Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag tror vi skall vara försiktiga med att hänga ut folk. Att han varit THs högra hand i många år gör honom inte till en mord-medhjälpare. Detta är proffs som gjort. Jag tror inte heller TH har gjort något själv, han har köpt tjänsten. Och det har kostat honom ett ganska högt antal miljoner. Han har lämnat en viss summa pengar. Vart dessa pengar sattes in har tydligen inte polisen kunnat spåra. Det är oerhört avancerat detta. Jag är rädd att man inte kommer kunna döma TH. Han har hållit sina händer alldeles för rena.
Inte säkert det går att lita på proffs, eller hitta fram till dem. TH hade behövt vägledning in i den skumma världen också, det är nog så svårt som att ha it-kunskaper tror jag.
Däremot är väl kolleger på jobbet säkert inte utan vidare en bra idé. Bättre med en försvuren sen ungdomen eller så, ett syskon eller en affärspartner i nån bemärkelse.
De som skulle anse att det är en ”okej” idé är väl lätt räknade. Det stora flertalet skulle inte ta i det där. Det är ingen man bjuder hem på fika heller...
Det är ”undre undre” världen. Proffsjobb mot oerhört stora belopp, och extremt få personer. Men i TH:s fall krävs en mellanlänk. En person som har kontakterna. TH känner många förstås.
Annars kan jag tycka att TH bör räkna med att hans omgivning synas hårt i sömmarna. Det borde han gjort innan mordet också... Sätt lite press. Är det inte TH, bara, så måste det ju vara någon mer. Nån faktisk person, och inte en skugga på ett videoklipp.