2020-04-29, 20:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klart hon hade kontakt med honom. Jag kan slå vad om ex antal kronor att lille otäcke SD traskade iväg till regeringen och berättade vad han gjort. Men han visste inte om hon var död. Därav HDs obetänksamma uttalande om att hon önskade att LW var död. Det uttalandet ångrar hon nog.
Ja, det är helt klart nånting som inte står rätt till runt HD.
Det gäller både tidpunkter 15/5 -18, och även märkligheterna och motsägelserna 19/5 -18 då LW hittats.
Citera
2020-04-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det är helt klart nånting som inte står rätt till runt HD.
Det gäller både tidpunkter 15/5 -18, och även märkligheterna och motsägelserna 19/5 -18 då LW hittats.
Hon har total vetskap av vad som hänt. Det är jag övertygad om. Det är alldeles för mycket som talar emot att hon inte vet något alls. Vet inte om det kan rendera i rubriceringen skyddande av brottsling - men i så fall är hon friad från det sen i höstas. Men den utredningen kan tas upp när som helst. Detta föräldrapar är inte direkt en förebild för sina tjejer i tonåren. Stackars tjejer. Örebro kan inte vara kul att bo i just nu för dom.
Citera
2020-04-29, 20:15
Medlem
Hanna raderade ju meddelanden innan den 15:e också. Kommer inte ihåg om det t.o.m. var så att det var mellan 11:e-15:e..?
Citera
2020-04-29, 20:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon har total vetskap av vad som hänt. Det är jag övertygad om. Det är alldeles för mycket som talar emot att hon inte vet något alls. Vet inte om det kan rendera i rubriceringen skyddande av brottsling - men i så fall är hon friad från det sen i höstas. Men den utredningen kan tas upp när som helst. Detta föräldrapar är inte direkt en förebild för sina tjejer i tonåren. Stackars tjejer. Örebro kan inte vara kul att bo i just nu för dom.
Jag säger verkligen inte emot dej.

De som säger emot dej borde göra en djupdykning i FUP.
Citera
2020-04-29, 21:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller med om det fetade samt lägger till att det är omöjligt att döda någon med det våld LW utsattes för utan att lämna spår på BP eller minsta lilla indikation på att försökt dölja/städa bort ev, spår på BP. Han måste haft en jävla tur?
Och din slutsats blir då att LW inte är mördad?
Eller vad är det du vill säga?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-04-29 kl. 21:30. Anledning: frågetecken
Citera
2020-04-29, 21:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jo ... men SD var ändå HD:s närmaste ...
Det viktiga är inte vem som var närmast utan vilka kontakter som har redovisats mellan dem.
Läs på så förstår du bättre hur fel du har.
Citera
2020-04-29, 21:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Intressant läsning detta beslagsprotokoll
Aktbilaga 155, sid 175 ff

Man hittar både stort och smått i vid BP med omnejd, bland annat detta:
En vinkelslip, en hammare, stödben till skottkärra, ett linne, en livrem, ett halsband, en mobil (bakom Betesvägen 34), ett förstört mobilskal, ett par örhängen, sadelskydd till cykel...

En veritabel skräphög. Eller kanske skattkammare?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är artikeln..jag det var väl mysko att fyndet inte finns med i fup såtillvida det inte "försvann" för att det var ett ytterligare en mördarhjälpande fadäs i utredningen?

Det var ordentligt pådrag i vivallaskogen när föruttnelseprocessen startade bakom planket.

Polisen har spärrat av en plats cirka 150 meter in i skogen från villaområdet där försvunna Lena Wesström, 45, bor.

Aftonbladets team på plats såg polisen ta hem fyndet, som rymdes i en brun papperspåse.

– Det är en detalj i utredningen som vi måste utreda vidare. Vi väntar på mer personal hit, säger Mats Öhman, yttre befäl.
Sedan i tisdags har Lena Wesström, 45, varit försvunnen från sitt hem i Örebro. Dörren stod öppen och hennes personliga tillhörigheter fanns kvar.

I fredags gick polisen ut med namn och bild på Lena i hopp om att få in tips. Hennes mobiltelefon har positionerats till ett område i närheten av bostaden, enligt uppgifter till Aftonbladet. Under fredagen och lördagen har polisen sökt intensivt i ett skogsområde nära bostaden, bland annat med hundpatruller.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n0Wor/foremal-har-hittats-i-sokandet-efter-forsvunna-lena
Eller så kanske det finns med i FUP?
Citera
2020-04-29, 22:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Men LW var ju försvunnen och HD stod henne inte så nära utan funderade väl mer "allmänt" (tänkte inte att det måste vara dramatiskt) på
vad som hade hänt och sade spontant "Hoppas hon är död".
Ganska logiskt i just den situationen.
Som att säga om någon man inte gillar alls, som förlänger sin semester "Hoppas hen
förlänger den en månad till och stannar där"-

Hade HD istället fått veta att "LW är död" kanske hon inte sagt något alls men uttryckt
förvåning och ville veta mer innan hon kunde tro på det . Hur, varför?

Finns du på riktigt?? Hur i helvete kan HD veta att LW är försvunnen innan någon annan vet det mer än LWs barn.
Citera
2020-04-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Finns du på riktigt?? Hur i helvete kan HD veta att LW är försvunnen innan någon annan vet det mer än LWs barn.

Det vet du väl själv, att LW:s ena barn kontaktade SD kl 06.59 eller däromkring, på morgonen och frågade var hon var och sa att hon var försvunnen - som du säkert vet har SD och HD kontakt, kunde ha pratat med varandra innan NW ringde, kan ha träffats på morgonen.
..Så ditt inlägg var väl ganska onödigt nu?
Om ena barnet ringde en minut efter det att SD ringde till HD i denna fråga, kan man ju undra om någons klocka gick en-två minuter före eller efter.
Om inte annat så kan SD ha sökt LW på morgonen och sett att hon var försvunnen
och sagt det till HD en minut innan NW ringde till SD och frågade var hans mamma är.

Jag pratar teoretiskt, hur det kan ha gått till, innan HD sa "Hoppas hon är död" på sitt arbete.
Det är inte troligt att man försäger sig på föreslaget sätt, om man är skyldig - möjligen om man
bara har kännedom.
Om hon vore skyldig, kunde hon stannat hemma av rädsla att försäga sig eller göra något fel
på arbetet pga stress - och skylla på att hon behöver vila innan resan, är sjuk, eller vad som helst.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-30 kl. 00:26.
Citera
2020-04-30, 00:07
Medlem
Citat:
Har du läst FUP?
Tidslinjen över kontakter mellan SD och HD?
Annars: gör gärna det!

I annat fall kan ju SD sagt det till någon som sagt det till HD.
Det är väl över huvud taget inte konstigt om HD visste att LW var försvunnen.
SD kan ha varit hemma hos LW på morgonen och sett att hon var borta och sedan gått hem
till HD?
Senast redigerad av Moschata 2020-04-30 kl. 00:20.
Citera
2020-04-30, 00:22
Medlem
Citat:
Jag har, utifrån uppgifter i FUP, noterat att HD, utan att ha haft kontakt med SD, vet att LW är försvunnen.

Hur vet du att SD och HD inte träffades på morgonen 15 maj då?
Citera
2020-04-30, 00:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
AB 149/55 förhör med HD
F: Så då menaru under tisdan då .. så pratar ni inte om det här?
V: Stefan oj ag?
F: Jaa ..
V: Ehjo .. Stefan messar mig på lunchen för då var jag ute o så .. å då skrev han till mig o frågade om jag kunde kontakta några gemensamma vänner .. eller egentl. .. gemensamma. . men några som jag hade på Facebook. . Messenger .. som Stefan inte hade för Uffe, Lenas man hade bett honom om hjälp. Att kontakta några som han inte hade uppgifter till. 0 då skickade jag det vidare o
då .. eh .. o sen på tisdan .. så eh .. ehhh .. sen jo .. men ja jobbade ju hela dan .. och eh .. när ja kom hem från jobbet så var tjejerna hemma hos oss .. eller hemma hos oss .. hemma hos mig .. eh .. och eh .. och ah .. vi .. prata o mös o gjorde väl ingenting mer än o va hemma en stund och sen så .. eh .. messade Stefan att han var påväg hem från jobbet så sa jag till tjejerna ring honom så kan han stanna här o käka glass

AB 149/56
V: Eh .. va han vet? Ja men de berätta han ju på lunchen, det att han hade fått reda på .

AB 149/168
FL: Vi kan ju se er messenger chatt, mellan dig och Stefan. Att han skriver till dig, klockan 11 :06 och berättar om det här med att Lena är försvunnen. Att han startar en konversation mellan er .. om .. om just om det här och det du beskriver. Vidare kontakt med Mats och såhär. Eeh, det finns alltså förhörsuppgifter till utredningen som visar att du, att du ändå visste det här tidigare. Redan på morgonen. Visste om Lenas försvinnande. Tidigare alltså.
MT:Mhm.

FL: Då undrar jag bara hur .. hur har du fått veta det i så fall? Stefan skriver till dig 11 :06. Hur kommer det sig då?
MT: ... Vet inte. Jag kan inte komma ihåg att ... att jag vet om det tidigare.

Du får dra dina egna slutsatser. Jag drar mina.

Citat:
I annat fall kan ju SD sagt det till någon som sagt det till HD.
Det är väl över huvud taget inte konstigt om HD visste att LW var försvunnen.
SD kan ha varit hemma hos LW på morgonen och sett att hon var borta och sedan gått hem
till HD?

Citat:
Hur vet du att SD och HD inte träffades på morgonen 15 maj då?
Allt är möjligt.
Det som gör mej så brydd är att HD till att börja med säger att hon fick reda på det av SD vid lunchtiden.
Sen vet hon inte. Hon ändrar hon sej, vill ej svara etc.
Kanske du har nån förklaring till att hon säger att hon fick besked av SD vid lunchtid?
Detta finns också styrkt i FUP.
Varför berättar hon inte i första förhöret att hon fått reda på det på morgonen, av SD som hälsar på henne - om det nu var det som hände?
Du kanske har nån bra förklaring till det?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-04-30 kl. 00:46. Anledning: Fetning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in