Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Chefen berättar att SD blivit anmäld till soc pga att han slagit fru och barn! Det har väl inte tagits upp i tråden tidigare?
Vem anmälde honom förresten?
Det enda jag minns om detta lyckas jag inte hitta nu: någon ringde till HDs(?) Chef(?)Och utgav sig för att ringa från socialen med anledning av inkommen anmälan mot SD. När uppringaren ställde märkliga frågor, bad mottagaren om att få ringa upp istället, men fick då ingen kontakt. Har jag läst detta i tråden eller i FUP? Har försökt m många bra sökord men hittar inget. Någon tolkade det som att uppringaren fiskade och utgav sig för att vara ngn den inte var, men jag hittar ingenting bekräftat.
Jag tycker att det borde skickats en orosanmälan till soc så fort SD häktades första ggn nästan automatiskt ( men inte m uppgifter om misstänkt misshandel). Kanske är det den SD reffar till (givet att samtalet m chefen gjordes när SD var åter på jobb efter första häktningen).
Angående tjafset om hundsök, vet jag att jag läst om konflikter inom Örebropolisen, men inte heller det lyckas jag hitta nu. Hursomhelst var det ju ett pinsamt misslyckande att hitta LW så sent, och då blir det lätt så att folk skyller på ngn annan. Det kan nog finnas ett och annat att gräva i där, men just nu känns det inte som om det för det här ärendet framåt.