2020-03-16, 10:41
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ja det stämmer att de ska ha träffats på Stefans jobb, det kvarhöll även Stefan under förhandlingen i tisdags då jag var på plats. Det fanns ju dock inga andra på kontoret den dagen enligt Stefans chef, som kan bekräfta att de faktiskt träffades.

Det jag funderar över är OM nu mordet var planerat vilket mycket pekar på, borde han då inte dragit sig undan Lena på slutet? Bevisligen var dom intima med varandra in i det sista. Det får jag inte ihop med att mordet skulle varit planerat.

Fast hade det inte varit ett avvikande beteende? Jag tror att SD är en väldigt tänkande och analyserande människa. Jag menar inte att han har planerat allt i detalj, men han tänker nog mycket kring vad som kan kopplas till honom och inte. När man läser från dom inspelade samtalen mellan LW och SD så säger SD flera gånger att han inte kommer säga saker som kan användas emot honom vid ett senare tillfälle, då han är medveten om att LW spelar in samtalen. Även i förhören så menar han på att polisen säkert kan kolla han historik osv. Så jag tror att han har varit väldigt medveten och tänkande kring hur han kan spåras osv. Inte minst genom att han inte hade med sig sin mobiltelefon när han åkte ut till Vivallaskogen. Den ska ha ha "glömt" på handfatet eller liknande när han bytte om innan han begav sig till skogen.

Däremot gjorde han ett snedsteg dagarna hon anmäldes försvunnen. Han gjorde inga som helst kontaktförsök till LW's telefon. När han har "fått reda på" att LW är försvunnen så är han väldigt selektiv med vem han berättar det för. Han hade flera gånger kontakt med JG under dagen och nämnde aldrig för honom att han visste att LW var försvunnen förrän långt senare på dagen.

Polisen frågar HD om just detta under ett av förhören. Jag tycker dom sammanfattar det ganska bra.

Citera
2020-03-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ja det stämmer att de ska ha träffats på Stefans jobb, det kvarhöll även Stefan under förhandlingen i tisdags då jag var på plats. Det fanns ju dock inga andra på kontoret den dagen enligt Stefans chef, som kan bekräfta att de faktiskt träffades.

Det jag funderar över är OM nu mordet var planerat vilket mycket pekar på, borde han då inte dragit sig undan Lena på slutet? Bevisligen var dom intima med varandra in i det sista. Det får jag inte ihop med att mordet skulle varit planerat.
inte till mig men iaf...

Kanske var det något lösen han ville få ur LW för att komma åt hennes digitala enheter som han saknade?
Citera
2020-03-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har tyvärr fel. Om du verkligen läser hela FUP så går det INTE att komma ifrån att det var LW som under lång till målmedvetet och systematiskt lockade fram en helt ostraffad familjefars allra sämsta sidor. Så ser den bistra saningsanningen ut.

Det var en prestation att bli mördad av SD (om det visar sig vara han)

När det börja sjunka in 2016/2017 i den stålhårda jag-vill-ha-honom-viljan att SD vägrade lämna sin fru så accelererade gravgrävandet då Lena av abnorm svartsjuka gav sig på och med alla medel försökte knäcka det egentliga offret Hanna.

Aktbilaga 146 sid 147.
Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Hur kunde hon göra så mot Hanna vars man Lena bedragit henne med i flera år?

Ett av hennes smisstag var när hon gav sig på den helt oskyldiga Hanna. Man kan inte så ondska och skörda kärlek.

Rättrådig? Lena var en ondskefull människa.

Vi ska vara tydliga med att det är aldrig någonsin rätt att mörda onda människor. För det här vi stiftat lagar vilka jag helt och fullt ställer mig bakom.

#TeamSanningen

Jag respekterar vad du skriver och delar dina allmänna värderingar.
Kanske du känner till Lena mer än jag -
Men kanske han behandlade henne så illa att hon inte längre frågade efter
normer och kriterier.
Detta med vad SD avslöjat om sin frus sexuella hinder ...
Kan ju faktiskt varit så också, att hon ville tala om för HD vilken typ av man hon varit
gift med, en som skvallrar för andra -
När Lena framförde det till HD drabbade det ju både SD och HD och det visste ju Lena
men tyckte inte att hon hade något att förlora vi det laget - att de redan varit minst lika
ondskefulla som hennes svar var.

Vill inte försvara Lena men man kan väl vinkla på saken -
Tror inte det är ovanligt att otrogna män beklagar sig på olika sätt om deras hustrurs
olika negativa egenskaper ...

De borde avslutat sin relation i tid.
Citera
2020-03-16, 10:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Intressant läsning detta beslagsprotokoll
Aktbilaga 155, sid 175 ff

Man hittar både stort och smått i vid BP med omnejd, bland annat detta:
En vinkelslip, en hammare, stödben till skottkärra, ett linne, en livrem, ett halsband, en mobil (bakom Betesvägen 34), ett förstört mobilskal, ett par örhängen, sadelskydd till cykel...

En veritabel skräphög. Eller kanske skattkammare?
Citera
2020-03-16, 10:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
/../
Men vilken djävla pappa och man var SD?? Han svek sin fru. Han hade ingen djävla koll på sina barn. I FUP finns där otaliga referenser till att han är ute och ränner och inte svarar i mobilen och barnen oroligt ringer sin mamma. Han är den som hade möjligheten att faktiskt sätta stopp här många gånger - men valde att inte göra det. Dessa två eggade varandra och visst ligger hennes agerande bakom att han pressades till yttersta gränsen - men det var HAN som gick över gränsen. Och ska du kalla henne hemska saker bör du också inse att HAN är ett djävla ärkesvin.
Kanske rätt åt SD om han döms för mordet då, helt oavsett om han är gm eller inte?
Citera
2020-03-16, 10:52
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Fast hade det inte varit ett avvikande beteende? Jag tror att SD är en väldigt tänkande och analyserande människa. Jag menar inte att han har planerat allt i detalj, men han tänker nog mycket kring vad som kan kopplas till honom och inte. När man läser från dom inspelade samtalen mellan LW och SD så säger SD flera gånger att han inte kommer säga saker som kan användas emot honom vid ett senare tillfälle, då han är medveten om att LW spelar in samtalen. Även i förhören så menar han på att polisen säkert kan kolla han historik osv. Så jag tror att han har varit väldigt medveten och tänkande kring hur han kan spåras osv. Inte minst genom att han inte hade med sig sin mobiltelefon när han åkte ut till Vivallaskogen. Den ska ha ha "glömt" på handfatet eller liknande när han bytte om innan han begav sig till skogen.

Däremot gjorde han ett snedsteg dagarna hon anmäldes försvunnen. Han gjorde inga som helst kontaktförsök till LW's telefon. När han har "fått reda på" att LW är försvunnen så är han väldigt selektiv med vem han berättar det för. Han hade flera gånger kontakt med JG under dagen och nämnde aldrig för honom att han visste att LW var försvunnen förrän långt senare på dagen.

Polisen frågar HD om just detta under ett av förhören. Jag tycker dom sammanfattar det ganska bra.

Oj nämen se på fan! Hon tillstår ju faktiskt att det är lite konstigt..
Citera
2020-03-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Känner du till att det fanns andra fuskloggar?
Om du anklagar LW för att inte ha tagit bort andra så kanske det beror på att det inte fanns andra att ta bort.
SD och HD verkar vara ovanligt falska och lögnaktiga personer om man ser till alla förhör.
De kanske var ensamma om att fusklogga.

Eller är fuskloggning någon som hör till sporten?
Jag tror LW blev varse om fuskloggandet när HD ville räkna sig tillgodo loggarna SD gjort där hon visste med bestämdhet att HD inte var med.

Någon annan som nu erkänt sig fuskloggat är JG i ett förhör (kommer dock inte ihåg Aktnr).
Citera
2020-03-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske är HD livrädd för att SD ska gå fri och vad som då kan hända henne själv och barnen, vad hon än säger nu. Därför säger hon ingenting alls.

Att hon skulle vara helt ovetande finns inte på kartan. Återstår då endast frågan om hon var delaktig i själva mordet där bakom planket.
HD är inget annat än en ryggradslös kvinna som låter sig styras av män som talar om för henne vad hon ska säga och göra . En ynkrygg...
Citera
2020-03-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skäms du inte skriva något som alla normalt begåvade människor förstår är en blålögn?

Läs detta riktigt NOGA och återkom sen med lögnen om att "LW ville att det skulle vara rätt och riktigt"

Aktbilaga 146 sid 147.
20170411 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.
Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper
massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har
säker varit fler.

-----------'
Personligen har jag aldrig läst om någon så fylld av ondskefull svartsjuka.

Tips läs sina egna inlägg så ser du ren och skär ondska och illa dolt hat.

Hon må vara drt ena och det andra, men SD tillät detta pågå och han mördade henne. End of story lille studenten.
Citera
2020-03-16, 11:29
Medlem
Hade SD LW:s nummer lagrad i sin mobil under namnet ”mamma”?

Se Huvudprotokoll s.64.

2018-05-12 00:08:54 46705909622 mamma

Kanske allmänt känt i tråden men jag har bara läst tidslinjen i huvudprotokollet och inga andra listor än.

Nästa grej.
SD sitter på jobbet och söker på ”barnspärr” och ”bauhaus barnspärr” på nätet under dagen och tidig kväll 14/5.

Kan ju vara jobbrelaterat men varför göra det och hur skulle det vara kopplat till hans jobb?

Kan ju vara att han söker att köpa nåt till hans eget hem? Jag har ännu inte koll på åldern på hans barn.

En sökning ”bauhaus barnspärr” eller ”barnspärr” på nätet ger inga rena träffar. Bauhaus säljer inget som heter barnspärrar.

Däremot verkar det vara samlingsnamn för diverse barnlås och spärrar till toalett, ugn, lådor men framförallt för dörrar och fönster. Finns även kilar för dörrar.

Vet att det är långsökt men kan han ha doktorerat i hur de funkar om LW hade såna och eventuellt hade vana att ha fönster/altandörr öppen, men då ”barnspärrat”?

Jag sökte på barnspärr i tråden och fick ingen träff.

Finns det nåt i SD förhör ang denna detalj? Har inte kommit så långt än i läsningen.

Edit: Eller är det nån geocache grej! Suck...
Senast redigerad av Avel 2020-03-16 kl. 11:35.
Citera
2020-03-16, 11:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du är sällsynt, tack och lov.
Som jag har tolkat det finns det alltså två huvudriktningar inom gruppen. Vi har dels de som ansluter sig till det sk. roks-scenariot, och dels de som tror mer på kaninkokar-scenariot. Splittringen kan ha att göra med att åklagaren, möjligen av taktiska skäl, är otydlig i frågan om vad SD skall ha haft för anledning att döda LW.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-16 kl. 11:38.
Citera
2020-03-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag har tolkat det finns det två huvudriktningar inom gruppen. Vi har dels de som ansluter sig till det sk. roks-scenariot, och dels de som tror mer på kaninkokar-scenariot. Splittringen kan ha att göra med att åklagaren, möjligen av taktiska skäl, är otydlig i frågan om vad SD skall ha haft för anledning att döda LW.
Det är inte ens säkert att man har något motiv än. Det är egentligen inte intressant i nuläget. Nu har man fokus på att bevisa ATT herr Davidsson dödat LW. Det är inte alls sällan man inte lyckas få fram ett godtagbart motiv när mördaren nekar in i kaklet. Då får man som åklagare bara gissa. Och det blir ingen lycklig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in