2020-04-29, 10:23
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Jag hoppas också Sami och Julia, för Sami fyller snart år och Julias hund kan komma och då med mindre risk för virus spridning är min tanke. För annars tycker jag inte personliga kontakter utifrån nu är en bra idé då de är så nära final.. Men som det såg ut i går verkar produktionen vilja bli av med Sami av ngn anledning då de tvingade de andra att sätta krokben på honom trots att de vet att han har en extrem streckning i ena axel.. så jag blir inte förvånad om vi får besök av en som bor och lever i självaste stockholm som har haft störst utbrott.. förlåt min negativitet, men börjar ledsna när allt är så pjoskigt kring Jasmine som igår när hon bara behövde skriva 100 ord och så kom brevet att hon kunde blir räddad stackarn och när de andra inte vill så fick hon chansen själv.. alltså jag finner inga ord längre..
Nej, jag håller fan med dig. Det börjar bli riktigt löjligt. Särbehandling beroende på vem som utsätts. Det mönstret har vi även sett tidigare denna säsong. Riktigt tröttsamt. Man vill ju se folk nudda på gränsen till nervsammanbrott, när det är vad de bjudit på. Det blir ett jävla antiklimax varje gång produktionen spontant ska ingripa och förmildra det som pågår. Det är ju inga farliga saker de utsätts för. Det är bara psykiska grejer.
2020-04-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Det verkar som om de tror dem kommer kunna leva på att dem varit med i BB efteråt. De har drömmar om att vara inluencers och tjäna pengar på det. Lycka till säger jag.

Ja för några veckor sen satt Julis och Jasmine och pratade om hur dom inte skulle kunna åka tunnelbana när dom kom ut från huset.
2020-04-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CutsLikeAKnife
Fan Big Sam äger nu när suggan får sin skrattattack. Det är ju så jag skrattar men mest åt Samis kommentarer.

Javisst hon har spelat bättre en skitsnackaren Amilia själv. Sjökon trodde bara att hon var smart och lät Frida få utrymme men i själva verket blev Amilia själv bortfintad det är det ironiska i det hela. Senast lyckades hon som ingen annan skaffa sig sympatier genom att få folk tro att hon är en underdog och en masse gick fåren att rösta på henne. Hon lyckades ännu igen med konststycket. Folk är så jävla blåögda att de trodde de kunde få ut Jassa genom att stödrösta på Frida och den vägen få ut Jassa.

Jag skrev tidigt att Jassa flyger under radarn och får röster från mycket unga flickor som ingen har koll på. för ingen kollar vad 11 åringar röstar på och utgår ifrån Instagram, Flashback eller BB supporter gruppen där vi håller till, 11 åringar gör det inte.

Nu fortsätter Frida finta och splittra i gruppen så gula teamet söndras (de har ju sig själva att skylla också) genom att kurtisera med Jassa mot Sami och Jullan. Frida säger ju att hon bryr sig om alla i huset men när senast lägger hon tid på Sami eller Jullan? Hon vet att Jassa är inget snille och ser var hon kan trycka på. Jassa sover redan med henne och halva slaget är vunnet. Frida är inte direkt flitig att medla mellan Jullan och Jassa utan med små medel försöker att slå en splint mellan de två.

Jag tror ingen är så dum och inte ser vad hon gör med Mergim. Det är ett sjukt beteende som knappt Lennie kommer upp i. Hon kan inte spela ut på samma sak med Lennie för han har lite brains och har visat att han inte vill ha för mycket närhet.

Nä Frida har en Master Mind större än självaste Amilia och gör det så subtilt att folk verkligen går på det att det skulle vara synd om henne eller att hon är utfryst.

Mycket bra skrivet! och ett litet tillägg på att Frida lät Jasmine sova i hennes säng.. Hon gjorde ju så stor affär av att vilja sova själv förut en natt när Julia lade sig där att hon till och med började flytta möbler.. Bara det visar ju att det bara var snack för att få byta rum till rosa. Hon har haft över 30 dagar på sig att analysera och studera alla och göra en plan innan hon kom in det får vi inte glömma, men jag undrar om hon har modet att pakta och dölja mikrofonen som Jas har, så jag vill nog först att Jas eller Mergim sticker, men vet inte hur länge man vill ha ngn kvar av de egentligen..
2020-04-29, 10:28
Medlem
Vad är grejen med att Martin alltid säger ”jag är verkligen kär i den här tjejen” istället för ”jag är verkligen kär i Jasmine/henne”
2020-04-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Att Anty har kontakter inom modellbranchen är nog skitsnack.

Sami har ju ngt samarbete med ngt klädföretag och Anty hade ju med sig sådana när hon kom med presenter till alla och sami fick en ny overall, och han blev väldigt förvånad ,och det skulle inte förvåna mig om hon hade detta som skäl för att kunna ta över hans kontrakt för att hon inte kan fixa egna..
2020-04-29, 10:40
Medlem
Nu skuttar Lennie omkring som ett litet barn. Är detta ett normalt beteende hos en vuxen karl?
2020-04-29, 10:40
Medlem
Dukanva85s avatar
Jag tror inte de kommer få träffa sina anhöriga rent fysiskt. det blir antagligen facetime eller glo på varandra genom en glasruta.

Jag hoppas sami och lennie får träffa/se sina anhöriga
2020-04-29, 10:42
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glänsa
Vad är de nu Sami-fans ser hos honom?

Försöker hitta vad de är som gör att ni tycker han är en värdig vinnare, men blir svårt när han bara sover, gnäller eller är allmänt dryg större delen av dagarna...

Kan ni hjälpa mig att förstå?

Det jag ser hos honom bygger på BB konceptet och jämför med tidigare säsonger där han är en av få (kanske två) som skulle platsa. Man kan omformulera frågan till hur castade man de andra deltagarna som inte alls har någon originalitet utan passar in i PK fållan. Finns ingen annan där inne som skulle platsa i BB 2000. Frågan du ställer säger att du inte har sett de första säsongerna från 2000-talet. De andra är så lättkränkta och bölar när tillfälle ges. Ett exempel är när nu senast Jassa skulle ha sagt negerboll och det blir en folkstorm. BB har nedmonterats till Kamratposten. Hur man kan kalla det ett socialt experiment när man censurerar bort något som är lite kontroversiellt och inte passar in. Jag förstår att du inte gillar honom och är bestämd på förhand i din uppfattning. Det blir en omöjlig diskussion då.
2020-04-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Jag tror inte de kommer få träffa sina anhöriga rent fysiskt. det blir antagligen facetime eller glo på varandra genom en glasruta.

Jag hoppas sami och lennie får träffa/se sina anhöriga

Det blir nog Mergim. Om han inte skulle få det så skulle han bryta ihop och det vet ledningen.
2020-04-29, 10:43
Medlem
nu ska det fejkgråtas igen för tittarna
2020-04-29, 10:44
Medlem
nu grinar skrikludret för att sami o julia blivit hennes ovänner lämna eller håll käften.
2020-04-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globalisten55
Man ser vilka som gaddat ihop sig.Tvi fan
Nu är det bara Sami och Julia

Jasmine försöker ju dra igång bråk med Julia hela tiden.. redan direkt när martin åkt.. trots att hon borde haft annat att tänka på stå passade hon på att bli osams med henne för att de andra ska rösta ut Julia och inte henne själv som förra veckan. Nu har hon dessutom lite kameratid och gråter en skvätt för att det ska verka så synd om henne.. förlåt, men visst är hon nog ledsen, men inte av den rätta anledningen.. Nu försöker hon få Frida att rösta ut Julia för att det är Julia som gör henne ledsen.. Tvi säger jag också!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in