Citat:
Där jag bor upplever jag ingen underskattning.Det är det som är källan till problemet. Underskattning. Hela Sverige har och fortsätter att vara impregnerad av underskattning gentemot ett okänt virus.
Det är hela samhället. Från restriktioner till munskydd. Från media till folk på gatan och till och med i vården.
Det är självklart de som styr som har orsakat detta. De har förmedlat en känsla av att "det är coolt".
Det är fruktansvärt. Varför gör man så?
Hur kan Sverige vara nummer ett i världen som länder som underskattar ett okänt virus.
Varför?
När det samtidigt man är bland de värst drabbade i världen.
Varför? Vill man illa sitt eget folk? Vill man bli av med parasiter? Tycker man att det är fruktansvärt att svensken ska få mardrömmar? Är det HEN-kulturen med totalt avsaknad av balls? Så bättre inte skrämma folk liksom.
Det är hela samhället. Från restriktioner till munskydd. Från media till folk på gatan och till och med i vården.
Det är självklart de som styr som har orsakat detta. De har förmedlat en känsla av att "det är coolt".
Det är fruktansvärt. Varför gör man så?
Hur kan Sverige vara nummer ett i världen som länder som underskattar ett okänt virus.
Varför?
När det samtidigt man är bland de värst drabbade i världen.
Varför? Vill man illa sitt eget folk? Vill man bli av med parasiter? Tycker man att det är fruktansvärt att svensken ska få mardrömmar? Är det HEN-kulturen med totalt avsaknad av balls? Så bättre inte skrämma folk liksom.
Jag hade tänkt att få sitta isolerad
en längre tid, men det har inte behövts. Min man har även börjat ta jobb redan, fast bara utomhusarbete.
Här håller alla avstånd, även ute. Kyrkan är stängd men vi ska börja med utomhusgudstjänster snart. ICA har fixat så att man inte ens behöver gå in i butiken, de plockar varor och man får betala på nätet, med svisch eller på faktura.
Biblioteket fixar påsar man kan hämta.
Och givetvis skakar ingen hand.
Hur det ser ut med smittspridningen i Sverige framdeles beror säkert mycket på var man bor. På mindre orter funkar det kanske ofta bra att stoppa smittan, medan det blir väldigt svårt i städerna att ens hålla vettigt avstånd.
... Och inte för att vara elak mot stockholmare, men när en familj från Stockholm ändå nödvändigtvis skulle hit under påsken så nog tusan stövlade de in på ICA och tog i allt...