Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Under mitt senaste arbetspass (jag vårdar svåra coronafall) kommer en läkare in utan skyddsutrustning. Inget visir, ingen rock, inget munskydd. Hon står mitt i smeten (det är sju patienter på max 100 kvm) och snackar, helt obrydd. Viruset finns överallt, och fastnar såklart på läkaren, som drar det vidare när hon går. Lite info till er som undrar hur tajt och vass coronavården är... Luften i denna avdelning är troligen marinerad i corona. Det hostas överallt, det är respiratorer osv.
Det är det som är källan till problemet. Underskattning. Hela Sverige har och fortsätter att vara impregnerad av underskattning gentemot ett okänt virus.
Det är hela samhället. Från restriktioner till munskydd. Från media till folk på gatan och till och med i vården.
Det är självklart de som styr som har orsakat detta. De har förmedlat en känsla av att "det är coolt".
Det är fruktansvärt. Varför gör man så?
Hur kan Sverige vara nummer ett i världen som länder som underskattar ett okänt virus.
Varför?
När det samtidigt man är bland de värst drabbade i världen.
Varför? Vill man illa sitt eget folk? Vill man bli av med parasiter? Tycker man att det är fruktansvärt att svensken ska få mardrömmar? Är det HEN-kulturen med totalt avsaknad av balls? Så bättre inte skrämma folk liksom.