2020-04-25, 22:14
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Dafur och Tunnel Rats Var väl rätt ok med av den god Bollen om inte minnet sviker

Dafur har jag inte sett. Tunnel Rats var hyfsad för att vara Bollen, men långt från lika bra som Rampage.
Citera
2020-04-25, 22:31
Medlem
Duerfs avatar
Spelfilmer är främst ett sätt att tjäna pengar på märkesigenkänning. Ingen bra utgångspunkt för att skapa kvalitetsfilm.

Det är svårt nog att skapa bra filmer baserade på böcker. Det kräver antingen en filmisk bok eller en väldigt bra manusförfattare. Spel är mycket mindre lämpade att basera en film på än böcker.
Citera
2020-04-26, 19:29
Medlem
carminaburanas avatar
Jag tänkte på det häromdagen när jag kollade ett par dokumentärer om Doom spelserien. Så jävla synd och märkligt med en så stor fan base och så mycket pengar som den spelserien får in, att de inte såg till att filmen blev bra.
Citera
2020-04-28, 05:41
Medlem
carltellin88s avatar
Sonic the Hedgehog är årets bästa film. den funkar pga humor och glimten i ögat.
Citera
2020-04-28, 06:57
Medlem
Harrihaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
De som säger att storyn i spel inte kan leva upp till fimers standard tänker nog mer call of duty, fortnite och pac man. Ser man till spel som witcher, last of us, uncharted och god of war så är ju de i sig lika bra som vilken topfilm som helst.

Tror helt enkelt att det är en blandning av en snabb cashgrab och noll passion/kunskap av källmaterialet som gör att det aldrig verkar komma ett mästerverk.

Men om vi ska vara helt ärlig, behövs verkligen filmer baserat på spel? I jämförelse med spel så är ju film ett ganska platt sätt att skapa något magiskt. Skådisar, manus, regi, musik och specialeffekter. Det finns i spel också, och även så mycket mer.

Fast senaste Tomb raider var väl väldigt när ursprungs verket. Vilket som strider mot teorin om dålig kunskap om spelen, men i min mening är det den sämsta av de tre filmerna. Så sjukt torr.
Citera
2020-04-28, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrihaffi
Fast senaste Tomb raider var väl väldigt när ursprungs verket. Vilket som strider mot teorin om dålig kunskap om spelen, men i min mening är det den sämsta av de tre filmerna. Så sjukt torr.

Det förstnämnda kan jag hålla med om, men utförandet var inget märkvärdigt, rent tekniskt sett skulle jag anse att filmen var bättre än de två första med Angelina Jolie, men ur rent underhållsvärde anser jag de två första vara mycket bättre. Absurda och over-the-top, ja! Men ändå mer underhållande, kan lätt se om dom än idag när man vill ha lite hjärndöd action.
Citera
2020-04-28, 15:31
Medlem
Silvernés avatar
Personer som är bra på att göra film är inte intresserade av spel och de som är intresserade av spel är inte bra på att göra filmer.
Citera
2020-04-28, 15:40
Medlem
hortaxis avatar
Vilka spel rent spontant skulle kunna bli en okej film?

Uncharted som tidigare nämnt. Men det riskerar ju att bli en dussin actionfilm som typ Hitman 47 och Assassins Creed. Båda två riktigt sketna adaptioner av spelen.

Jag tror att ett skräckspel har potential att bli en bra film. Typ Five Nights at Freddys eller kanske Amnesia hade varit något? Portal eller Half-Life kanske?
Citera
2020-04-28, 16:04
Medlem
I spelet så vet ju många redan storyn, så de tär väl svårt att göra en spännande film på något som många redan vet i vad som ska hända, men det gör det ju inte omöjligt att skriva en egen story.

näej, det är väldigt märkligt.
Många är väl inne på att det enbart ska göras pengar, att det inte finns kärlek till filmen.
Men det verkar inte finnas kärlek till spelet heller.

Doom är väl den spelfilm som varit minst sämst.

Super Mario, Street fighter m.fl. är bra konstiga. Man undrar vad regissören varit ute efter.

En liten lista som är gemensamt :
* De påtvingade referenserna. Karaktärerna ska skrika ut ett monsters namn från en film, eller en känd karaktär, som blir så onaturligt och forcerat att det är hemskt. En stark karaktär får inte växa fram i spelen.

* Den på tvingade action som existerar. Varför? Kan man inte bara låta händelser få vävas fram?
* som går in på nästa.. det påtvingade tempot. Är det så svårt att göra en spelfilm, att de känner sig tvingade att något ska hända.. jämt och hela tiden. Vill de efterapa spelen i sig?

* Man tycker att hjälten, huvudperosnen i varje spelfilm är totalt motbjudande.
Jag vet inte varför. På tvingade dialoger från alla karaktärer runt huvudpersonen kanske?

* Huvudpersonen får inte ha någon svaghet,utan det är förbestämda svagheter fårn spelet som implenteras... resultatet blir alltid skit.

Resident Evil skulle väl ha blivit film, men det försvann?
Det hade kunnat bli något.
Citera
2020-04-28, 16:06
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Resident Evil skulle väl ha blivit film, men det försvann?
Det hade kunnat bli något.

Vet inte om du syftar på en Reboot kanske? Men Resident Evil har väl typ 7 filmer med Milla Jovovich i huvudrollen. Bedrövliga filmer.
Citera
2020-04-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Vet inte om du syftar på en Reboot kanske? Men Resident Evil har väl typ 7 filmer med Milla Jovovich i huvudrollen. Bedrövliga filmer.

Hm.. nrä du säger det så. Hade förträngt resident evil filmen.

Det som gör resident evil är ju stämmningen, inte handlingen
Klart att det blir pannkaka om man koncentrerar sig på handlingen, och skiter i stämmningen.

Det behövs någon annan form av huvudrollsinnehavare än Milla, och en betydlgit bättre regissör.
Citera
2020-04-30, 17:04
Medlem
Autumnals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Silent Hill (2006) är faktiskt riktigt bra. Detention (2019) från Taiwan är också den helt ok. Så det finns en och annan film som baserats på spel som är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det trodde jag att jag var ensam om att tycka. Vilken trevlig överraskning efter magplasket Resident Evil som kom några år tidigare.

Jag tycker också jättemycket om den filmen, alltså Silent Hill!

Annar så är nog dom första Tomb Raider, Street Fighter 2 och Warcraft som jag tycker om. Gillade också Street Fighter: The Legend of Chun-Li, men den räknas väl kanske inte riktigt. Gillar den hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in