2020-04-30, 17:23
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Det behövs någon annan form av huvudrollsinnehavare än Milla, och en betydlgit bättre regissör.

Det är synd att det blev som det blev, för jag tror att Milla hade varit svinbra som en skräckslagen snut som smyger omkring bland zombies och monster i en film mer trogen spelen.

Citat:
Ursprungligen postat av Autumnal
Jag tycker också jättemycket om den filmen, alltså Silent Hill!

Annar så är nog dom första Tomb Raider, Street Fighter 2 och Warcraft som jag tycker om. Gillade också Street Fighter: The Legend of Chun-Li, men den räknas väl kanske inte riktigt. Gillar den hur som helst.

Se där, Silent Hill verkar vara mäkta populär.
Jag måste säga att även jag gillar Tomb Raider med Jolie. Det är löjliga filmer men dom bygger ju på löjliga spel, och Jolie ser precis ut som Lara Croft plus några pixlar.
Citera
2020-05-05, 02:16
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Vilka spel rent spontant skulle kunna bli en okej film?

Uncharted som tidigare nämnt. Men det riskerar ju att bli en dussin actionfilm som typ Hitman 47 och Assassins Creed. Båda två riktigt sketna adaptioner av spelen.

Jag tror att ett skräckspel har potential att bli en bra film. Typ Five Nights at Freddys eller kanske Amnesia hade varit något? Portal eller Half-Life kanske?

A Plague Tale: Innocence skulle med rätt budget och skådespelare definitivt kunna bli en riktigt bra film.

Dishonored skulle man säkert också kunna göra något vettigt av.

Hellblade: Senua's sacrifice som jag spelar just nu känns även det som ett spel med en tillräckligt stark historia.
Citera
2021-05-31, 21:16
Medlem
Fittheligeandes avatar
Tror problemet är att när du har en film så har du begränsat med tid att få med allt på en speltid på 2 timmar. Du har ju betydligt mer utrymme att få med saker i ett spel.
Citera
2021-06-01, 01:24
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Tror problemet är att när du har en film så har du begränsat med tid att få med allt på en speltid på 2 timmar. Du har ju betydligt mer utrymme att få med saker i ett spel.

Men det som är ren handling i ett spel är sällan mer än just ett par timmar.

Och kan man pressa in handlingen i tusensidiga romaner i en långfilm så...
Citera
2021-06-01, 01:35
Medlem
rtyuios avatar
Finns några bra filmer gjorda på spel, trots att många är kassa som typ alla Uwe Boll filmer.

Warcraft
Resident Evil
Hitman
Tomb Raider
var bra filmer tycker jag iaf.
Citera
2021-06-01, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
För att allt som har med spel att göra är barnsligt och efterblivet trams?

Även Silent Hill-serien? Så läskiga att många spelare tvingats stänga av till och från.
Citera
2021-06-01, 02:25
Medlem
Alldeles för enkel story och platta karaktärer i spel för att få till en schysst film.
Citera
2021-06-01, 07:23
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Men det som är ren handling i ett spel är sällan mer än just ett par timmar.

Och kan man pressa in handlingen i tusensidiga romaner i en långfilm så...

Handlingen brukar dock vara längre än två timmar i dagens spel. Men det är sant att det funkar ibland att kapa bort delar av handlingen i böcker och få en bra film ändå. Men det finns ju många fall där resultatet blivit en flopp där med. Som Kvinnan i fönstret till exempel.
Citera
2021-06-01, 15:18
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Handlingen brukar dock vara längre än två timmar i dagens spel.

I vissa är den definitivt det (The last of us-spelen t.ex.), men i många fall vill jag mena att grundhandlingen går utmärkt att klämma in på ett par timmar. Det tenderar ju i spel att bli en hel del sidospår som egentligen inte för handlingen framåt utan mest finns där bara för att dra ut på det hela så att spelarna känner att de får valuta för pengarna. Och poängen med en adaption av dataspel till film kan trots allt inte vara att exakt efterlikna spelet så mycket som möjligt.
Citera
2021-06-01, 15:21
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Alldeles för enkel story och platta karaktärer i spel för att få till en schysst film.

1. Du har fel i sak, och om du var kunnig om dagens spelutbud skulle du aldrig skriva något så dumt.

2. Enkel story? Platta karaktärer? Vem har någonsin hört talas om något sådant i en framgångsrik Hollywoodfilm???
Citera
2021-06-01, 15:58
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
I vissa är den definitivt det (The last of us-spelen t.ex.), men i många fall vill jag mena att grundhandlingen går utmärkt att klämma in på ett par timmar. Det tenderar ju i spel att bli en hel del sidospår som egentligen inte för handlingen framåt utan mest finns där bara för att dra ut på det hela så att spelarna känner att de får valuta för pengarna. Och poängen med en adaption av dataspel till film kan trots allt inte vara att exakt efterlikna spelet så mycket som möjligt.

Ja det är sant. Det är ju ofta med en massa onödigt i böcker också. Det skulle också kunna vara så att dagens spel innehåller ju skådisar och en bra handling som det är. Så en film om det känns bara överflödigt. Till skillnad från när man gör film av en bok.
Citera
2021-06-01, 16:48
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Så en film om det känns bara överflödigt. Till skillnad från när man gör film av en bok.

Det där kan jag i stort sett hålla med om. Det finns definitivt större poäng med att adaptera en roman än ett dataspel. Men långt ifrån alla som gillar film spelar ju spel, och vissa spel är i praktiken otillgängliga för många av oss spelare på grund av sin svårighetsnivå (Dark Souls-spelen t.ex.). Plus att jag tror många spelare ändå kan uppbåda en viss nyfikenhet på hur väl filmmakarna egentligen lyckats överföra spelets handling och känsla till filmmediet, och kanske därtill känner att de gärna vill uppleva ett favoritspels miljöer uppblåsta på en stor bioduk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in