2020-04-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Kan du göra mig, och övriga i tråden en tjänst? Vill du kolla aktbilaga 145, sidan 34 och se när LW avslutar samtalet med J och när hon går hemifrån?

.. Jag tror du fortsätter att leverera en trådsanning, men kan ha fel. Men det skulle vara bra om vi reder ut det en gång för alla....
Nu frågade du inte mig men...Hon chattade väl med J i Messenger om jag minns rätt - och avslutade i princip mitt i en mening mordnatten den 14-15 maj. Men första gången SD ev planerade att mörda henne (11 maj?) så kan hon ju ha talat i telefonen med någon. Hon messade även hallå? tre ggr till SD, som inte hade mobilen med sig.

Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera
2020-04-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Lite funderingar och reflektioner:

HD angående natten till 15e: "Blir ganska stressad över själva packningen så jag vet att
de.. det var väl inte en helt lugn o fridfull natt, ehh eller kväll där jag.. vet att jag
gick upp och ner igen å.."
(sida 33 i förhören med HD)
Innan dess chattade hon med Sillen och la sig runt 11.. halv 12.. 12.

Men i andra förhör så har hon sovit hela natten. Bland annat i förhör på sida 50:

"eh.. jag somna ganska fort för ja tar ju.. medicin till natten också.. eh.. så jag brukar
sätta på ljudboken och somna och sätta på den en halvtimme o jag somnar alltid innan så.. mm..
så va klockan var men.. före 11 min.. absol.. uppfattning i alla fall, jag kan inte säga säkert men
jag har släckt innan 11 i alla fall"
.

..

12:31 rings han av polisen
14:03 passering jobb
14:15 SD till polisen: På plats
14:43 HD till SD: Hört nåt mer?
14:44 SD till HD: Nepp, har en hel del kvar.. Skyndar mig
14:56 förhör börjar
15:28 förhör avslutas
15:45 Passage jobb.
16:37 Det ska bli så bra nu
16:46 skriver han till HD: "Har ej kollat ESTA"
16:46 mastuppkoppling Rosta
17:00 fram till ca 17:15 mastuppkoppling poesigatan, klockhammar
17:20 inkommer samtal från Polisen
17:24 försök till Facetime med HD sedan samtal till HD
17:31 Facetime med HD sedan samtal med HD
17:41 till HD: Hon vet att jag ska bort
Det där med masterna fattar jag inte så mycket av, men andra i tråden verkar kunna det där.

Observation:
Hittar ingenstans där SD meddelar HD om att han ska in på förhör nummer 1 - varför underrättar han inte HD om det..??
Ser ni?
De chattar om annat i stället. Har jag missat nåt?

Finns ingen passage ut från jobbet på em när han sägs sluta?
Så NÄR slutade SD egentligen den dagen (har jag missat det?)?
Och har SD verkligen varit på fika efter jobbet? Enligt konversationen så blir det ju lite knepigt
rent tidsmässig? Om han inte fikade- vad gjorde han då istället?
..

Det har varit frågor om koden till hotellrummet och att de inte kom in i rummet pga att koden
fanns i mobilen. HD säger att hon själv ringde hotellet och uppgav att de skulle bli sena och
hon fick koden och skrev upp den. Den lappen blev kvar på köksbordet. (sida 33)

..

Det har diskuterats om att SD kunnat gömma undan mordvapnet eller LW's mobil på ett ställe för stunden i närliggande områden. Är det här observationen om HD kommer in då hon ses i skogen av grannen? Grannen som upplever HD besvärad och att hon försöker gömma sig? Inte plockar hon väl vitsippor den dagen?
Dock såg ju grannen henne slinka in på SD's tomt och inte in till K'arin och detta var mellan klockan 16-17. En tid då familjen D borde suttit och käkat glass.....?

Citat:
Sida 71 A 149

HD: "Eh.. jag eh.. ja vilket håll gick jag åt.. jag bara tänker nu.. jag avsluta uppe vid skogen..
eh.. ah det är ju lätt för er o veta när jag säger avslutar vid skogen.. bakom hus.. bakom ah..
uppe mot Betesvägen där för det går ett spår där.. men vilken väg jag gick först..
gick jag över.. ja.. ofta när jag har varit ute o sprunge så brukar jag gå över motorvägen
o sen gå vid.. insidan där längs motorvägen, vid Nikolaikyrkan å sen över motorvägen tillbaka
in mot där vid Baronbackarna.. så man kommer till skogen.. det är dett skogsområde där.. å där
brukar jag gå in eller springa där o så springer man vidare upp mot Vivalla-kullarna bortåt.."

F: "Du säger brukade, var det så vid det här tillfället?"

HD: "Näe men det är ju det jag inte vet. Ja jag vet inte säkert men jag vet att jag avsluta i
spåret där uppe det är därför jag tänker att jag.. hade nog gått den vägen.. men.. ah jag kan inte säga säkert för jag vet att jag kommer från spåret för jag avsluta.. åt för då kommer man ner
på den där gatan där Stefans.. eller våra.. fortfarande vårat hus men.. där Stefan bor o sen bor K*arin
längre ner på den gatan.. eh så det är därför jag vet att jag kommer därifrån för jag gick
in till K*arin då."

..

Så...... Jag har funderat lite på andra saker och ting:

Tycker att HD svamlar betänkligt. Visserligen kan det se lite annorlunda ut när man läser eller lyssnar på ett samtal. Men ändå...

Vid 1a husisen var det en polisman som såg och topsade blod från/vid luckan på tvättmaskinen.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-28 kl. 12:41.
Citera
2020-04-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Har jag fel så ber jag härmed om ursäkt till kusinvitamin. Möjligen har jag fått ett s.k hjärnsläpp ang telefonen. Var "säker" på att SD ringde polisen ifrån den plats där konfrontationen/mötet med personerna ägde rum.
Hm! Jag har läst o lyssnat igenom varje förhör men får tydligen göra det igen då jag nu blir osäker på mitt goda minne....

Ursäkt tagen! 🌸
Citera
2020-04-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @CarlJanne75, ditt tidigare skrivna inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag svarar på ditt inlägg ändå.

S*fan Davidss*n hade under en mycket lång tid drivit ett manipulativt Kurt Olsson spektakel mot både sin maka HD så som även mot L*na Wesstr*m, SD's falsk-dirigerade dam-orkester hade sjungit falska ord och sånger i bådas öron, samma Kurt Olsson spektakel drev SD inom rätts-salen tillsammans med sin försvarsadvokat Ing*ar Backm*n, SD är en otroligt manipulativ individ och full av lögner likt ett emanerande vulkan-utbrott, det är horribelt hur du kan försvara en sådan person som SD

Mvh / Kurt Jokern Olsson

Kurt Olsson spektakel är det bara du som ägnar dig åt.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

/.../ Var vänlig och leta upp en bild på ett så kallat Geocach-öron-smycke, därefter, ta sedan och förstora upp bilden någorlunda, och därnäst skall ni studera själva designen ytterst noggrant, tag sedan ett vanligt A4-papper och rita sedan upp en bild av smycket's design, studera den ritade bilden och se hur många olika stora bokstäver som ni kan få ut genom bilden som ritats upp på ett A4-papper.

Frågan lyder följande, hur många stora bokstäver kan tagas fram, och vilka bokstäver kan bli synliga ?

Ta nu fram bevis på att jag har försvarat SD.
Annars blir det som vanligt, Du Ljuger Igen.
Citera
2020-04-28, 11:55
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den frågan är för dum att besvara.

Jag föreslår att du läser fup och använder hjärncellen du begåvats med. Kanske du kan komma till en slutsats du med? Skillnaden mellan ex vis Martin Jonsson och SD är att Martin kunde man lagföra, men SD går fri. Båda är mördare. Martin ringde själv polisen - SD blånekar.

Som du skrev till Carinah78: slå ner och vara nedlåtande, mitt fetade, det tycker jag är att slå ner och vara nedlåtande i allra högsta grad.

Jag har läst stora delar av FUP som jag anser vara av intresse.

Vad har Martin Olsson med detta fallet att göra?

Vilken slutsats jag kommer att komma fram till återstår att se av resultatet.

Du hade inget svar på min fråga för den var för dum, jag misstänker att du öht inte har ngt svar.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-28 kl. 11:58.
Citera
2020-04-28, 11:55
Medlem
Citat:
Nu frågade du inte mig men...Hon chattade väl med J i Messenger om jag minns rätt - och avslutade i princip mitt i en mening mordnatten den 14-15 maj. Men första gången SD ev planerade att mörda henne (11 maj?) så kan hon ju ha talat i telefonen med någon. Hon messade även hallå? tre ggr till SD, som inte hade mobilen med sig.

Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jag avsåg 11-12 maj i mitt inlägg. Enligt tidslinjen avslutar hon samtalet med JJ cirka 13 min innan hon går ut. På plats skickar hon meddelandet "Hallå?" 3 ggr innan hon vänder hem igen. Som sagt AB 145/34. Jag ser gärna att någon annan också läser och tolkar för jag förstår inte hur dessa två, enligt mig, trådsanningar, kan fortsätta leva...
Citera
2020-04-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker att HD svamlar betänkligt. Visserligen kan det se lite annorlunda ut när man läser eller lyssnar på ett samtal. Men ändå...

Vid 1a husisen var det en polisman som såg och topsade blod från luckan på tvättmaskinen.

NEEEJJJJJ. Ingen topsade. Forensikern bad om att få hämta sin väska med undersökningsmaterial i bilen, (enligt NAs live-ratpportering) men blev tillsagd att avbryta och åka därifrån.
Senast redigerad av piastrone 2020-04-28 kl. 12:10.
Citera
2020-04-28, 12:00
Medlem
Måste bara flika in....han den norska miljardären Tom Hagen som nyligen sitter anhållen misstänkt för mord/dråp på sin fru. Han kokade ju ihop en ganska ordentlig soppa om kidnappning och utpressning. Känns inte att han var helt ensam där....och detsamma tänker jag med SD och HD. Han hade aldrig fixat detta ensam.
Citera
2020-04-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Chefen berättar att SD blivit anmäld till soc pga att han slagit fru och barn! Det har väl inte tagits upp i tråden tidigare?
Vem anmälde honom förresten?

Jag har läst det någonstans men att det vid närmare betraktande inte fanns relevans för anmälan,
var väl därför jag inte reagerade.
Kan tänka mig det var därför han smilade, för att han inte visste hur mottagaren reagerade men att han själv ansåg det vara osant.
HD har väl sagt att han inte har slagit dem, som jag minns.
Varför ska jag påstå att han ljuger. Såvitt jag vet brukade han inte slå, men kunde som vi vet ta tag i någons arm.
Gillar det inte, men det ska rätt beskrivas.
Citera
2020-04-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Måste bara flika in....han den norska miljardären Tom Hagen som nyligen sitter anhållen misstänkt för mord/dråp på sin fru. Han kokade ju ihop en ganska ordentlig soppa om kidnappning och utpressning. Känns inte att han var helt ensam där....och detsamma tänker jag med SD och HD. Han hade aldrig fixat detta ensam.

Det du skriver beaktas!
Citera
2020-04-28, 12:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nu får du skärpa dig. Att jaga användare och slå ner och vara nedlåtande mot dem gynnar dig inte, och förgiftar dessutom tråden. Oavsett vad du anser om SD, guds gåva till mänskligheten enligt dig, så är han en mördare. En mördare som troligen kommer undan som det ser ut.
Att förgifta tråden är väl att fara med osanning om att medlemmen Carinah78 anser att SD är guds gåva till mänskligheten?
Om du inte vill avslöjas som oärlig så kan du väl underbygga ditt påstående från något som ens antyder Carinah78 skrivit något sådant eftersom lögner är ett av mänsklighetens värsta gissel.

Är du så vårdslös med sanningen så gör man nog säkrast i att ta din övertygelse om SD som mördare med rejäl näve fabel salt..

Den åtalades rätt att vara tyst och att ljuga bygger på den grundläggande principen att åklagaren har bevisbördan i fallet. Det är åklagaren som ska visa, bortom rimligt tvivel, att den åtalade är skyldig till brottet. Den tilltalade ska alltså anses vara oskyldig till motsatsen har bevisats. En följd av detta är att den åtalade inte behöver medverka till utredningen, eller bli tvingad att säga saker som är till dennes nackdel.

Vidare anses det viktigt för rättssäkerheten att den åtalade får lämna felaktiga uppgifter utan att fällas på denna grund, då den åtalade kan ha skäl att lämna en annan berättelse än den sanna, utan att för den sakens skull vara skyldig till det hen har blivit åtalad för.

https://lawline.se/answers/varfor-far-en-tilltalad-vara-tyst-och-ljuga-i-ratten

Notera särskilt det fetade.

Att/om SD lämnar motsägelsefulla uppgifer betyder inte att åklagaren därigenom ges bevislättnad.
Vad Åkl, ofta försöker med i brist på bevis är försöka påverka rätten att lägga över bevisbördan på den tilltalade.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-28 kl. 12:26.
Citera
2020-04-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag avsåg 11-12 maj i mitt inlägg. Enligt tidslinjen avslutar hon samtalet med JJ cirka 13 min innan hon går ut. På plats skickar hon meddelandet "Hallå?" 3 ggr innan hon vänder hem igen. Som sagt AB 145/34. Jag ser gärna att någon annan också läser och tolkar för jag förstår inte hur dessa två, enligt mig, trådsanningar, kan fortsätta leva...
Jag förstår inte vad du menar med trådsanningar. Men det stämmer att hon pratade med JJ
kl 23.24:34 och då befann hon sig i badrummet enligt uppgift.
00.07:40 har hon lämnat bostaden och går längs Fågelbärsgatan.
00.08:54 messar hon "Hallå?" tre gånger till Stefan.
00.15:52 är hon tillbaka i bostaden.

Detta är alltså natten mellan 11-12 maj. Jag är inte säker på vad ni diskuterar men hoppas jag lyckats hitta det ni söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in