2020-04-28, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skillnaden mellan rätten och resten av aktörerna är att rätten inte fått läsa fupen. ÅH lyckades inte framföra sina argument på ett övertygande sätt tyvärr. Och det är inget man kan göra något åt. Det var ett svårt mål, med tanke på att så få reella bevis kunnat föras fram. Alla indicier som finns gick inte heller att föra fram på ett trovärdigt sätt uppenbarligen. Och uppenbarligen finns rimligt tvivel. Med det får man sig nöja.

Det kommer för hoppningsvis en dag när verkligheten kommer ikapp SD och regionala insatsstyrkan ytterligare en gång avlägger en vänskaplig visit hos Örebros egen härads-psykopat.

Anledningen till att dom inte läser FUP:et är att det inte är en "sanningsbibel" det är
en partsinlaga ihopsatt av ÅK och polis i avsikt att få underlag till ett åtal.

Dom som förhörs i FUP:et talar inte med nödvändighet sanning.
Därför får dom upprepa det dom har sagt som edsvurna inför sittande rätt.
Citera
2020-04-28, 10:14
Medlem
Citat:
Nu får du skärpa dig. Att jaga användare och slå ner och vara nedlåtande mot dem gynnar dig inte, och förgiftar dessutom tråden. Oavsett vad du anser om SD, guds gåva till mänskligheten enligt dig, så är han en mördare. En mördare som troligen kommer undan som det ser ut.
Fel!
Jag "jagar" inga användare.
Istället försöker jag nån gång då och då, oftast när behovet är påkallat, tipsa om att det finns fakta att finna för dem som vill veta.

Jag ser inte alls SD som "guds gåva till mänskligheten". Dumt prat av dig! På det viset "fungerar" f ö inte den Gud jag tror på.

Om du tycker att mina sansade inlägg förgiftar tråden, så får det vara din uppfattning.
Att i inlägg efter inlägg utpeka en odömd person som mördare, vilket du gör, ser du däremot uppenbarligen som mer rättfärdigt?

Vad tror du dig uppnå med att hela tiden skriva att SD är en mördare?
Du vet väl att du skadar Flashbacks, i allmänhetens ögon, redan dåliga renommé ytterligare?
SD blir inte ett dugg mer lagförd bara för att du uttrycker hat mot honom som person.

Du vet att SD kommer att bli frikänd.
Mitt råd: Försök att asap försonas med den insikten.
Citera
2020-04-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Anledningen till att dom inte läser FUP:et är att det inte är en "sanningsbibel" det är
en partsinlaga ihopsatt av ÅK och polis i avsikt att få underlag till ett åtal.

Dom som förhörs i FUP:et talar inte med nödvändighet sanning.
Därför får dom upprepa det dom har sagt som edsvurna inför sittande rätt.
Problemet är att SD inte upprepade någonting. Eftersom han inte talat sanning i förhör så kommer han heller inte ihåg vad han sagt. Han säger i rätten hela tiden att "jag har läst i fup att jag sagt si eller så - så det måste ju stämma". De flesta, utom SD (och möjligen HD) kommer ihåg vad de sagt i förhör eftersom de inte såg nån anledning att ljuga, och därför minns de vad de sagt.

Förutom förhör finns i fupen även allt kringarbete i målet som är av nytta att läsa.

Nå, jag släpper det. Det är ju som det är och finns ingen anledning att grotta vidare i det.
Citera
2020-04-28, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Lite funderingar och reflektioner:

HD angående natten till 15e: "Blir ganska stressad över själva packningen så jag vet att
de.. det var väl inte en helt lugn o fridfull natt, ehh eller kväll där jag.. vet att jag
gick upp och ner igen å.."
(sida 33 i förhören med HD)
Innan dess chattade hon med Sillen och la sig runt 11.. halv 12.. 12.

Men i andra förhör så har hon sovit hela natten. Bland annat i förhör på sida 50:

"eh.. jag somna ganska fort för ja tar ju.. medicin till natten också.. eh.. så jag brukar
sätta på ljudboken och somna och sätta på den en halvtimme o jag somnar alltid innan så.. mm..
så va klockan var men.. före 11 min.. absol.. uppfattning i alla fall, jag kan inte säga säkert men
jag har släckt innan 11 i alla fall"
.

..

12:31 rings han av polisen
14:03 passering jobb
14:15 SD till polisen: På plats
14:43 HD till SD: Hört nåt mer?
14:44 SD till HD: Nepp, har en hel del kvar.. Skyndar mig
14:56 förhör börjar
15:28 förhör avslutas
15:45 Passage jobb.
16:37 Det ska bli så bra nu
16:46 skriver han till HD: "Har ej kollat ESTA"
16:46 mastuppkoppling Rosta
17:00 fram till ca 17:15 mastuppkoppling poesigatan, klockhammar
17:20 inkommer samtal från Polisen
17:24 försök till Facetime med HD sedan samtal till HD
17:31 Facetime med HD sedan samtal med HD
17:41 till HD: Hon vet att jag ska bort
Det där med masterna fattar jag inte så mycket av, men andra i tråden verkar kunna det där.

Observation:
Hittar ingenstans där SD meddelar HD om att han ska in på förhör nummer 1 - varför underrättar han inte HD om det..??
Ser ni?
De chattar om annat i stället. Har jag missat nåt?

Finns ingen passage ut från jobbet på em när han sägs sluta?
Så NÄR slutade SD egentligen den dagen (har jag missat det?)?
Och har SD verkligen varit på fika efter jobbet? Enligt konversationen så blir det ju lite knepigt
rent tidsmässig? Om han inte fikade- vad gjorde han då istället?
..

Det har varit frågor om koden till hotellrummet och att de inte kom in i rummet pga att koden
fanns i mobilen. HD säger att hon själv ringde hotellet och uppgav att de skulle bli sena och
hon fick koden och skrev upp den. Den lappen blev kvar på köksbordet. (sida 33)

..

Det har diskuterats om att SD kunnat gömma undan mordvapnet eller LW's mobil på ett ställe för stunden i närliggande områden. Är det här observationen om HD kommer in då hon ses i skogen av grannen? Grannen som upplever HD besvärad och att hon försöker gömma sig? Inte plockar hon väl vitsippor den dagen?
Dock såg ju grannen henne slinka in på SD's tomt och inte in till K'arin och detta var mellan klockan 16-17. En tid då familjen D borde suttit och käkat glass.....?

Citat:
Sida 71 A 149

HD: "Eh.. jag eh.. ja vilket håll gick jag åt.. jag bara tänker nu.. jag avsluta uppe vid skogen..
eh.. ah det är ju lätt för er o veta när jag säger avslutar vid skogen.. bakom hus.. bakom ah..
uppe mot Betesvägen där för det går ett spår där.. men vilken väg jag gick först..
gick jag över.. ja.. ofta när jag har varit ute o sprunge så brukar jag gå över motorvägen
o sen gå vid.. insidan där längs motorvägen, vid Nikolaikyrkan å sen över motorvägen tillbaka
in mot där vid Baronbackarna.. så man kommer till skogen.. det är dett skogsområde där.. å där
brukar jag gå in eller springa där o så springer man vidare upp mot Vivalla-kullarna bortåt.."

F: "Du säger brukade, var det så vid det här tillfället?"

HD: "Näe men det är ju det jag inte vet. Ja jag vet inte säkert men jag vet att jag avsluta i
spåret där uppe det är därför jag tänker att jag.. hade nog gått den vägen.. men.. ah jag kan inte säga säkert för jag vet att jag kommer från spåret för jag avsluta.. åt för då kommer man ner
på den där gatan där Stefans.. eller våra.. fortfarande vårat hus men.. där Stefan bor o sen bor K*arin
längre ner på den gatan.. eh så det är därför jag vet att jag kommer därifrån för jag gick
in till K*arin då."

..

Så...... Jag har funderat lite på andra saker och ting:

Citat:
- I rätten när N0a vittnar så säger han att när han pratar med W och ber om SD's telefonnummer,
så ska hon ha sagt att hon var i skolan? Innan sju på morgonen? Enligt D-ssons så väckte väl N0a dottern genom hans samtal??

Jag tror inte att NW hade full koll på läget just då.
Han kan ävan ha berättat för W att LW var försvunnen, vilket
hon då kan ha förmedlat till HD.
Därav HDs kommentar till sin chef "hoppas hon är död".
Citera
2020-04-28, 10:35
Medlem
Citat:
Problemet är att SD inte upprepade någonting. Eftersom han inte talat sanning i förhör så kommer han heller inte ihåg vad han sagt. Han säger i rätten hela tiden att "jag har läst i fup att jag sagt si eller så - så det måste ju stämma". De flesta, utom SD (och möjligen HD) kommer ihåg vad de sagt i förhör eftersom de inte såg nån anledning att ljuga, och därför minns de vad de sagt.

Förutom förhör finns i fupen även allt kringarbete i målet som är av nytta att läsa.

Nå, jag släpper det. Det är ju som det är och finns ingen anledning att grotta vidare i det.

Att SD inte kommer ihåg allt han har sagt är inte så
konstigt, han har ju pladdrat som en jävla papegoja hela tiden, ett märkligt
beteende har han visat upp, ingen tvekan om det.

Men åter igen, det räcker inte som bevis för att han är en mördare.
Citera
2020-04-28, 10:38
Medlem
Citat:
Att du inte kontaktar ÅH och delger henne den bevisning du har, hon
behöver tydligen den då hon inte själv lyckas övertyga TR om SDs skuld.

Hej @CarlJanne75, ditt tidigare skrivna inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag svarar på ditt inlägg ändå.

S*fan Davidss*n hade under en mycket lång tid drivit ett manipulativt Kurt Olsson spektakel mot både sin maka HD så som även mot L*na Wesstr*m, SD's falsk-dirigerade dam-orkester hade sjungit falska ord och sånger i bådas öron, samma Kurt Olsson spektakel drev SD inom rätts-salen tillsammans med sin försvarsadvokat Ing*ar Backm*n, SD är en otroligt manipulativ individ och full av lögner likt ett emanerande vulkan-utbrott, det är horribelt hur du kan försvara en sådan person som SD

Mvh / Kurt Jokern Olsson
Citera
2020-04-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men jesus, har du ingen alls skam i kroppen?
Du är ju en av dem som mest infernaliskt har hävdat detta med det avbrutna hundsöket, att en markerande polishund inte fick fortsätta mot planket.
Och nu har du bytt sida rakt av och raljerar över de som ”har svårt att fatta”.

Kan du inte bara ta fram pudeln inom dig. Eller fattas den helt?

Nej, inte alls. Jag säger ff det jag uppfattat hela tiden: avbrutet polishundsök i Lenas närområde pga omdirigering till Vivallaskogen.

Samt det andra = granne med hund som stretade mot bullerplanket men avbröts av husse = efter Lenas död, innan hon hittades. Men om det är samma hundägare som träffade SD i skogen mitt i natten, dvs ett par dagar före mordet- det känner jag inte till. Den sistnämnda var ett av vittnena och kan höras i "Rättegången" på youtube.

Nu är det sista gången jag diskuterar detta med hundar. Fattar du inte nu så lär du inte göra det senare heller. Hur mycket jag än skriver.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-28 kl. 10:47.
Citera
2020-04-28, 10:48
Medlem
Citat:
HD var redan på jobbet, där hon inte får ha telefon, när NW ringde W.
Citera
2020-04-28, 10:53
Medlem
Citat:

N ringde efter den konstigaste personen han visste att mamma kände och visst kan han ha sagt att hon var försvunnen till W. Därför letar jag efter förhör med W. Finns det?

Om H får veta av W borde hon rimligen ha kontaktat D och frågat direkt vad han vet, men det vet man inte eftersom både H och D har sysslat med raderingar i sina mobiler från allt möjligt och det som sägs på Facetime finns inte att återskapa, eller..? Kan de som erbjuder tjänsten Facetime plocka fram deras samtal? DET vore sjukt spännande isf...
Citera
2020-04-28, 10:54
Medlem
Citat:
Att SD inte kommer ihåg allt han har sagt är inte så
konstigt, han har ju pladdrat som en jävla papegoja hela tiden, ett märkligt
beteende har han visat upp, ingen tvekan om det.

Men åter igen, det räcker inte som bevis för att han är en mördare.

Det räcker för bevis för att han är en mördare - men inte JURIDISKT. Hela rätten vet ju att han är den som gjort det, men man kan inte komma förbi faktumet att det är inte "bortom rimligt tvivel".

Edit. Om en man slår en kvinna sönder och samman, men det inte går att bevisa juridiskt, så är han fortfarande en kvinnomisshandlare. Om Eklund inte kunnat lagföras för mordet på Engla - och gått fri - så är han fortfarande en mördare.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-28 kl. 10:58.
Citera
2020-04-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ursäkta, på vad sätt har användaren bytt sida?

Nej, jag har inte bytt sida. Det är postaren som med förkärlek gnäller på mig. Fråga mig inte varför. Det är inte första gången det händer.
Citera
2020-04-28, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Nej han kommer inte att undan. Är övertygad om detta.
Nej tror också han torskar i Hovrätten om inte annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Och vad är intressant med detta?
Jag ser inget anmärkningsvärt någonstans.
Men det är ju för att du är hjärndöd.
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
- Sen undrar jag lite över blodspåret på tvättmaskinen: När såg man det? Var det vid den andra husisen? Varför missade man den vid den första i så fall? Kan det vara så att man vågat tvättat well hidden blodigt plagg osv efter första husisen i tron om att de var off the hook?
Man såg det vid första husrannsakan men polisen som ville undersöka vidare blev avbruten av jouråklagaren. Kaaatastrof.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-28 kl. 11:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in