2020-04-23, 16:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag får intrycket att Lena hade börjat dra sig tillbaka från SD veckorna före mordet - stämmer det så är det ganska märkligt att SD dödade henne. Nu har det flutit mycket vatten under broarna och jag blandar säkert ihop olika tidsintervaller. LW hade ju träffat en ny man, skulle åka till Norge med honom. Om det är så att det är LWs stalkande som gjorde att SD dödade henne, så stämmer inte det motivet.

Enligt Ls vän La*rs Å så var SD alltid nr 1
för L. Alla andra var reserver.
Citera
2020-04-23, 16:22
Medlem
Smhfs avatar
Lyssnar på UW's förhör för andra ggn, han säger att han beskriver LW som manisk det kändes inte friskt, han säger att han kan/kunde inte vara ett bollplank åt henne, i hennes berättelser om en del av hennes relationer.

Det var många som fick vara bollplank åt LW av hennes vänner.

Del 4 i YT rättegången.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-23 kl. 16:34.
Citera
2020-04-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Såklart 👍 tack

Är det bara jag som tycker att det ser ut som att hon har en cykelhjälm under armen på kjolbilden? Kanske är det en väska? Om inte: var hade hon då nycklar och annat?
Citera
2020-04-23, 16:33
Avslutad
SD kan ha haft dykardräkt under mordet.
Han hade väl varit dykinstruktör?
Jag tror hans fd vän G*rry har fifflat bort LWs mobil, på uppdrag av SD.
Kanske i tron om att det var SDs hemliga lur till någon annan älskarinna?
Varför smyga runt i SDs hus för att hämta sina saker...mitt i natten utan att tända en enda lampa?
Det normala vore väl att tända, hämta, lämna. Nu smög han runt. Var han rädd för vad han skulle kunna råka få syn på?
Med en vän som SD behöver man inga fiender...
Undrar varför det var så viktigt att sota skorstenen under storstädningen? VAD har SD eldat däri? Dykardräkten? Shorts? Tillhygge? Någonting som iallafall skulle undanröjas.
HDs pappa måste förstått mer än han vågat tala om..
Citera
2020-04-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Va härligt då fixar du det och delger tråden?
Nej.
Eftersom jag inte är det minsta intresserad av den här förhandlingen (har inget som helst med de inblandade att göra även om SD #2 och en Låtsas-Smarta tycks tro det), så skulle det aldrig falla mig att kontakta Örebro TR i detta mål.

Att jag tipsade om "metodiken", d v s tågordningen, gällande hur man ibland kan få ut sekretessat material berodde på att det fanns ett par konton, bl a Picasso2 som verkade lite uppgivna. Jag ville vara snäll och hjälpsam.
Det visade sig vara helt onödigt.
Citera
2020-04-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ok, tack. Jag har lyssnat på Rättegången och saknade uppföljning från åkl med fråga om hur han och Lena skulle hittat varandra därute i skogen mellan 11 o 12e. Han hade svarat svepande på hur de "avtalade mötet" utan tid o plats. Det lät som om han menade att de skulle hitta varann med mobilerna. Jag ville att åkl skulle frågat: när upptäckte du att du glömt mobilen hemma? Och uppföljande: hur skulle ni då hitta varandra och när?
Men de frågorna kom aldrig.

Exakt vad jag tänkte när jag hörde detta! Rätt viktigt att reda ut.
Citera
2020-04-23, 16:52
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
L, U och N var till polisstationen 10 timmar innan hon blev mördad. Alltså på måndagen och inte fredagen.

Sperman på kjolen kan ha utlösts vid mordet. Det är ju tydligen vanligt att mördare tömmer sig av olika slag som utlösning, kiss, bajs eller kräkning.

På fredagen hade L träningskläder enligt övervakningsbilder efter kontorsmötet, men visst hon kan ha haft kjolen innan. Ingen vet.
På bilderna från övrrvaknongskamera vid ingången till polishuset hade hon beige tröja och beige kort kjol. Bilden från sportaffären där hon handlade födelsedags present vidar henne i svarta träningskläder.
Citera
2020-04-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men kommer denne person inte märka av att människor runt omkring aktar sig för honom och tar det säkra före det osäkra och undviker en person som KANSKE dödat en granne i området ?

Jo men han beter sig väl som innan, med sin grandiosa självbild och stora självförtroende att ”ge sin bild av allt som hänt” för han är spänningssökare och vill se vilka han lyckas övertyga/lura?
Han kanske inte har några spärrar alls öht?? Bara ångar på för att övertyga sig själv och alla andra??
Citera
2020-04-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det värsta är att det kan bli så att hon bli tystad OM ifall ATT hon YTTRAR vad hon vet ! Snarare något åt det hållet ,antar jag...

hon är nog extra mycket tillsagd att "hålla tand för tunga" utav MGM ,tror Du inte?

(Spekulation)

Ja det förstås men vågar hon riskera att bli inlåst för att skydda en mördare???
Även hon vet väl att sanningen segrar alltid??
Vad skrämmer henne mest?
Citera
2020-04-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tror inte det handlar om att att hon ville avslöja relationens fortgående för HD ..för jag tror att både SD och LW förstod att LW förstått.
Lutar mer åt att SD verkligen ville vara ifred och rikta in sig på HD och framtiden och att en så liten sak
som inbjudandet med kladdkaka kan ha fått honom superirriterad - eftersom hon stunden innan
deklarerat att hon ville ta avstånd, hade sitt liv i egna händer.
Kladdkakan var som att visa att det bara var ord, att hon inte kunde låta bli honom -och detta
förmörkade SD:s himmel.
Han kanske tänkte att "detta tar aldrig slut, vi ska fightas i evighet, hon kommer att hindra mig återförenas med HD".

Han kunde ha anmält Lena för stalking, tagit kraftigt avstånd, inte mördat henne!!!
Men de båda bara fortsatte till the bitter end. BÅDA.
Citera
2020-04-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tror inte det handlar om att att hon ville avslöja relationens fortgående för HD ..för jag tror att både SD och LW förstod att LW förstått.
Lutar mer åt att SD verkligen ville vara ifred och rikta in sig på HD och framtiden och att en så liten sak
som inbjudandet med kladdkaka kan ha fått honom superirriterad - eftersom hon stunden innan
deklarerat att hon ville ta avstånd, hade sitt liv i egna händer.
Kladdkakan var som att visa att det bara var ord, att hon inte kunde låta bli honom -och detta
förmörkade SD:s himmel.
Han kanske tänkte att "detta tar aldrig slut, vi ska fightas i evighet, hon kommer att hindra mig återförenas med HD".
Hur förklarar du Mållgan-storyn då?
Citera
2020-04-23, 17:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Polisstationen i Vivalla har två ingångar.
En från utsidan och en inne i "gallerian".
Vid ett förstagångsbesök kan jag tänka mig att man står på utsidan och väntar men som jag förstått är det ingången från Gallerian som är öppen.

Det finns övervakningsbilder när hon
går ensam i Gallerian på väg till polisstationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in