2020-04-21, 22:45
  #7921
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossseosse
Tackar så mycket för tippsen. Jag har kollat lite trådar här och Sörbyn får bra betyg av intagna. Bra personal, mat osv.

Sörbyn är bra . Dock ligger de så in i helvete avsides och överfullt ...

Fördelen är man får gratis taxi från Nordmaling / Hörnefors vid permis och muck men det är kallt . Blåser och tyvärr knappt nån sysselsättning så blir tråkigt o gå trampa dag in o dag ut o bara kolla tv och pilla navelludd

Maten är riktigt bra på sörbyn de ska dem ha Creed för i köket men vissa dagar kan de vara skumma norrländska rätter öven typ surströmming inomhus de lukta satan 🤮
Citera
2020-04-21, 23:16
  #7922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Som "Skumjaevel" skrev så behöver du inte gömma grejerna i röven, men jag hade valt att göra det också (har gjort det flera gånger). Jag har aldrig suttit på en trea, bara tvåor, och där får du ta av dig alla kläder vid ankomst för att sen ta på dig "nya" kläder.

När det gäller mindre mängder så går det bra att ha det i munnen också då plitar inte har rätt att titta i din mun.

För att vara på den säkra sidan så gör du som planerat så kommer det gå bra. Om du ber en polare komma förbi så finns det en chans att nån ser det och springer till plitarna och berättar vad de sett.

Lycka till!


Röv till Röv menar du eller?
Citera
2020-04-23, 08:12
  #7923
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Röv till Röv menar du eller?

Vad menar du?
Citera
2020-04-23, 08:33
  #7924
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Vad menar du?

Rövpanna 😁
Citera
2020-04-23, 18:32
  #7925
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Rövpanna 😁

Om man gillar det så. Jag slår hellre i mig, men har dock aldrig slagit i mig något som varit i någon annans röv (får man hoppas i alla fall).
Citera
2020-04-26, 12:39
  #7926
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Om man gillar det så. Jag slår hellre i mig, men har dock aldrig slagit i mig något som varit i någon annans röv (får man hoppas i alla fall).

Yes men bättre o va ren när man sitter och bygga lite muskler
Citera
2020-04-27, 08:35
  #7927
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Yes men bättre o va ren när man sitter och bygga lite muskler

Absolut, jag brukar oftast vara ren och träna när jag sitter. Sist körde jag sex dagar i veckan i 13-15 månader och det gav riktigt bra resultat i och med att jag käkade som ett djur också. Jag hade dom rutinerna under straffet innan det också, men jag fick tyvärr magproblem när jag muckade förra gången och jag gick ner över 15 kg på någon månad bara.

Utan träning så blir det bra långtråkigt att sitta. Träning, mulle och backgammon är standard. De har väl börjat ta bort kortlekar på många anstalter nu, tyvärr.
Citera
2020-04-27, 10:15
  #7928
Medlem
Vilken anstalt är behagligast

Hej ska sitta i 12 månader för narkotikabrott. väntar på att placeringssektionen ska meddela mig om var/när jag ska få sitta. Har till 2020_05_01 att lämna synpunkter och önskemål.

Skulle gärna vilja hamna på ett ställe med bästa utbildnings möjligheter.
Sekundärt på nån idyllisk jordbruks/landet ställe.
Kan tillägga att jag var väldigt skötsam när jag var häktad. Och att det är min första dom.

Extra bra skulle vara toalett på cellen, bra gym och i Stockholmstrakten.

Sedan undrar jag om någon har kunskap om att tidigare bli utsläppt med fotboja. Mvh glizzy
Citera
2020-04-27, 10:26
  #7929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
Hej ska sitta i 12 månader för narkotikabrott. väntar på att placeringssektionen ska meddela mig om var/när jag ska få sitta. Har till 2020_05_01 att lämna synpunkter och önskemål.

Skulle gärna vilja hamna på ett ställe med bästa utbildnings möjligheter.
Sekundärt på nån idyllisk jordbruks/landet ställe.
Kan tillägga att jag var väldigt skötsam när jag var häktad. Och att det är min första dom.

Extra bra skulle vara toalett på cellen, bra gym och i Stockholmstrakten.

Sedan undrar jag om någon har kunskap om att tidigare bli utsläppt med fotboja. Mvh glizzy
Du har langat knark och vill ha det lugnt och skönt på landet?
Fråga föräldrarna till ungarna som du gjorde till knarkare, de kanske vet nåt trevligt spa eller nån fin herrgård.
Citera
2020-04-27, 10:35
  #7930
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Toalett brukar väl finnas i alla celler, fanns förr iaf.

Gym har vad jag hört mer eller mindre helt tagits bort från anstalterna, åtminstone byggargym.

Fotboja är skit enligt mina bekanta som fått "förmånen" att ha sån, ingen av dom kommer välja det igen, värre än sluten anstalt.

Nu har jag inte suttit i fängelse det här årtusendet så jag har ingen egen erfarenhet av dagens fängelser men de vänner jag har som nyligen suttit tycker den moderna anpassningen gör att fängelsevistelsen går oerhört långsamt. Bara kala väggar, alla sitter passiva och bara snackar, knappt några droger alls inne och när det finns vågar ingen använda dom.

Men det värsta är att vilken cell du än placeras i så kan du vara säker på att den är inpyrd av svettiga afrikaner, flottiga zigenare och smutsiga araber med löss. I den kvarten ska du sedan tillbringa ditt straff.

Men maten brukar vara väldigt bra, det finns ingen anstaltsledning som vill äventyra upplopp pga dålig mat.
Citera
2020-04-27, 10:40
  #7931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Du har langat knark och vill ha det lugnt och skönt på landet?
Fråga föräldrarna till ungarna som du gjorde till knarkare, de kanske vet nåt trevligt spa eller nån fin herrgård.


Haha du borde bli komiker. det är väl föräldrarna som misslyckats om deras barn är knarkare. Så kan jag garantera att jag inte gjort nån till knarkare. Inte så att man går runt o tvingar småbarn att röka hasch så dem blir återkommande kunder. I många länder så finns cannabis lagligt att köpa skattat o klart. Och för att svara på din fråga så handlar det väll mer om att försöka kunna hamna på ett ställe med mera möjligheter så att man i framtiden kan sikta på annat.
Citera
2020-04-27, 10:44
  #7932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Toalett brukar väl finnas i alla celler, fanns förr iaf.

Gym har vad jag hört mer eller mindre helt tagits bort från anstalterna, åtminstone byggargym.

Fotboja är skit enligt mina bekanta som fått "förmånen" att ha sån, ingen av dom kommer välja det igen, värre än sluten anstalt.

Nu har jag inte suttit i fängelse det här årtusendet så jag har ingen egen erfarenhet av dagens fängelser men de vänner jag har som nyligen suttit tycker den moderna anpassningen gör att fängelsevistelsen går oerhört långsamt. Bara kala väggar, alla sitter passiva och bara snackar, knappt några droger alls inne och när det finns vågar ingen använda dom.

Men det värsta är att vilken cell du än placeras i så kan du vara säker på att den är inpyrd av svettiga afrikaner, flottiga zigenare och smutsiga araber med löss. I den kvarten ska du sedan tillbringa ditt straff.

Men maten brukar vara väldigt bra, det finns ingen anstaltsledning som vill äventyra upplopp pga dålig mat.

Grejjen är har tillgång till jobb och har ett vanligt liv så kan komma ut efter 3.5 månad om jag har jobb eller studerar. Föredrar det istället för att sitta o trycka i en cell. Har totalt 7 månader o sitta för har suttit häktad ett tag ochså. Vad tyckte dina polare illa om fotbojjan. Finns liksom ingen konkret info verkar som att vissa anstalter inte har tex tv eller ens toa på rummen vissa har båda. Därför jag undrar nu när man väl ändå kan ha åsikter varför hamna på ett skitställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in