2020-04-27, 10:51
  #7933
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
Hej ska sitta i 12 månader för narkotikabrott. väntar på att placeringssektionen ska meddela mig om var/när jag ska få sitta. Har till 2020_05_01 att lämna synpunkter och önskemål.

Skulle gärna vilja hamna på ett ställe med bästa utbildnings möjligheter.
Sekundärt på nån idyllisk jordbruks/landet ställe.
Kan tillägga att jag var väldigt skötsam när jag var häktad. Och att det är min första dom.

Extra bra skulle vara toalett på cellen, bra gym och i Stockholmstrakten.

Sedan undrar jag om någon har kunskap om att tidigare bli utsläppt med fotboja. Mvh glizzy

Fan vad bra, du menar att först smuggla sälja droger som går att stacha någonstans på behörigt tillstånd från andra, kanske omvandla i guld, rolex och sedan när en väl torskar, in för studier hälsa andlighet, och sedan ut igen som en sommar fugel, røka fetd o mata sedlar.
Är ju väldigt behagligt liv, tyvärr tål jag inte vare sig knarkare eller knark annars skulle jag hoppa på det tåget jag med, men har du ambitionen att fortsätta så dra istället från dessa träskmarken och fly till Peru / Colombia, fattar inte vitsen av att vara här, dyrt och kallt och som en liten efterbliven sovjetstat med massa snigelfittor som spårar upp allt åt helvete, nä då är det bättre dra kola uppe i trädkronorna i Peru Bolivia, studera metaller och leta guld, knulla dvärg pygmeer och deala rizla till utbölingar.
Hur som helst knar karriären ser lovande ut, massa crack och sånt skapar ett hållbart samhälle, även gammel mor med kronisk värk får sin egen crack pipa, bra med droger, lever kortare, känner inget samvete och tänderna faller ut, punda mer, bra för barn att växa upp i knarket, i våldet och ibland få en hurring så det sjunger i öronen, lite övergrepp då och då, ingen mat i kylskåpet bara knark och sedelbuntar i frysen.
En trygg o säker uppväxt tack vare sånna som dig.
Fantastiskt, och nu ska du sona, göra samhällstjänst, fan vad sköj, men du har ungdomen i dig, det kommer bli bra, kanske lite röv expansion av någon storväxt arab kanske några hugg med en punta kring mjälten i gymmet, ja ja, blir bra som helst det är ju Sverige, världens näst bästa land!.
Citera
2020-04-27, 11:00
  #7934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Fan vad bra, du menar att först smuggla sälja droger som går att stacha någonstans på behörigt tillstånd från andra, kanske omvandla i guld, rolex och sedan när en väl torskar, in för studier hälsa andlighet, och sedan ut igen som en sommar fugel, røka fetd o mata sedlar.
Är ju väldigt behagligt liv, tyvärr tål jag inte vare sig knarkare eller knark annars skulle jag hoppa på det tåget jag med, men har du ambitionen att fortsätta så dra istället från dessa träskmarken och fly till Peru / Colombia, fattar inte vitsen av att vara här, dyrt och kallt och som en liten efterbliven sovjetstat med massa snigelfittor som spårar upp allt åt helvete, nä då är det bättre dra kola uppe i trädkronorna i Peru Bolivia, studera metaller och leta guld, knulla dvärg pygmeer och deala rizla till utbölingar.
Hur som helst knar karriären ser lovande ut, massa crack och sånt skapar ett hållbart samhälle, även gammel mor med kronisk värk får sin egen crack pipa, bra med droger, lever kortare, känner inget samvete och tänderna faller ut, punda mer, bra för barn att växa upp i knarket, i våldet och ibland få en hurring så det sjunger i öronen, lite övergrepp då och då, ingen mat i kylskåpet bara knark och sedelbuntar i frysen.
En trygg o säker uppväxt tack vare sånna som dig.
Fantastiskt, och nu ska du sona, göra samhällstjänst, fan vad sköj, men du har ungdomen i dig, det kommer bli bra, kanske lite röv expansion av någon storväxt arab kanske några hugg med en punta kring mjälten i gymmet, ja ja, blir bra som helst det är ju Sverige, världens näst bästa land!.

Du verkar ju helt hög iallafall. Det är väll bättre att rehabilitera mig med utbildning än att bara sitta av voltan skaffa mig nya kontakter o bli mer kriminell. Tur att sånna som du troligen har nått skitjobb och sparkar grus på samma plats sen barnsben och inte har nån makt i samhället.
Citera
2020-04-27, 11:03
  #7935
Medlem
Enoch.Thulins avatar
I Sverige vet jag inte, men jag har hört mycket gott om Hillerød Statsfængsel i Danmark.
Citera
2020-04-27, 11:11
  #7936
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
Grejjen är har tillgång till jobb och har ett vanligt liv så kan komma ut efter 3.5 månad om jag har jobb eller studerar. Föredrar det istället för att sitta o trycka i en cell. Har totalt 7 månader o sitta för har suttit häktad ett tag ochså. Vad tyckte dina polare illa om fotbojjan. Finns liksom ingen konkret info verkar som att vissa anstalter inte har tex tv eller ens toa på rummen vissa har båda. Därför jag undrar nu när man väl ändå kan ha åsikter varför hamna på ett skitställe.
De anstalter mina vänner suttit på har toa i kvarten och egen tv får man hyra mot en avgift men det finns gemensam tv, man kan även få in tv-spel.

Fotboja är mer övervakning än på anstalt. Jag har själv varit hemma hos en kompis där dom plötsligt kom och skrek att han varit utanför dörren, jag hade varit där flera timmar och han hade inte varit i närheten av dörren men ändå fick han en anmärkning. Mer ofta än sällan blev det tjafs om arbetstider. Dom är som iglar, du har ingenting att säga till om själv.
Citera
2020-04-27, 11:24
  #7937
Medlem
Jofs avatar
Svartsjö. Men du kanske inte är kvalificerad för den?
Citera
2020-04-27, 11:50
  #7938
Medlem
BenzoGrabbens avatar
Storboda är rätt rörigt och mycket jidder.

Beateberg har du skola vilket du kommer in på direkt, Dem har även VVS utbildning om du har betyg den tar 9 månader, gymmet är bra o fräsht, lugn kåk med en långtidsavdelning på 8 platser 4år o uppåt, förövrigt har dem snickeri och en musikstudio vilket är helt onödigt, toalett har alla rum, 2 rum har även dusch om du har turen, bra käk

Good luck!
Citera
2020-04-27, 11:52
  #7939
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoGrabben
Storboda är rätt rörigt och mycket jidder.

Beateberg har du skola vilket du kommer in på direkt, Dem har även VVS utbildning om du har betyg den tar 9 månader, gymmet är bra o fräsht, lugn kåk med en långtidsavdelning på 8 platser 4år o uppåt, förövrigt har dem snickeri och en musikstudio vilket är helt onödigt, toalett har alla rum, 2 rum har även dusch om du har turen, bra käk

Good luck!
Skriver under på det! Käket på Bettan är fan toppklass.
Ibland var det slottstek med potäter och gräddsås och gele.
Citera
2020-04-27, 11:56
  #7940
Medlem
BenzoGrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Skriver under på det! Käket på Bettan är fan toppklass.
Ibland var det slottstek med potäter och gräddsås och gele.

Sen en jävla massa grillning på sommaren, ibland så man saknar det haha 🙃
Citera
2020-04-27, 11:58
  #7941
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoGrabben
Sen en jävla massa grillning på sommaren, ibland så man saknar det haha 🙃
Både ja och nej. Det var jäkligt lökigt där.
Mycket pornografi.
Citera
2020-04-27, 11:59
  #7942
Medlem
Kom Precis ut från skenäs anstalten efter 8 månader. Det var mycket behagligt och lugnt finns skola och VVS utbildning, enkelrum med toalett i korridoren. Väldigt slapp personal också
Citera
2020-04-27, 12:23
  #7943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loadedglizzy
Hej ska sitta i 12 månader för narkotikabrott. väntar på att placeringssektionen ska meddela mig om var/när jag ska få sitta. Har till 2020_05_01 att lämna synpunkter och önskemål.

Skulle gärna vilja hamna på ett ställe med bästa utbildnings möjligheter.
Sekundärt på nån idyllisk jordbruks/landet ställe.
Kan tillägga att jag var väldigt skötsam när jag var häktad. Och att det är min första dom.

Extra bra skulle vara toalett på cellen, bra gym och i Stockholmstrakten.

Sedan undrar jag om någon har kunskap om att tidigare bli utsläppt med fotboja. Mvh glizzy
Kriminalvården kommer att ge dig en placering och det är den placeringen som kommer att gälla oavsett dina synpunkter och önskemål. I och med att du är dömd för narkotikabrott kommer du att hamna på en "hög" 2a. Så länge du sköter dig inte tar på dig massa varningar så kan du få fotboja dom sista 6 månaderna. Dock så är det svårt att hålla sig prickfri där inne så räkna inte med fotboja.
Citera
2020-04-27, 12:38
  #7944
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in