2020-04-01, 00:01
  #7909
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
l

Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
l

Kul att läsa om andras öden.

Det här kanske står någonstans i tråden, men.. Hur kommer det sig att ni lyckas hamna i häkten, fängelser och vad det nu är jämt och ständigt? För en laglydig medborgare låter det helt otroligt. Saknar ni konsekvenstänk? Tar ni till nävarna så snart inget går er väg? Saknar ni helt respekt för andras lov och egendom? Vad beror det på?

För oss som håller oss inom lagens råmärken är (om jag talar för egen del) är inte själva straffet det jobbiga, det är det sociala stigmat. Svårt att få jobb, skam inför familj, släkt och vänner. Stämplad som kriminell och med i rullorna s a s. Hur resonerar ni där? Är ni yrkes-/vanekriminella? Ni lär ju inte haft rena papper när ni reste till USA, skrev ni bara ner nåt och hoppades på det bästa?
Citera
2020-04-01, 08:34
  #7910
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Kul att läsa om andras öden.

Det här kanske står någonstans i tråden, men.. Hur kommer det sig att ni lyckas hamna i häkten, fängelser och vad det nu är jämt och ständigt? För en laglydig medborgare låter det helt otroligt. Saknar ni konsekvenstänk? Tar ni till nävarna så snart inget går er väg? Saknar ni helt respekt för andras lov och egendom? Vad beror det på?

För oss som håller oss inom lagens råmärken är (om jag talar för egen del) är inte själva straffet det jobbiga, det är det sociala stigmat. Svårt att få jobb, skam inför familj, släkt och vänner. Stämplad som kriminell och med i rullorna s a s. Hur resonerar ni där? Är ni yrkes-/vanekriminella? Ni lär ju inte haft rena papper när ni reste till USA, skrev ni bara ner nåt och hoppades på det bästa?

Jag går inte in på mitt fall men vill poängtera ett det var ETT fall det handlade om EN gång och alla dessa ställen jag satt på var under, som sagt, en och samma runda vilket låter helt otroligt men så var det.

Jo, min färd till USA var med högst rena papper.

Jag förstår att ovan kan vara mycket svårt att förstå men mycket är inte alltid som det ser ut att vara för man vill ju tro att rättssystem funkar.

Jag har sett en annan verklighet både i USA och i Sverige. En verklighet jag inte trodde skulle kunna finnas men den finns och den är smutsig.

Jag har alltid varit laglydig och en högst bidragande medborgare till vårt samhälle med skatter och annat, långt över medel, men ibland hjälper det tydligen inte att man sköter sig men det är vatten under bron men jag har en helt annan syn på samhället idag.

Att andra åker in och ut förstår jag heller inte men man kanske ger upp efter ett par ggr. Jag vet faktiskt inte.

Sen finns det dom som SKALL sitta inne och under långt mer hårda förhållanden än vad dessa har idag för det finns idioter som sitter på insidan.
Citera
2020-04-01, 16:55
  #7911
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Kul att läsa om andras öden.

Det här kanske står någonstans i tråden, men.. Hur kommer det sig att ni lyckas hamna i häkten, fängelser och vad det nu är jämt och ständigt? För en laglydig medborgare låter det helt otroligt. Saknar ni konsekvenstänk? Tar ni till nävarna så snart inget går er väg? Saknar ni helt respekt för andras lov och egendom? Vad beror det på?

För oss som håller oss inom lagens råmärken är (om jag talar för egen del) är inte själva straffet det jobbiga, det är det sociala stigmat. Svårt att få jobb, skam inför familj, släkt och vänner. Stämplad som kriminell och med i rullorna s a s. Hur resonerar ni där? Är ni yrkes-/vanekriminella? Ni lär ju inte haft rena papper när ni reste till USA, skrev ni bara ner nåt och hoppades på det bästa?

Vi tar den första och senaste då .

Jag högg en kille för att han våldtagit en tjej ( hans dåvarande flickvän ) . Dom la ner utredningen mot han i brist på bevis då ord stod mot ord . Ja fick 3 år för grov misshandel men brottsrubicering var mord försök så jag är nöjd . Han kommer knappast försöka våldta igen då han har problem med bägge armar 😁

När rättvisan inte kan segra tar man de öga för öga o tand för tand

Skattebrott va de senaste . Skattade inte riktigt vad ja skulle och ingen revisor så skötte allt de själv . Allt de är betalt idag samt lite småsaker där jag inte hade en aning om allt via arbetet

3 mån fängelse ...

Har jag lärt mig nåt ? Nej .

Yrkeskriminell absolut inte . Men jag har inga skulder alls utan allt är betalt .

Min arbetsgivare vet väl om min bakgrund men samtidigt det är inte direkt så att jag gjort något mot en oskyldig heller . Nykterist och aldrig knarka heller

Ja dömer inte folk över vad de gjort nästan alla är värda en andra chans däremot skall vissa sitta inne resten av livet för vad de gjort utan tvekan .

De finns nåt gott i nästan alla människor med vissa undantag 👍

Sen finns de folk som aldrig åkt dit på något som tror sig veta bäst om allt . Och verkligheten idag är inte va den var förr ...

Kort fråga . Om nån gör något mot en nära vän ? Eller familjemedlem . Står du och ser på ? Eller ringer du polisen och säger nej sluta .. det är olagligt ... Och hoppas den får ett straff när och om polisen dyker upp .
__________________
Senast redigerad av TattooedFucker 2020-04-01 kl. 17:02.
Citera
2020-04-16, 03:30
  #7912
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Jag tror ju att jag hamnar på en trea och då finns det inte så många att välja på. Färingsö är närmast men jag hoppas nästan att jag hamnar långt åt helvete i stället. Det är inte rationellt och jag inser ju att jag kommer ändra mig men som jag känner nu vill jag inte ha några besök.
Ska dottern komma måste hon ha sin pappa med sig och honom vill jag inte se röken av. Han vägrar att gå med på lösningen jag presenterade för honom med annan vuxen och soc säger att det är han som kommer bestämma hur det ska skötas.


Hur har de gått ? Har du försökt förbereda dig fullt ut o så än ?

Misstänker du inte fått svar om uppskov än heller ?

Hoppas även du fick plats på en 3a ändå
Citera
2020-04-17, 13:13
  #7913
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Hur har de gått ? Har du försökt förbereda dig fullt ut o så än ?

Misstänker du inte fått svar om uppskov än heller ?

Hoppas även du fick plats på en 3a ändå

Jag fick lång tid på mig för inställelse (26/6) så jag har inte ansökt om uppskov. Förhoppningsvis har ju Coronan hamnat under lite kontroll då så jag kan lämna jobbet men ganska gott samvete. Dessutom får jag vara med på dotterns skolavslutning som är den sista innan byte till annan skola och splittring av klassen så jag är nöjd.

Kommer sitta i Sundsvall på Ljustadalen och det känns helt ok även om det kanske inte blir superkul permissioner så långt hemifrån.
Citera
2020-04-17, 20:39
  #7914
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Jag fick lång tid på mig för inställelse (26/6) så jag har inte ansökt om uppskov. Förhoppningsvis har ju Coronan hamnat under lite kontroll då så jag kan lämna jobbet men ganska gott samvete. Dessutom får jag vara med på dotterns skolavslutning som är den sista innan byte till annan skola och splittring av klassen så jag är nöjd.

Kommer sitta i Sundsvall på Ljustadalen och det känns helt ok även om det kanske inte blir superkul permissioner så långt hemifrån.

Yes . Du har till sista inställelse dag på dig att ansöka om uppskov med ( måste älska byråkratin och är mitt i semester tider så de tar tid )

Se de från den ljusa sidan nu det är en liten anstalt med barnavdelning me om ja minns rätt och är en 3a så ni kan ju sitta o sola lite så nåt positivt än att bli blek på en 2a

Men pröva o ring anstalten vet ja o fråga om just civila kläder iallafall för ja är rätt säker civila kläder är tillåtna . Samt DVD spelare ( + massa filmer ) och nagelsax och fotfil m m för nu är de inte tillåtet med egna medel dvs egna pengar så de blir typ 750 varannan vecka du har o röra dig med så allt du kan ta med dig hemifrån är bra

Glöm inte och ta med underkläder och strumpor i massor med för kriminalvårdens underkläder skulle ha inte ens ta i med tång så jag springer hellre runt utan än att använder 10 år gamla kallingar kan bara tänka mig deras trosor då .... Fula fläckar 😁

Fördelen med längre restid 😁 restiden räknas inte in på permis heller men de tråkiga nu är att om får permis med att du kanske inte får en 24 direkt utan en 8 timmars permis så kan du vandra omkring i Sundsvall eller en tripp till Gävle eller nåt .
__________________
Senast redigerad av TattooedFucker 2020-04-17 kl. 20:44.
Citera
2020-04-20, 00:11
  #7915
Medlem
Tja. Ska om ett tag sitta på en Klass 3 anstalt. Jag har aldrig suttit förr. Jag har problem med panikångest och har bla Stesolid utskrivet av läkare. Kommer jag att få käka Stesolid inne?

Jag undrar också om någon vet om man kan smuggla med sig några extra när man ska in. Tänkte fylla en kondom Å köra upp i Stjärten. Hur är det med kroppsvisitation när man kommer dit?
Citera
2020-04-20, 08:43
  #7916
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossseosse
Tja. Ska om ett tag sitta på en Klass 3 anstalt. Jag har aldrig suttit förr. Jag har problem med panikångest och har bla Stesolid utskrivet av läkare. Kommer jag att få käka Stesolid inne?

Jag undrar också om någon vet om man kan smuggla med sig några extra när man ska in. Tänkte fylla en kondom Å köra upp i Stjärten. Hur är det med kroppsvisitation när man kommer dit?

Ta med dig recept på dina mediciner så ska det vara lugnt bara du inte har missbruk i dina papper. Det är aldrig helt säkert att man får behålla sina mediciner på anstalt, har själv blivit av med benso och lyrica flera gånger på anstalt, men jag har missbruk i mina papper också. Ta med dig så mycket du kan som visar att du behöver din stesolid. Hade jag varit du så hade jag bett läkaren skriva några rader som visar att du verkligen behöver din medicin.

Det är inga problem att smuggla in grejer. Plitarna kommer inte kolla din röv så ta med dig benso så du inte blir dålig om läkaren på anstalten nekar dig din medicin.
Citera
2020-04-20, 18:07
  #7917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Ta med dig recept på dina mediciner så ska det vara lugnt bara du inte har missbruk i dina papper. Det är aldrig helt säkert att man får behålla sina mediciner på anstalt, har själv blivit av med benso och lyrica flera gånger på anstalt, men jag har missbruk i mina papper också. Ta med dig så mycket du kan som visar att du behöver din stesolid. Hade jag varit du så hade jag bett läkaren skriva några rader som visar att du verkligen behöver din medicin.

Det är inga problem att smuggla in grejer. Plitarna kommer inte kolla din röv så ta med dig benso så du inte blir dålig om läkaren på anstalten nekar dig din medicin.

Tackar för snabbt svar.. ska kolla med min läkare. Blir en rejäl kondom i röven
Citera
2020-04-20, 18:22
  #7918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossseosse
Tackar för snabbt svar.. ska kolla med min läkare. Blir en rejäl kondom i röven
Du behöver inte köra upp något i röven. Bara att be någon polare komma med förbi med grejerna.
Citera
2020-04-21, 08:22
  #7919
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossseosse
Tackar för snabbt svar.. ska kolla med min läkare. Blir en rejäl kondom i röven

Som "Skumjaevel" skrev så behöver du inte gömma grejerna i röven, men jag hade valt att göra det också (har gjort det flera gånger). Jag har aldrig suttit på en trea, bara tvåor, och där får du ta av dig alla kläder vid ankomst för att sen ta på dig "nya" kläder.

När det gäller mindre mängder så går det bra att ha det i munnen också då plitar inte har rätt att titta i din mun.

För att vara på den säkra sidan så gör du som planerat så kommer det gå bra. Om du ber en polare komma förbi så finns det en chans att nån ser det och springer till plitarna och berättar vad de sett.

Lycka till!
Citera
2020-04-21, 19:04
  #7920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Som "Skumjaevel" skrev så behöver du inte gömma grejerna i röven, men jag hade valt att göra det också (har gjort det flera gånger). Jag har aldrig suttit på en trea, bara tvåor, och där får du ta av dig alla kläder vid ankomst för att sen ta på dig "nya" kläder.

När det gäller mindre mängder så går det bra att ha det i munnen också då plitar inte har rätt att titta i din mun.

För att vara på den säkra sidan så gör du som planerat så kommer det gå bra. Om du ber en polare komma förbi så finns det en chans att nån ser det och springer till plitarna och berättar vad de sett.

Lycka till!
Tackar så mycket för tippsen. Jag har kollat lite trådar här och Sörbyn får bra betyg av intagna. Bra personal, mat osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in