Citat:
Ursprungligen postat av
JBernard
Kul att läsa om andras öden.
Det här kanske står någonstans i tråden, men.. Hur kommer det sig att ni lyckas hamna i häkten, fängelser och vad det nu är jämt och ständigt? För en laglydig medborgare låter det helt otroligt. Saknar ni konsekvenstänk? Tar ni till nävarna så snart inget går er väg? Saknar ni helt respekt för andras lov och egendom? Vad beror det på?
För oss som håller oss inom lagens råmärken är (om jag talar för egen del) är inte själva straffet det jobbiga, det är det sociala stigmat. Svårt att få jobb, skam inför familj, släkt och vänner. Stämplad som kriminell och med i rullorna s a s. Hur resonerar ni där? Är ni yrkes-/vanekriminella? Ni lär ju inte haft rena papper när ni reste till USA, skrev ni bara ner nåt och hoppades på det bästa?
Vi tar den första och senaste då .
Jag högg en kille för att han våldtagit en tjej ( hans dåvarande flickvän ) . Dom la ner utredningen mot han i brist på bevis då ord stod mot ord . Ja fick 3 år för grov misshandel men brottsrubicering var mord försök så jag är nöjd . Han kommer knappast försöka våldta igen då han har problem med bägge armar 😁
När rättvisan inte kan segra tar man de öga för öga o tand för tand
Skattebrott va de senaste . Skattade inte riktigt vad ja skulle och ingen revisor så skötte allt de själv . Allt de är betalt idag samt lite småsaker där jag inte hade en aning om allt via arbetet
3 mån fängelse ...
Har jag lärt mig nåt ? Nej .
Yrkeskriminell absolut inte . Men jag har inga skulder alls utan allt är betalt .
Min arbetsgivare vet väl om min bakgrund men samtidigt det är inte direkt så att jag gjort något mot en oskyldig heller . Nykterist och aldrig knarka heller
Ja dömer inte folk över vad de gjort nästan alla är värda en andra chans däremot skall vissa sitta inne resten av livet för vad de gjort utan tvekan .
De finns nåt gott i nästan alla människor med vissa undantag 👍
Sen finns de folk som aldrig åkt dit på något som tror sig veta bäst om allt . Och verkligheten idag är inte va den var förr ...
Kort fråga . Om nån gör något mot en nära vän ? Eller familjemedlem . Står du och ser på ? Eller ringer du polisen och säger nej sluta .. det är olagligt ... Och hoppas den får ett straff när och om polisen dyker upp .