2020-04-26, 02:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, läste precis igenom det i FUP:en nu 👍

Märkliga att det finns så många som inte tycker att avvikelserna suddgummi-trion bjuder på ger upphov till misstänksamhet.. Det behövs uppenbarligen hårdare tag för att få fram sanningen ibland. (icke)svaren HD bjuder på i förhören borde kunna falla inom ramen försvårande av utredning, om det finns i svensk lag. In med avskrädet i häktet. Det är alldeles för tamt att komma undan med "det vill jag inte svara på".

Ja, man måste traggla sig igenom det viktigaste. En del får man läsa om flera gånger.

Annars blir det så att vi som varit med från början, SAMT läst stora delar av fuppen, måste sitta här och "försvara" och "förklara" oss hela tiden. Det blir lite tröttsamt.

Ingen normal människa som har läst FUP kan tycka att SD, HD och JG uppför sig normalt som oskyldiga och ovetande. De slingrar, ljuger, glömmer, vägrar, raderar och ändrar om det mesta.

Som SD och hans och LW´s ihopfantiserade sexuella blodbad över hela huset, det enda som fattades var blodigt sex hängandes i kristallkronan - blodbadet som sen bidde en tummetott: "Lena snickrade och använde SD´s verktyg." "Ofta".

Däremot läser man att (nästan) alla andra svarar efter förmåga, med vilja att vara ärliga och minnas rätt och utan att försvåra. Sen är det ett par rejäla försköningar av verkligen. Den matchen vinner MH med hästlängder.

Jag tycker också att de borde pressat på mer, både hos Polisen och i Tingsrätten. Jag har själv vittnat och förhörts gällande ett par fall (ej våldsbrott) och det var ingen (polis eller de i Tingsrätten) som ställde mesiga frågor, eller gav upp förrän jag gav ett vettigt och konkret svar. Och då var jag bara vittne. Jag har även varit på många rättegångar och lyssnat på förhärdade kriminella gäng. Men dem behandlade ingen med bomullshandskar.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-26, 02:38
Medlem
Citat:
Tror de flesta även tycker att HD ska in i ekvationen på ett hörn. Den som inte medverkar i förhör angående mord binder ris åt egen rygg. Eller i vart fall undran om vad denne undanhåller.

Men visst tycker väl även du att det finns många knepigheter som belastar de två?
Alltså sånt som är upptaget i FUP:en, t.ex strösselförhör, minnesluckor, raderingar och mordhot.

Absolut att jag tycker det finns frågor utan svar, sliriga förklaringar, saker som pekar åt de två.

Teoretiskt:
Sen vet man att det förekommit GM som begår ett brott så att det ska se ut som att en annan gjort det - i så fall någon med stor kännedom i den misstänktes liv och vanor, tider osv.
Citera
2020-04-26, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag skrev inte enligt citat: "Jag önskar att hon är död" ... slut citat / ... däremot skrev jag enligt följande citat: "Jag hoppas att hon är död" ... slut citat /

Även @Fröken_Sverige har vid flera tidigare tillfällen deklarerat orden "Jag hoppas att hon är död"

Härads-Psykopaten "Smartur Steffe" tror att vederbörande varit smart i alla lägen ... fast det har visat sig emellanåt att Härads-Psykopaten SD har varit flagrant osmart i sina tidigare emanerade utsagor vilka varit tanke-inkommoderande för [läs]-observatörerna som med ett seriöst intresse har följt med i spåren av detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m, medans andra engagerat sig i att framför Kurt Olsson spektakel genom att dirigera en falsk dam-orkester mot Polisen's och KammarÅklagaren Åsa Hiding's mordutrednings-arbeten för att sålunda placera Härads-Psykopaten SD på en piedestal.

Tillbaka till "Golvbrunns-Håddan" [HD]

HD:s tidigare gjorda utsaga var enligt itererat citat: "Jag hoppas att hon är död" ... slut citat /

Du framförde tidigare enligt [ditt] citat och mot det ovan skrivna ... citat: "Sånt som man kan säga i situationer av stress" slut citat /

Mvh/ @JokerMannen

Ja jag råkade skriva "önskar" istället för "hoppas".
Ja verkligen en magstark formulering timmar efter mordet då media inte ens gått ut med det.
Citera
2020-04-26, 02:48
Medlem
Citat:
Är han så smart då?
Tror inte han är en hejare på flervariabelanalys eller homomorfiner. Om nu det är smart att kunna sånt.
Man kan vara socialt skillad eller känslomässigt smart med.
Likaväl som någon avlägger en master i teknisk fysik så kan densamme lida av en psykiatrisk sjukdom som narcissism, mani eller megalomani. Smart på ett vis kan nog uppvägas av inte-så-smart på andra vis?
Antar att det är svårt att hitta en människa som är komplett i all sin mänskliga skrud.

Man tycker han ska akta sig för vissa uttalanden i vilket fall.
Vare sig oskyldig eller skyldig, borde man undvika att utmana publiken och rätten
om man vill kallas oskyldig.
Att han svänger sig med
antydningar om (sin) skuld, talar för att han är eller utger sig för att vara rätt så säker på att inte dömas.

Men ...Det finns gärningsmän som ville bli påkomna med lögner och spel, ville försäga sig, antyder därför.
Citera
2020-04-26, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jovisst är uttalandet högst märkligt även utan inledande ord.
Bara litet nyfiken på hur hon lagt upp det ...om det var så att hon ville berätta
eller om det vara slank ur henne ... Eller om det handlade om att LW är försvunnen bara,
med en tillämpbar suck tillsammans med uttrycket .. som dock gav reaktioner hos chefen.

Visst är sammanhanget av intresse. Och, som du påtalar, hur hon sa/uttalade det.

Men ändå: om hon hade kännedom om mordet så borde hon inte alls säga nåt sånt?

Nog borde hon då ha vett att bara tiga still?

Att hon skulle säga så för att man aldrig skulle tro att någon inblandad skulle säga så hamnar nog på nån form av mindre sannolik metanivå.
Tror jag.
Citera
2020-04-26, 03:01
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Absolut att jag tycker det finns frågor utan svar, sliriga förklaringar, saker som pekar åt de två.

Teoretiskt:
Sen vet man att det förekommit GM som begår ett brott så att det ska se ut som att en annan gjort det - i så fall någon med stor kännedom i den misstänktes liv och vanor, tider osv.

Teoretiskt, ja. Men detta har vänts och vridits på i två år. Det finns inga andra som kommer ens i närheten som möjliga gärningsmän, när man har dessa två som slingrar och ljuger och som har tusen indicier mot sig. Man kan skriva en lista som är 2 kilometer lång med saker som pekar åt ett enda håll - paret D. En av dem, eller sannolikt båda två i någon konstellation. Det finns ingen annan. Detta är inget oplanerat mord. Ett gäng Mållgans från Vivivalla hade lämnat spår.

Även om det gick en kvalificerad lejd mördare, eller någon med önskan om att sätta dit SD, så hade han inte kunnat veta att SD skulle upprepa samma mönster två gånger med att "glömma" telefonen. Ha fasadbelysning släckt för en gångs skull. Springa med vattenslang i trädgården och tjata hål i huvudet på folk om att de ska vattna hans gräsmatta, när han aldrig vattnar annars.

Alla pilar pekar på den som innan klockan 07:40 den dagen sagt "Hoppas hon är död" samt den personen som på förmiddagen pratade om "Otäcka löpsedlar".

Man kan inte hitta NÅGOT som pekar på någon annan. Inte heller har varken SD eller HD varit förskräckta över att det går en brutal kvinnomördare lös i deras lilla idylliska Hjärsta.

Klämkäckt lever de vidare med större glädje än på många år. HD är full av energi och de ser båda överlyckliga ut.

"Det ska bli så bra nu"

En man som har kontaktat LW dygnet runt i minst 6 år reagerar så här när hon är "försvunnen":

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Alla vägar bär till paret D. Eller om vi nu ska kalla dem paret Dexter.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-26, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Visst är sammanhanget av intresse. Och, som du påtalar, hur hon sa/uttalade det.

Men ändå: om hon hade kännedom om mordet så borde hon inte alls säga nåt sånt?

Nog borde hon då ha vett att bara tiga still?

Att hon skulle säga så för att man aldrig skulle tro att någon inblandad skulle säga så hamnar nog på nån form av mindre sannolik metanivå.
Tror jag.

Jag lutar åt samma håll som du.
Hon borde, av rädsla att försäga sig, tiga konsekvent om hon varit medskyldig eller medveten.
Har ibland spekulerat åt det sistnämnda hållet i ditt inlägg ...
Om hon är tillräckligt kall eller "avtrubbad" att säga så för att ingen då ska tro att hon är inblandad.
Jag förstår faktiskt inte det, att hon yttrade sig så, den där morgonen.
Inte heller att SD yttrat att bara han vet om han är mördaren eller inte, de andra får gissa.
Med fler dylika anspelningar.
Det är kusliga yttranden i sina sammanhang, som de väljer att ge uttryck för.
Citera
2020-04-26, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Teoretiskt, ja. Men detta har vänts och vridits på i två år. Det finns inga andra som kommer ens i närheten som möjliga gärningsmän, när man har dessa två som slingrar och ljuger och som har tusen indicier mot sig. Man kan skriva en lista som är 2 kilometer lång med saker som pekar åt ett enda håll - paret D. En av dem, eller sannolikt båda två i någon konstellation. Det finns ingen annan. Detta är inget oplanerat mord. Ett gäng Mållgans från Vivivalla hade lämnat spår.

Även om det gick en kvalificerad lejd mördare, eller någon med önskan om att sätta dit SD, så hade han inte kunnat veta att SD skulle upprepa samma mönster två gånger med att "glömma" telefonen. Ha fasadbelysning släckt för en gångs skull. Springa med vattenslang i trädgården och tjata hål i huvudet på folk om att de ska vattna hans gräsmatta, när han aldrig vattnar annars.

Alla pilar pekar på den som innan klockan 07:40 den dagen sagt "Hoppas hon är död" samt den personen som på förmiddagen pratade om "Otäcka löpsedlar".

Man kan inte hitta NÅGOT som pekar på någon annan. Inte heller har varken SD eller HD varit förskräckta över att det går en brutal kvinnomördare lös i deras lilla idylliska Hjärsta.

Klämkäckt lever de vidare med större glädje än på många år. HD är full av energi och de ser båda överlyckliga ut.

"Det ska bli så bra nu"

En man som har kontaktat LW dygnet runt i minst 6 år reagerar så här när hon är "försvunnen":

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Alla vägar bär till paret D. Eller om vi nu ska kalla dem paret Dexter.

#TeamÅsaHiding

Det är väldigt svårt för mig att svara emot dig, du har varit i tråden hela tiden.
Finns ju inget annat, som du säger, att gå efter.
Det att alla svarat på frågor på ett trovärdigt sätt men däremot inte den misstänkte
och hans nära stående.
Hans obscena humor, uthållighet i annat han gör, "tolerans" för LW som borde gjort honom
svårt stressad (ja kanske gjorde det också) ..
Men har inte UW yttrat att LW jagade livet ur SD eller liknande?
Undrar också, vem är "extradottern", har UW ett förhållande med denna?

Men kan du förklara på något sätt hur han kan antyda utan rädsla att få misstankar på sig?
Liksom HD:s förhoppning att LW ska vara död.
Citera
2020-04-26, 03:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Man tycker han ska akta sig för vissa uttalanden i vilket fall.
Vare sig oskyldig eller skyldig, borde man undvika att utmana publiken och rätten
om man vill kallas oskyldig.
Att han svänger sig med
antydningar om (sin) skuld, talar för att han är eller utger sig för att vara rätt så säker på att inte dömas.

Men ...Det finns gärningsmän som ville bli påkomna med lögner och spel, ville försäga sig, antyder därför.

Han gillar att stå precis bredvid klippkanten, ja. Och han gillar den makt han kan använda mot grannar, vänner, kollegor och sådana som JG - enbart genom att säga "Det är bara jag som vet om jag är skyldig".

Kattens lek med råttan.

Det går hand i hand med dubbla budskap på möss med tarmarna hängande ute, krossade grodor och stalkande av LW och grannar, mordhot på LW och hennes barn. Och med ett inspelat tredje gradens förhör av ett barn.

EN sak säger han INTE en enda gång till någon vän, kollega, polis, granne och andra på snart två år och det är: "Jag är oskyldig!!!".

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-26, 03:25
Medlem
Citat:
Ja jag råkade skriva "önskar" istället för "hoppas".
Ja verkligen en magstark formulering timmar efter mordet då media inte ens gått ut med det.

Bra observerat @Moschata ... tillika sagt, bra absorberat

Sådant var faktumet, då emanerat från HD's mun

L*na Wesstr*m var absolut HD:s rival

Ungefär 6 års otrohet med den kvinnan [LW] som tidigare vigt henne med maken SD ... gav henne en svår emotionell implodering att kunna stå emot ... utan att på ett eller annat sätt kunna frigöra sig från den djävulska inre plåga som detta för henne sålunda då innebar, det vill säga, förr eller senare måste själen vädras, ondskan måste på ett eller annat sätt vädras bort, görs inte detta blir den emotionella kraften till sist explosiv och är oundviklig.

HD vävdes plötsligt in i ett dilemma mellan LW och SD, det vill säga, den ene eller den andra måste❗på ett eller annat sätt straffas ... för att sålunda giva HD inre frid⬇

Citat: "Jag hoppas att hon är död"

Det ligger i hennes egna ord.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-26, 03:43
Medlem
Citat:
Det är väldigt svårt för mig att svara emot dig, du har varit i tråden hela tiden.
Finns ju inget annat, som du säger, att gå efter.
Det att alla svarat på frågor på ett trovärdigt sätt men däremot inte den misstänkte
och hans nära stående.
Hans obscena humor, uthållighet i annat han gör, "tolerans" för LW som borde gjort honom
svårt stressad (ja kanske gjorde det också) ..
Men har inte UW yttrat att LW jagade livet ur SD eller liknande?
Undrar också, vem är "extradottern", har UW ett förhållande med denna?

Men kan du förklara på något sätt hur han kan antyda utan rädsla att få misstankar på sig?
Liksom HD:s förhoppning att LW ska vara död.

SD gör inget som han vet att han inte klarar sig på.

Den gläntade ytterdörren till bostadsrätten förvillade Polisen kraftigt under det då aktuella tillfället, det vill säga, kidnappnings-klockan ringde, men sedan visade det sig, att L*na Wesstr*m låg avliden bakom ett bullerplank, dödsmisshandlad med tillhygge där Gärningspersonen hade tillfogat sitt offer med minst 17 slag mot offret's huvud och ansikte och tillika slitit av offret's ena öra.

Öronhänget som hade suttit fast i L*na Wesstr*m:s ena öra, kan ha varit det graverade öronhänget UG/471bp som jag tidigare sökt efter, men förgäves.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-26, 03:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Många oegentligheter som finns i den stora utredningen. Inte minst första polisinsatsen där hundsök avbryts.
Och vittnesmålen i flera delar är helskumma och inte trovärdiga.

Välkommen till tråden. Det vore intressant om du ville delge några exempel på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in