Citat:
Ja, läste precis igenom det i FUP:en nu 👍
Märkliga att det finns så många som inte tycker att avvikelserna suddgummi-trion bjuder på ger upphov till misstänksamhet.. Det behövs uppenbarligen hårdare tag för att få fram sanningen ibland. (icke)svaren HD bjuder på i förhören borde kunna falla inom ramen försvårande av utredning, om det finns i svensk lag. In med avskrädet i häktet. Det är alldeles för tamt att komma undan med "det vill jag inte svara på".
Märkliga att det finns så många som inte tycker att avvikelserna suddgummi-trion bjuder på ger upphov till misstänksamhet.. Det behövs uppenbarligen hårdare tag för att få fram sanningen ibland. (icke)svaren HD bjuder på i förhören borde kunna falla inom ramen försvårande av utredning, om det finns i svensk lag. In med avskrädet i häktet. Det är alldeles för tamt att komma undan med "det vill jag inte svara på".
Ja, man måste traggla sig igenom det viktigaste. En del får man läsa om flera gånger.
Annars blir det så att vi som varit med från början, SAMT läst stora delar av fuppen, måste sitta här och "försvara" och "förklara" oss hela tiden. Det blir lite tröttsamt.
Ingen normal människa som har läst FUP kan tycka att SD, HD och JG uppför sig normalt som oskyldiga och ovetande. De slingrar, ljuger, glömmer, vägrar, raderar och ändrar om det mesta.
Som SD och hans och LW´s ihopfantiserade sexuella blodbad över hela huset, det enda som fattades var blodigt sex hängandes i kristallkronan - blodbadet som sen bidde en tummetott: "Lena snickrade och använde SD´s verktyg." "Ofta".
Däremot läser man att (nästan) alla andra svarar efter förmåga, med vilja att vara ärliga och minnas rätt och utan att försvåra. Sen är det ett par rejäla försköningar av verkligen. Den matchen vinner MH med hästlängder.
Jag tycker också att de borde pressat på mer, både hos Polisen och i Tingsrätten. Jag har själv vittnat och förhörts gällande ett par fall (ej våldsbrott) och det var ingen (polis eller de i Tingsrätten) som ställde mesiga frågor, eller gav upp förrän jag gav ett vettigt och konkret svar. Och då var jag bara vittne. Jag har även varit på många rättegångar och lyssnat på förhärdade kriminella gäng. Men dem behandlade ingen med bomullshandskar.
#TeamÅsaHiding
slut citat /