2020-04-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Det här fallet är inte över för fem öre......
Sorry ni SD dyrkare (Charlie Manson). Det finns en del saker som inte riktigt är outredda/fastställda/dna etc..... HR ser jag fram emot med glädje!!!!!
Det finns ju vissa tecken i skyn som indikerar att detta mål inte kommer att hamna i HovR trots dina 5 st önskeutropstecken.

Fast osvuret är bäst.
En magsur åkl kan nog misstänkas vara lite revanchistisk till sin karaktär, så det är möjligt att hon överklagar.
Det är ju trots allt inte hon själv som betalar kalaset..
Citera
2020-04-25, 21:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Undrar hur den meningen uppstod som HD yttrade tidigt på morgonen: "Hoppas hon är död".
Måste ju ha sagts något innan.
"LW är försvunnen...Hoppas hon är död" ..?

Exakt! Så tidigt borde hon inte vetat något om att LW var försvunnen. Dessutom är det rätt sjukt att säga så till sin chef: "Hoppas hon är död". Allt finns i FUP. Och från i Tingsrätten på YouTube.

De enda av alla förhörda samt vittnen, som inte svarar rakt och logiskt är just SD, HD, JG och HD´s pappa.

De svamlar, ljuger, är ignoranta, ljuger igen, raderar telefoner, får minnesluckor och ändrar version hela tiden i förhören. Och i Tingsrätten svarar de tillrättalagt efter att noga läst FUP.

Det är så tydligt som det kan bli. Tyvärr räckte det inte hela vägen nu. Men jag tror inte varken Polisen eller åklagaren ger upp bara för att han sannolikt inte kan bli fälld 6/5. Tvärtom.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt! Så tidigt borde hon inte vetat något om att LW var försvunnen. Dessutom är det rätt sjukt att säga så till sin chef: "Hoppas hon är död". Allt finns i FUP. Och från i Tingsrätten på YouTube.

De enda av alla förhörda samt vittnen, som inte svarar rakt och logiskt är just SD, HD, JG och HD´s pappa.

De svamlar, ljuger, är ignoranta, ljuger igen, raderar telefoner, får minnesluckor och ändrar version hela tiden i förhören. Och i Tingsrätten svarar de tillrättalagt efter att noga läst FUP.

Det är så tydligt som det kan bli. Tyvärr räckte det inte hela vägen nu. Men jag tror inte varken Polisen eller åklagaren ger upp bara för att han sannolikt inte kan bli fälld 6/5. Tvärtom.

#TeamÅsaHiding

Många oegentligheter som finns i den stora utredningen. Inte minst första polisinsatsen där hundsök avbryts.
Och vittnesmålen i flera delar är helskumma och inte trovärdiga.
Citera
2020-04-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Finns väl inget som tyder på någon oenighet åtminstone om man tänker på den korta tid som de behövde för att fatta just det beslutet, att släppa MGM, i princip en arbetsdag och med tanke på målets omfattning så är det snabbt.

Som du skriver, en välskriven och enig dom kommer att bli svårt att få ändring på även i HR så den här domen ser jag fram emot, kommer att bli djävligt intressant att läsa de domskäl som kommer att avges.

Ja ang bedömningen av kommande TR-dom så kraxar vi i samma tonart.

Och detta om att det finns indikationer på att TR inte varit/är eniga i synen på SD som GM får nog ses som nya och obekräftade uppgifter.

Men har inte följt allt så noga. Så kan för egen del inte säga nåt säkert. Men delar din bedömning även ang det.

Citat:
Undrar hur den meningen uppstod som HD yttrade tidigt på morgonen: "Hoppas hon är död".

Har ej koll på kontexten kring när HD sagt detta.

Men blir det inte ändå oavsett sammanhang en särdeles märklig sak att säga om man nu skulle vara inblandad i/ha kännedom om mordet?
Senast redigerad av Rubar 2020-04-25 kl. 22:07.
Citera
2020-04-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Hennes tre (3) barn da, bodde de inte med henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Fast han var väl ändå inte aggressiv utan det var snarare sarkasm i inlägget du citerade. Jag har följt denna tråden i ungefär ett år och 95% av alla objektiva användare som gjort inlägg i tråden har blivit utmobbade av dårarna som bestämt sig sedan dag ett vad och hur detta mord har gått till.

Om jag inte missminner så tillhör du själv denna pöbel. Det enda jag kände när denna SD blev släppt från häktet var skadeglädje pga hur jag sett folk bli behandlade i denna tråden för att dom inte dömde ut SD från start.

För egen del tycker jag att han ska dömas för mordet om rätten finner det styrkt att han är mördaren. Vad jag läst om denna karl så verkar han inte vara mycket att hänga i granen, lämnar ännu mer att önska när man läser om hans stil av uppfostran på ena dottern. Men man ska inte döma oskyldiga till fängelse hur bristande i karaktär dom än må vara.

Det svenska rättsväsendet får inte misslyckas med att lösa detta mord. Rättssäkerheten innebär naturligtvis att inte döma oskyldiga, men också se till att skyldig(a) blir dömd(a) för begånget mord. Så småningom är jag övertygad att så kommer ske i detta fall.
Citera
2020-04-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det är många fakta att hålla reda på o ännu fler lögner att navigera runt, 14 000 sidor! Men du verkar ha glömt att SD "glömt" son mobil hemma både den 11-12 och natten 14-15. Inte så troligt om han skulle skydda LW.

Jag skrev väl aldrig att han ville skydda LW? Jag tänkte däremot att han ville förhindra ett mord och då syftade jag på att han först å främst ville skydda sig själv om det eventuellt är så att han fått klart för sig att GM skulle sätta dit SD för mordet om han inte gjorde som GM sa til honom..?!
Sen kanske hans avsikter kan varit att skydda LW också och därför inte träffade henne...??
Ville han skydda GM också från att mörda också kanske?

Det är svårt att veta vad som är lögner och vad som är sant. Kan ha helt fel mem detta är exempel på hur man kan se pråmen person ur olika synvinklar bara man ställer dom i annan position och ändrar sitt sätt att se på dom.

Finns ju andra som kan ställas i annan position också.
Tex HD när hon hoppas att LW är mördad, var det dagen efter eller samma morgon hon sa så om LW till sin chef, att hon hoppades LW var död?
Citera
2020-04-25, 22:09
Medlem
Citat:
Istället säger hon "Jag hoppas att hon är död" till sin chef klockan 07:40 på morgonen. Klart att hon är inblandad.

Tror också hon kan ha varit aktiv på olika sätt. Och tjafset med vattenspridaren är med all säkerhet för att den som mördat LW har spolat av sig med trädgårdsslangen på gräsmattan på natten. Och eftersom det var varmt och rejäl torka så blev man nervös för att inte allt blod (och annat) skulle ha tagit sig igen den torkade jordskorpan. "VATTNA! VATTNA! VATTNA!"

Därav fick även SD mentalt bryt på JG´s hund när den sprang runt på gräsmattan och nosade. För tänk om Bella börjat gräva? JG reagerade ju på detta, så uppenbarligen har inte SD brytt sig om om hunden nosade runt i trädgården innan. Men NU...

#TeamÅsaHiding

Var det samma morgon som
Lena saknades som HD sa så till sin chef?
Citera
2020-04-25, 22:17
Medlem
[quote=CarlJanne75|71341867]Så ljög du då igen, den enda som jag har sagt påminner om
Kurt Olsson är du och ingen/inget annat, å det beror på det här.
Citat:
 Ursprungligen postat av JokerMannen

/.../ Var vänlig och leta upp en bild på ett så kallat Geocach-öron-smycke, därefter, ta sedan och förstora upp bilden någorlunda, och därnäst skall ni studera själva designen ytterst noggrant, tag sedan ett vanligt A4-papper och rita sedan upp en bild av smycket's design, studera den ritade bilden och se hur många olika stora bokstäver som ni kan få ut genom bilden som ritats upp på ett A4-papper.

Frågan lyder följande, hur många stora bokstäver kan tagas fram, och vilka bokstäver kan bli synliga ?[/
QUOTE]

Honan6 frågade mig vad jag tyckte om ditt inlägg,
hon fick det här svaret.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Sedan fortsätter du svamlandet med att jag skulle ha svårt å ta till mig
att LW är mördad.
Du däremot har uppenbara problem med att ta till dig att TR frifotade honom.
Dina inlägg har bara blivit knepigare å knepigare efter det.

Det gick väl din ära förnär, så mycket som du har skrivit att det va klappat å klart.
Du får ställa ditt hopp till HovR, om det nu blir något där.

Din "underbara KammarÅklagare Åsa Hiding" och hennes utredning kanske
kapas jäms med fotknölarna av TR.
I så fall blir det svårt att hävda att hon tror på fällande dom i HovR.

Men hon kör väl ändå, hon är ju en stor optimist, eller överoptimistisk
kanske man ska säga när man ser till hennes historik i det här fallet.

Tyvärr så tror jag att hon kör fallet rakt ner i diket, mycket tråkigt.

Nog vill väl du och alla vi andra att mördaren skall hittas och fällas för mordet. Eller hur?
Citera
2020-04-25, 22:23
Medlem
Citat:

Lena är försvunnen hoppas hon är död..varför ens nämna det?
Var det samma morgon som
hon saknades, som HD sa så till sin chef på jobbet eller ringde hon och sjukanmälde sig och sa detta..samma morgon som LW först saknades??
Citera
2020-04-25, 22:23
Medlem
[quote=anetor|71342580]
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så ljög du då igen, den enda som jag har sagt påminner om
Kurt Olsson är du och ingen/inget annat, å det beror på det här.

Nog vill väl du och alla vi andra att mördaren skall hittas och fällas för mordet. Eller hur?

Absolut, se min sista mening i inlägget.
Citera
2020-04-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Finns väl inget som tyder på någon oenighet åtminstone om man tänker på den korta tid som de behövde för att fatta just det beslutet, att släppa MGM, i princip en arbetsdag och med tanke på målets omfattning så är det snabbt.

Som du skriver, en välskriven och enig dom kommer att bli svårt att få ändring på även i HR så den här domen ser jag fram emot, kommer att bli djävligt intressant att läsa de domskäl som kommer att avges.

Hur tolkar du att han i förstone skulle kvarstanna i häktet tills dom meddelas 6/5?
Citera
2020-04-25, 22:37
Medlem
Citat:

#TeamÅsaHiding

Visst. Det är högst märkligt att dessa 4 har så dåligt minne och slingrar sig. Inget annat vittne verkar göra det, även om de ibland kan vara osäkra på tidpunkter såpass lång tid efter mordet.

Så det är ju glasklart att denna kvartett, eller någon/några av dem sitter inne med info de ej vill lämna ut. Att man inte gick lite hårdare fram med dem i förhören - typ ställde fler följdfrågor - är konstigt. Blev förvånad över mjäkigheten.

Särskilt JG tror jag att man skulle ha kunnat pressa fram mer Info ur. Vad han visste, om han själv hade funderat och grubblat över vissa saker.

Samt då pappa S-O. Tyckte först att han bara verkade vara allmänt bestämd till sin natur, men efter att ha lyssnat på hans vittnesmål igen så tycker jag snarare att han låter avog och tjurskallig. En märklig man som är så förtjust i svärsonen SD att han t.o.m tycker att SDs 6 års otrohet mot dottern är en skitsak.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-25 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in