Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackjur
--
Instmmer i det som sagts just ovan. Vill bara tillgga att en stor del av frdighetstrningen p T1 r att lra sig just grundlggande saker som att hitta det man letar efter. Som sagt r seminarierna nischade p ett srskilt eller ngra enstaka problem som r tnkta att ge en ider p vad man ska leta efter.
Vad gller just T1
behver du inte knna ngon stress. Du och dina medkursare kommer mnga gnger antingen inte ha hittat vad ni ska lsa eller lst p om fel saker, och det r helt okej. Det r en del av frdighetstrningen.
Min personliga erfarenhet frn T1 var att det ibland var knepigare att verkligen ta fasta p vad seminarierna handlade om. Senare terminer upplever jag har tydligare problem i uppgifterna. Kanske har det med mnet p T1 (konstitutionell rtt) att gra. Kanske blev jag betydligt bttre p problemidentifiering efter T1. Frmodligen lite av bda.
Om det skulle knnas bttre att lsa lite innan rekommenderar jag
Regeringsformen: en kommentar som jag antar fortfarande r kursfordran. Den r inte s lng men behandlar stora delar av T1.
Och sist men inte minst vlkommen till Uppsala! Ifall det skiter sig med boende rekommenderar jag att du registrerar dig hos Heimstaden och sker i Flogsta samt stller dig nationsk s fort du kan (ni kommer registrera er under nollningen). Flogsta r bttre n inget!