Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackjur
--
Instämmer i det som sagts just ovan. Vill bara tillägga att en stor del av färdighetsträningen på T1 är att lära sig just grundläggande saker som att hitta det man letar efter. Som sagt är seminarierna nischade på ett särskilt eller några enstaka problem som är tänkta att ge en idéer på vad man ska leta efter.
Vad gäller just T1
behöver du inte känna någon stress. Du och dina medkursare kommer många gånger antingen inte ha hittat vad ni ska läsa eller läst på om fel saker, och det är helt okej. Det är en del av färdighetsträningen.
Min personliga erfarenhet från T1 var att det ibland var knepigare att verkligen ta fasta på vad seminarierna handlade om. Senare terminer upplever jag har tydligare problem i uppgifterna. Kanske har det med ämnet på T1 (konstitutionell rätt) att göra. Kanske blev jag betydligt bättre på problemidentifiering efter T1. Förmodligen lite av båda.
Om det skulle kännas bättre att läsa lite innan rekommenderar jag
Regeringsformen: en kommentar som jag antar fortfarande är kursfordran. Den är inte så lång men behandlar stora delar av T1.
Och sist men inte minst – välkommen till Uppsala! Ifall det skiter sig med boende rekommenderar jag att du registrerar dig hos Heimstaden och söker i Flogsta samt ställer dig nationskö så fort du kan (ni kommer registrera er under nollningen). Flogsta är bättre än inget!