Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymUtavBaraFan
Frga angende "okommenterad frfattningstext" som tilltet hjlpmedel vid salstenta.
Jag kommer vad det verkar behva skriva en omtenta i augusti, och fr mig som endast har lst p programmet under Corona-nedstngningarna blir det min frsta salstenta (distansundervisningen p UU upphrde 1 juni). Min frga r om jag mste infrskaffa en lagbok (jag har hittills alltid anvnt JUNO) eller om jag kan skriva ut alla lagar jag vill anvnda och ta med dem som ett hfte? Eller finns det ngon annan smart lsning som jag inte tnkt p?
Eftersom du eventuellt stter p problemet igen efter hstterminens kurs: Inga konstigheter att gra p ditt stt, jag har sjlv bara kpt lagbok nr jag brjade p programmet (2017) och sen anvnt den fram tills nu. Vissa kurser har frfattningssamlingar som folk brukar slja och annars har jag bara skrivit ut lagar som har uppdaterats efter 2017 men r relevanta fr kursen.
Jag skulle dock egentligen rekommendera att kpa en lagbok nr salstentorna vl brjar (behver inte vara den nyaste), vid vissa tentafrgor kan du komma p ngon obskyr lag som passar p frgestllningen men du kanske glmt skriva ut.