2021-06-03, 20:25
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terf
tack fr att du hann svara snabbt igr. tror det gick bra idag, mycket tack vare gamla tentor.
Grattis!

Hur blev det med mnsterrtten?
Citera
2021-06-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Grattis!
tack snlla
Citat:
Hur blev det med mnsterrtten?
den sista frgan var stlld p ett "ppet" stt s man kunde vlja att nmna flera omrden.
lyfte mnsterrtten kort, men la fokus p VML och URL.
i vriga frgor behandlades patentrtt (hade bra koll) och marknadsfringsrtt (helt ok koll).
Senast redigerad av terf 2021-06-03 kl. 23:38.
Citera
2021-06-04, 10:48
Medlem
Frga angende "okommenterad frfattningstext" som tilltet hjlpmedel vid salstenta.

Jag kommer vad det verkar behva skriva en omtenta i augusti, och fr mig som endast har lst p programmet under Corona-nedstngningarna blir det min frsta salstenta (distansundervisningen p UU upphrde 1 juni). Min frga r om jag mste infrskaffa en lagbok (jag har hittills alltid anvnt JUNO) eller om jag kan skriva ut alla lagar jag vill anvnda och ta med dem som ett hfte? Eller finns det ngon annan smart lsning som jag inte tnkt p?
Citera
2021-06-04, 11:04
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymUtavBaraFan
Frga angende "okommenterad frfattningstext" som tilltet hjlpmedel vid salstenta.

Jag kommer vad det verkar behva skriva en omtenta i augusti, och fr mig som endast har lst p programmet under Corona-nedstngningarna blir det min frsta salstenta (distansundervisningen p UU upphrde 1 juni). Min frga r om jag mste infrskaffa en lagbok (jag har hittills alltid anvnt JUNO) eller om jag kan skriva ut alla lagar jag vill anvnda och ta med dem som ett hfte? Eller finns det ngon annan smart lsning som jag inte tnkt p?
Om du har ett eget alternativ, som t.ex. utskrivna frfattningar, s brukar de frvnta sig att du tar med dem in till institutionen i frhand fr att f dem underskta och godknda (ofta med en stmpel s vakterna kan se).

Bsta alternativet r ofta en frfattningssamling som r gjord fr just den kursen, och innehller alla relevanta frfattningar. Kolla litteraturlistan fr kursen s borde den st med.
Citera
2021-06-04, 11:47
Medlem
Citat:
Om du har ett eget alternativ, som t.ex. utskrivna frfattningar, s brukar de frvnta sig att du tar med dem in till institutionen i frhand fr att f dem underskta och godknda (ofta med en stmpel s vakterna kan se).

Bsta alternativet r ofta en frfattningssamling som r gjord fr just den kursen, och innehller alla relevanta frfattningar. Kolla litteraturlistan fr kursen s borde den st med.
Jag r rtt sker p att det inte finns en fr kursen framtagen frfattningssamling, tminstone inte p UU. Jag fr ta kontakt med institutionen d med andra ord, alternativt skaffa en lagbok
Citera
2021-06-04, 11:50
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Jag r rtt sker p att det inte finns en fr kursen framtagen frfattningssamling, tminstone inte p UU. Jag fr ta kontakt med institutionen d med andra ord, alternativt skaffa en lagbok
Ah, frlt mig: jag gr p SU och utan att tnka mig fr svarade jag helt baserat p hur det ligger till hr.
Citera
2021-06-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ah, frlt mig: jag gr p SU och utan att tnka mig fr svarade jag helt baserat p hur det ligger till hr.
Nu fr ngra minuter sedan gick universitetet ut med att det trots allt blir en hemtenta, s d lste det sig i alla fall
Citera
2021-06-04, 15:07
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Nu fr ngra minuter sedan gick universitetet ut med att det trots allt blir en hemtenta, s d lste det sig i alla fall
Nice, lycka till!
Citera
2021-06-06, 01:02
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Eftersom du eventuellt stter p problemet igen efter hstterminens kurs: Inga konstigheter att gra p ditt stt, jag har sjlv bara kpt lagbok nr jag brjade p programmet (2017) och sen anvnt den fram tills nu. Vissa kurser har frfattningssamlingar som folk brukar slja och annars har jag bara skrivit ut lagar som har uppdaterats efter 2017 men r relevanta fr kursen.

Jag skulle dock egentligen rekommendera att kpa en lagbok nr salstentorna vl brjar (behver inte vara den nyaste), vid vissa tentafrgor kan du komma p ngon obskyr lag som passar p frgestllningen men du kanske glmt skriva ut.
Citera
2021-06-21, 11:26
Medlem
Ni som extrajobbar under studierna, mellan vilka terminer gr/gjorde ni det samt i vilket omfng? Tnker bde jobb som har relevans till studierna och det som inte har relevans. Ni fr grna nmna lroste och vart ni ligger betygsmssigt i studierna (dvs hur betygen har pverkats)
Citera
2021-06-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymiiie
Ni som extrajobbar under studierna, mellan vilka terminer gr/gjorde ni det samt i vilket omfng? Tnker bde jobb som har relevans till studierna och det som inte har relevans. Ni fr grna nmna lroste och vart ni ligger betygsmssigt i studierna (dvs hur betygen har pverkats)
Precis blivit klar med T2 p SU och extrajobbar p byr. Skte jobbet T1 och brjade T2. Jobbar 1 heldag i veckan och tycker inte det har ngon egentligen pverkan p studierna. Lite strigt att jobba samma vecka som tenta ibland men inget man dr av.
Citera
2021-06-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymiiie
Har jobbat cirka 25 % under t1-t6 och mina betyg r mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in