Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymUtavBaraFan
Fråga angående "okommenterad författningstext" som tillåtet hjälpmedel vid salstenta.
Jag kommer vad det verkar behöva skriva en omtenta i augusti, och för mig som endast har läst på programmet under Corona-nedstängningarna blir det min första salstenta (distansundervisningen på UU upphörde 1 juni). Min fråga är om jag måste införskaffa en lagbok (jag har hittills alltid använt JUNO) eller om jag kan skriva ut alla lagar jag vill använda och ta med dem som ett häfte? Eller finns det någon annan smart lösning som jag inte tänkt på?
Eftersom du eventuellt stöter på problemet igen efter höstterminens kurs: Inga konstigheter att göra på ditt sätt, jag har själv bara köpt lagbok när jag började på programmet (2017) och sen använt den fram tills nu. Vissa kurser har författningssamlingar som folk brukar sälja och annars har jag bara skrivit ut lagar som har uppdaterats efter 2017 men är relevanta för kursen.
Jag skulle dock egentligen rekommendera att köpa en lagbok när salstentorna väl börjar (behöver inte vara den nyaste), vid vissa tentafrågor kan du komma på någon obskyr lag som passar på frågeställningen men du kanske glömt skriva ut.