2020-04-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag avskyr när folk kommer in i en tråd och sprider falska rykten
Frågan är vad har den personen för agenda för att sprida så mycket osanningar?

Jag är väl insatt men har tagit en paus från tråden ett tag.
Har mängder med protokoll, dagboksblad, domar och har sparat ner alla artiklar.
Jag vill vara väl påläst när jag skriver och inte fantisera ihop något som vissa andra.

Karin är skogstokig och jag hoppas dom gör en ordentlig psykundersökning på henne.
Men en personlighetsstörning ger henne inte rättspsykiatrisk vård för det är ingen psykisk sjukdom i lagens mening.

Hoppas Karin åker på livstid och aldrig mer kommer ut för hon kommer aldrig att släppa HOL.
Barnen skiter hon totalt i.
Problemet när man krökat som KL under så pass lång tid, och som det under 10-15 år gått överstyr, är att hjärnan fysiskt förändras. Alkoholrelaterad demens är ingen okänd sjukdom. Hon är fortfarande tillräckligt ung för att reparera skadan så den inte blir så allvarlig. Om hon får ett några år långt straff så ser jag att det kan finnas en räddning för henne, om hon håller sig fortsatt nykter efter frisläppande.
Citera
2020-04-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Är det verkligen rätt kille? "Vår" kille bor i Spånga och ska ge ett trevligt och väluppfostrat intryck. Namnet är relativt vanligt i Turkiet, finns en känd sångare som heter likadant.

Som jag skrev igår så finns ett gammalt inlägg på hans Facebooksida där han skriver att han har födelsedag dagen efter. Det är postat 2/7 2011. Vår kille har enligt häktningsframställan och adressidor på nätet födelsedatum 3/7.
Finns nog inte två killar med samma namn, ålder ort och födelsedag tänker jag.
Citera
2020-04-25, 10:57
Medlem
alicia66s avatar
Jag började läsa fup nu. Jag reagerar på. När han tror han ska dö ber han om en hälsning till "särbon" inte till sina barn. Tydligen sover han hellre hos henne än barnen som han bryr sig så mycket om och har sett till att få ensam vårdnad om.
Citera
2020-04-25, 11:57
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Som jag skrev igår så finns ett gammalt inlägg på hans Facebooksida där han skriver att han har födelsedag dagen efter. Det är postat 2/7 2011. Vår kille har enligt häktningsframställan och adressidor på nätet födelsedatum 3/7.
Finns nog inte två killar med samma namn, ålder ort och födelsedag tänker jag.

Jag såg det sen och ändrade mig. Det är helt klart rätt kille. Även om han ät trevlig så har han helt klart hamnat rejält snett. Även Karin beskrivs av vissa som trevlig och sympatisk utåt så skenet kan bedra.
Citera
2020-04-25, 11:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag började läsa fup nu. Jag reagerar på. När han tror han ska dö ber han om en hälsning till "särbon" inte till sina barn. Tydligen sover han hellre hos henne än barnen som han bryr sig så mycket om och har sett till att få ensam vårdnad om.

Och? De är ju tillräckligt stora för att klara sig själva. Vi vet inte var barnen sov, de kanske tillbringat natten hos kompisar eller någon släkting?

Edit: Såg att dom sovit hemma men de är 15 och 17 år. Inga småbarn man inte kan lämna.

Edit: Från förhör med sjukvårdspersonal: "Han bad mig och Pa. Ivarsson framföra några saker till hans barn och särbo strax innan ambulansen anlände till platsen och tog över ansvaret för vård."
Senast redigerad av Combival 2020-04-25 kl. 12:24.
Citera
2020-04-25, 12:02
Medlem
Citat:
Jag såg det sen och ändrade mig. Det är helt klart rätt kille. Även om han ät trevlig så har han helt klart hamnat rejält snett. Även Karin beskrivs av vissa som trevlig och sympatisk utåt så skenet kan bedra.
Inget är svart eller vitt. Det finns brottslingar och alkisar som är oerhört trevliga. När de vill. En alkis om under akut alkoholpåverkan blir aggressiv har taskigt ölsinne och gör saker de aldrig någonsin skulle göra nyktra. En mördare/torped har också fantastiskt trevliga sidor. De är trevliga mot vänner, snäll mot lilla mamma och går och handlar åt henne.
Citera
2020-04-25, 12:34
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inget är svart eller vitt. Det finns brottslingar och alkisar som är oerhört trevliga. När de vill. En alkis om under akut alkoholpåverkan blir aggressiv har taskigt ölsinne och gör saker de aldrig någonsin skulle göra nyktra. En mördare/torped har också fantastiskt trevliga sidor. De är trevliga mot vänner, snäll mot lilla mamma och går och handlar åt henne.

så är det. Ted Bundy beskrevs som en riktig charmknutte. Intelligent, snygg och trevlig.
Citera
2020-04-25, 13:23
Medlem
Citat:
Är det verkligen rätt kille? "Vår" kille bor i Spånga och ska ge ett trevligt och väluppfostrat intryck. Namnet är relativt vanligt i Turkiet, finns en känd sångare som heter likadant.
Det är rätt 100%
Citera
2020-04-25, 14:12
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Många med psykopatiska drag kan te sig och faktiskt också vara trevliga och sympatiska. Kan tänka mig att Hitlers mamma skulle beskriva honom som en som inte gör en fluga förnär.
Citera
2020-04-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Många med psykopatiska drag kan te sig och faktiskt också vara trevliga och sympatiska. Kan tänka mig att Hitlers mamma skulle beskriva honom som en som inte gör en fluga förnär.
Självklart är det så. Hitler själv var väl i övre tonåren när Klara (mamman) dog. Och då hade han nog inte utvecklat så många onda drag och än mindre visat dom.

Psykopater är farliga. De är ofta karsmatiska och det är så de får ett följe av ja-sägare och beundrare. Detta utnyttjas å det förfärligaste eftersom dessa utnyttjas och manipuleras.
Citera
2020-04-25, 15:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Ja, det är svårare att förstå att en del beundras ändå när deras andra sidor visar sig. Men det kommer alltid finnas folk som dras till kriminella, även de som mördat. Jag förstår absolut inte vad det är som gör Karin så attraktiv för vissa? En människas personlighet måste väl vara lite viktig? Läs förhöret med YFK på sidan 211 i fup så ser man att hennes galenskaper börjat tidigt, händelsen är från 2013.
Citera
2020-04-25, 15:09
Medlem
Citat:

De äldre tuffingar han ser upp till är nog ganska lätta för polisen att kartlägga vilka de är. Sen gäller bara att koppla den eller de personerna till KL. Finns ju en solklar anledning till att de ”använt” en så pass ung kille. Att det är en kille som KL själv hittat tycker jag känns lite orimligt. Han kan ju ha stått i skuld till någon av sina äldre idoler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in