Sekretess E greps 17 dec. Förhörd, släppt, forts misstänkt. Beskrevs som ökänd rånare i media och fick Falk som advokat.
I förhör med BR har foto på MR visats.
M"kael Rönnkv*st.
I de senaste dagboksbladen verkar målnr ha slagits ihop.
Vad jag då inte begriper är varför Falk förordnas igen till sekretess E om han redan har honom som advokat.
Eller om det är nån annan.
Eller om det är nån formalia.
Så finns det som sagt nån sekretess F med en kvinnlig advokat som inte varit med förut.
Ändå förordnas hon 23 sept.
Det verkar ha varit väldigt hemligt.
Berör väl aktuell spaning.
Men sen är det även en misstänkt A med samma advokat
Fattar nada.
Funderade en sväng om Ömer hade nån koppling till rånarna. Eller MR.
Att det oavsett skilda mål har beröringspunkter via spaning. De verkar kolla BR långt innan han grips, det finns span på en mack fr 24 sept om jag inte minns fel.
Ja, nog är det mycket att hålla reda på. Tack för redogörelsen. Det är ungefär vad jag har kommit fram till också. Man får väl vänta och se till resultatet av målet och inte fundera så mycket på personerna så man får ont i huvet.
Ja, nog är det mycket att hålla reda på. Tack för redogörelsen. Det är ungefär vad jag har kommit fram till också. Man får väl vänta och se till resultatet av målet och inte fundera så mycket på personerna så man får ont i huvet.
Ja, det är rörigt med misstänkt hit och dit under sekretess.
Det verkar dock inkludera nån mer person/er än bara KL och ÖG.
Varför åker det ihop?
020-04-16 1 Dagboksblad (Överflyttat mål B 11982-19)
Målet är omfördelat från Avdelning 2, 2 Måltyp B
Beredningsenhet 2 till Avdelning 2, 2 Måltyp B, 2 Beredningsenhet 1
Varför är det så många nu?
Förut stod det tre.
Citat:
19 2020-04-16 19 Framställan om förlängning av åtalstid - Karin Lilja
(beslag)
20 2020-04-16 20 Framställan om förlängning av åtalstid - Karin Lilja
(beslag)
21 2020-04-16 21 Framställan om förlängning av åtalstid - Karin Lilja
(beslag)
22 2020-04-16 22 BESLUT: Karin Lilja, beslaget ska bestå.
23 2020-04-16 23 Framställan om förlängning av åtalstid - Karin Lilja
(beslag)
24 2020-04-16 24 Framställan om förlängning av åtalstid - Karin Lilja
(beslag)
25 2020-04-16 25 Framställan om förlängning av åtalstid - Karin Lilja
(beslag)
26 2020-04-16 26 Framställan om förlängning av åtalstid - Karin Lilja
(beslag)
27 2020-04-16 27 Skrivelse från advokat Salomonsson
28 2020-04-16 28 BESLUT: Beslaget ska bestå.
Följande från frivården borde gå att begära ut?
Citat:
Yttrande enligt 1 § lagen (1991:2041) om särskild personutredning i brottmål m.m. ska inhämtas beträffande
Karin Lilja./Klas Lohmander
Senast redigerad av develi 2020-05-10 kl. 15:09.
Vissa i tråden tycker att Billy Rieloff Aspillaga borde gola på Karin. Men då kanske man skall tänka på följande:
Billy får inte en mildare påföljd om han golar på Karin. Kronvittne är en brottsling som mot löfte om straffbefrielse eller strafflindring vittnar mot en medbrottsling. I Sverige används inte kronvittne.
Eftersom Billy är en förhärdad brottsling kan hans uppgifter knappast ha någon större trovärdighet.
Billy vet säkert att det är en dödssynd att gola i den undre världen.
Vissa i tråden tycker att Billy Rieloff Aspillaga borde gola på Karin. Men då kanske man skall tänka på följande:
Billy får inte en mildare påföljd om han golar på Karin. Kronvittne är en brottsling som mot löfte om straffbefrielse eller strafflindring vittnar mot en medbrottsling. I Sverige används inte kronvittne.
Eftersom Billy är en förhärdad brottsling kan hans uppgifter knappast ha någon större trovärdighet.
Klart han borde öppna käften.
Såna galna kärringar vill vi inte ha lös på gatorna om hon är skyldig. Bad standing inför KL. Jo, jo...
Ingen annan anstiftare heller.
Man får se bredare än sin egen egoism förstår du.
BR skulle ju kunna ses som en hjälte i samhällstjänst.
Nån käftsmäll på kåken borde han väl vara tillräckligt med man och klara av.
Senast redigerad av develi 2020-05-10 kl. 17:24.
Hur ska HOLs förhör 6 september kunna passa in på vad som sen skrivits i den här tråden?
Antar att du åberopar din egen text.
Det som HOL säger i förhör - via barnen - passar ju snarare in tidsmässigt på dina privata spaningar.
HOL förhör om koppling till kuggar och Balkan 2016 el 2017:
Fortress sammankopplar KL med våldsamma vildsvinet första hslvan på 2018. Men till Balkan kan hon inte varit.
Ett grandiosa påstående likt ditt - då barnen har sett knivärr som sviter efter Balkan.
Vad skulle KL vinna på att svamla om det fslskeligen?
Tiden börjar bli intressant med tanke på misstänkt stämpling/förberedelse mord aug-sept 2018.
Vem är misstänkt F månntro?
Ena stunden inte varken vänner el bekanta, Å andra sidan har hon berättat för dig om beslag ( kontakt/adressbok, nyckelknippa och laptop).
Vilket inte stämmer med det hon själv i media (knapptelefoner, dator, Ipad).
Hur skulle du kunna ha minutiöst koll och veta att hon inte umgås mer med juggar nästkommande år?
Tidsuppgiften om umgänge juggar sammanfaller iaf om du inte sett i syner.
Du spanar på KL första kvartalet 2017 och hör finns då en direkt koppling som du förkastar?
Tja, jag kanske satt på en pusselbit utan att veta om det
När jag skrev det där om jugge-typerna, så hade jag ju föga läst något förhörsprotokoll, så visst är det värt att fråga om.
Jag vet dock inte mkt mer. Jag såg henne händelsevis med dessa, och eftersom det är hon och jag tyckte detta var ett konstigt sällskap, så följde jag med blicken- Värre & mer än så var det inte.
Jag betackar mig alltså uppmålningen att det skulle vara att jag skuggat, spanat, stalkat osv.
Vad Karin skulle vinna på berättelser?
Gunst såklart.
Håller nog med för övrigt och beslag har varit bestående länge, här finns nog bärande argument inför TR.
Men rungande förbannelse?
Han gick på kollusion vilket sällan är ett problem att häkta för förstagångs, om relativ misstanke och risk att röja bevis.
Ofta finns inte stark bevisning av given anledning.
Hon är suspekt - hon har motiv och hon har en förhistoria som inte är fager där andra än HOL anmält henne om manliga sändebud med hotbilder.
Blir det fällande dom har hon säkert härjat förut.
Överdrifter och skitsnack om ÅK är i huvudsak från ett par KL-upporters i tråden.
Förutom KLs arrogans mot ÅK i ett extremt löjligt uttalande i media.
Åklagaren gick även på undanröjande av bevis, vilket i ett sånt här ärende borde generera häktning om det i topp funnits giltigt skäl.
Ja, det var inte direkt muntra miner när TR skippade häktning. Överhungrig åklagare, punkt slut från mig gällande det.
Men denna gången lär det vara annat. Denna gången sitter hon, lika säkert som att vatten är blött.
Såna galna kärringar vill vi inte ha lös på gatorna om hon är skyldig. Bad standing inför KL. Jo, jo...
Ingen annan anstiftare heller.
Man får se bredare än sin egen egoism förstår du.
BR skulle ju kunna ses som en hjälte i samhällstjänst.
Nån käftsmäll på kåken borde han väl vara tillräckligt med man och klara av.
Jag ser det hela ur Billys synvinkel. Han har inget att vinna utan får bara problem om han golar.
Jag tror inte att Billy bekymrar sig om det finns galna kärringar på gatorna,eller framstår som egoistisk om han inte golar.
Billy är dömd för mordförsök och då har jag svårt att tänka mig att någon skulle se honom som en hjälte bara för att han golar.
Golar man blir det mer än en käftsmäll när man sitter på kåken. Snarare grov misshandel och dödshot resten av livet.
I ett brottmål är det ointressant vad en åklagare önskar,tror eller vet. Det enda som räknas är vad som kan bevisas. Inte ens ett erkännande är ett bevis som alltid leder till en fällande dom. Det finns säkert tusentals knäppgökar som har erkänt mordet på Olof Palme.
Tja, jag kanske satt på en pusselbit utan att veta om det
När jag skrev det där om jugge-typerna, så hade jag ju föga läst något förhörsprotokoll, så visst är det värt att fråga om.
Jag vet dock inte mkt mer. Jag såg henne händelsevis med dessa, och eftersom det är hon och jag tyckte detta var ett konstigt sällskap, så följde jag med blicken- Värre & mer än så var det inte.
Jag betackar mig alltså uppmålningen att det skulle vara att jag skuggat, spanat, stalkat osv.
Vad Karin skulle vinna på berättelser?
Gunst såklart.
Ja men detta var bättre än det andra. Än påstå HOL var inspirerad av tråden, den fanns inte ens 6 sept, eller att KL inte varit till forna Jugoslavien.
Vad hon vinner vet väl inte jag, hon har iaf visat ärr och sagt så till barnen.
Har du sett de där typerna nån mer gång?
Hon lär väl ha umgåtts, om nu nån av männen gör en resa med henne.
Jag ser det hela ur Billys synvinkel. Han har inget att vinna utan får bara problem om han golar.
Jag tror inte att Billy bekymrar sig om det finns galna kärringar på gatorna,eller framstår som egoistisk om han inte golar.
Billy är dömd för mordförsök och då har jag svårt att tänka mig att någon skulle se honom som en hjälte bara för att han golar.
Golar man blir det mer än en käftsmäll när man sitter på kåken. Snarare grov misshandel och dödshot resten av livet.
I ett brottmål är det ointressant vad en åklagare önskar,tror eller vet. Det enda som räknas är vad som kan bevisas. Inte ens ett erkännande är ett bevis som alltid leder till en fällande dom. Det finns säkert tusentals knäppgökar som har erkänt mordet på Olof Palme.
Tar det igen:
Det är jättebra om han berättar om KL anställt honom.
För folks säkerhet.
Oavsett om målet är riktat är det stor risk att andra kommer till skada.
Är det KL betvivlar jag att hon ger sig.
Åklagaren gick även på undanröjande av bevis, vilket i ett sånt här ärende borde generera häktning om det i topp funnits giltigt skäl.
Ja, det var inte direkt muntra miner när TR skippade häktning. Överhungrig åklagare, punkt slut från mig gällande det.
Men denna gången lär det vara annat. Denna gången sitter hon, lika säkert som att vatten är blött.
Jag skrev kollusion.
Citat:
Han gick på kollusion vilket sällan är ett problem att häkta för förstagångs, om relativ misstanke och risk att röja bevis.
Senast redigerad av develi 2020-05-11 kl. 12:39.
”En 18-årig man har häktats i sin utevaro av Stockholms tingsrätt, misstänkt för stämpling och förberedelse till mord på advokaten Henrik Olsson Lilja i Stockholm hösten 2018.
Sedan tidigare är en kvinna och en annan man häktade i samma ärende, på samma brottsmisstankar.”