2020-04-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu i corona-tider är alla DN:s artiklar tillgängliga för alla, fram till 1:a maj tror jag.
Men man måste skapa ett konto och logga in för att kunna läsa dem.
Fram till 1 juni såg jag att man får läsa utan kostnad. Men som du sa, man måste skapa ett konto.
Citera
2020-04-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det var det jag menade fast att det är kanin säger man inte till ungarna. Då är det "kyckling"

SD skulle säga hoppråttorna.

Jag har för mig att han påstod sig grilla hästkött när han fixade hamburgare till dotter och hennes hästvänner? (SD-logg eller trådfejk, någon som minns?)

Han har iaf skrivit i en logg om hoppråttorna (kaninerna) o grillen.
Citera
2020-04-24, 19:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Allra helst eftersom hans egna familj verkar ha vänt honom ryggen så hade han bara HD:s familj att ty sig till. Officiellt ville han ha HD kvar med familjefördelarna men inte på något annat sätt. Ytan måste skina.
Där skrev du något tänkvärt.
Det kanske inte är HD han vill ha kvar, utan istället HD:s pappa som verkar beundra honom och se honom som viktigare än sin egen dotter.
För att ha kvar pappan måste han stå ut med dottern.
Han kommer nog att leta nya erövringar så fort tillfälle uppstår.
Citera
2020-04-24, 19:48
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men jag säger ju att har läst det MASSOR av gånger. Dels för egen maskin när jag läste barnens vittnesmål.

Men sedan har ett antal ( ja, jag vet vilka) skickat samma citering upprepade gånger.

Då frågar jag mig varför?

Varför är det så viktigt att dessutom feta allt man tycker är negativt?

För mordet då.

Och att du insinuerar att den andra mannen väntade på sin tur, är bara taget ur luften.

Den tanken finns inget som helst belägg för, det finns inget som tyder på att den mannen gjorde mer än sov på den soffan.

Det finns inga gränser för hur långt vissa kan gå.
Det har vi sett genom tråden. Många saker har L*ena lastats för. Vissa har vi aldrig fått belägg för.

Om du nu ska fördöma, är det bra att förklara vad det har för betydelse för mordet. Att du nu skriver det du gör och säger att du inte tror att E*ster är mördaren. Varför skriver du det då?

Jag ser det som ren och skär smutskastning.

Det var du som ställde frågan om jag misstänkte att E'ster har mördat sin mamma, varför skriver du detta öht, en vidrig fråga. Du verkar inte inse vad du skriver du bara häver ur dig falska påståenden.
Citera
2020-04-24, 19:49
Medlem
Citat:
Här hade det varit intressant att höra från SD:s föräldrar, syskon och kanske andra om hur han var som ung. Men de verkar ju tagit avstånd från honom och deltog inte alls som jag förstod det. Undrar varför?

Vet att jag har läst brorsan Andreas (eller var det Anders?) vittnesmål. Enligt honom var SD en slags favorit hos föräldrarna, duktig som han var i skolan och i diverse sporter. Minns tyvärr inte varför AD inte umgicks med SD.

Föräldrarna verkar enligt AD inte särskilt angelägna om att träffa sin avkomma. Någon av dem. Och vice versa.'

SÅNT tycker jag skulle vara mycket intressant att veta mer om. Kanske finns en del svar om SDs personlighet att finna där?
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-24 kl. 20:10.
Citera
2020-04-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
LW hade inte sex med honom när flickan kom in. Jag har ingen prestige i detta. Men är så jävla trött att 1000-tals trollinlägg handlar om LWs sexliv. Det förstör tråden och tar den inte nånstans och handlar bara om nån egotripp och snaskande. Ta en titt på Snoris, Glorias och Smhfs inlägg under mars-april månad.
Tack.

Mvh
Picasso
Kan iofs förstå din trötthet.
Men samtidigt är det som att du lite glömmer att detta mordoffer inte var vilken bullbakande trebarnsmamma som helst.
LW var utbildad pastor. Med det följer automatiskt att vanliga sociala förväntningar kommer att häfta vid henne -inte för att hon bakar bullar åt sina tre barn, utan för att hon är (var) just pastor.
En pastor går INTE i säng med en person som vederbörande vigt så länge äktenskapet är i kraft!

Om finansminister Magdalena Andersson blir påkommen med att ha försnillat några tusen, så är det socialt ett värre övertramp än om Laila Andersson i kassan på ICA blir påkommen med samma gärning.
Det måste du väl förstå? Eller kanske känner du inga kristna?
-eller finansministrar..?
Citera
2020-04-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vill helst inte diskutera andra postare i tråden, men gör ett litet undantag just här och nu. Självklart blev E ledsen och förbannad. Men att man i 2 år diskuterat Lenas sexliv och aldrig slutar med det, det tycker jag är sjukt. Varför dessa personer som gör det aldrig tar sig en titt på SDs sexliv och hans märkliga personlighet är för mig obegripligt. Han är ju mordmisstänkt! Men man skyller hellre mordet på offret. Som att Lena fick skylla sig själv, det är vidrigt och blir bara värre och värre.
Se vad jag nyss postade till P2
Där försöker jag förklara.
Citera
2020-04-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Japp hon skulle verkligen behövt det. Avgiftning från SD och någon som hjälpte henne växa själv. Härligt att se dig här.

Lena (och andra med samma självskadebeteende) skulle behövt gå på avprogrammering, sånt som sker med bl.a kriminella och avhoppade sektmedlemmar som vill bryta sig loss.
Citera
2020-04-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lena (och andra med samma självskadebeteende) skulle behövt gå på avprogrammering, sånt som sker med bl.a kriminella och avhoppade sektmedlemmar som vill bryta sig loss.
Typ. Och hur man får bekräftelse utan att ha sex med män. Att få upp sitt självförtroende, sin självkänsla - att hon är bra bara som hon är. Att inte låta sig manipuleras. Hon VISSTE ju att hon var söndermanipulerad av SD och ändå satt hon fast, tills hon träffade Jimmy. Och då blev det farligt - precis som i många andra relationer med en man som inte tål att bli lämnad. Inte av någon. HD kunde han inte ge sig på - hon är mamma till hans barn. Men LW skulle fan inte gå nånstans. Bättre då om hon var död - då skulle han få frid.
Citera
2020-04-24, 20:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Typ. Och hur man får bekräftelse utan att ha sex med män. Att få upp sitt självförtroende, sin självkänsla - att hon är bra bara som hon är. Att inte låta sig manipuleras. Hon VISSTE ju att hon var söndermanipulerad av SD och ändå satt hon fast, tills hon träffade Jimmy. Och då blev det farligt - precis som i många andra relationer med en man som inte tål att bli lämnad. Inte av någon. HD kunde han inte ge sig på - hon är mamma till hans barn. Men LW skulle fan inte gå nånstans. Bättre då om hon var död - då skulle han få frid.

Men Pablo, det där är ju inte sant, BO var inte på något vis beredd att ens försöka lämna MGM, tvärtom hon var ju beredd att göra vad fan som helst för att få honom, vad tror du att hon skickade logglistan till MGM för?
Citera
2020-04-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Se vad jag nyss postade till P2
Där försöker jag förklara.

Det där har avhandlats säkert 1000-tals gånger i tråden. De flesta begriper säkert att det inte alls är ok. Men varför upprepa det gång på gång? Det begriper jag inte.

Vissa upprepar det som ett mantra hela tiden. Flera gånger/dag. Det är bara jobbigt och fult. Lena mådde skitdåligt och visste själv att hon gjorde fel. Räcker inte det?

Det faktum att Lena var pastor är knappast motiv för mordet.

Dags att ta en titt på SDs tillkortakommanden nu?
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-24 kl. 20:18.
Citera
2020-04-24, 20:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte tjafsa men det var ju du som, helt oriktigt(!), hävdade att barnen W skulle fått veta om mamma LW:s vidlyftiga sexliv genom vad som skrivits här i tråden! Det var DU!

Låt oss för tusan kunna enas om att när dottern EW fann mamma LW i sängen med en för dottern främmande karl, så var mamman vid liv, och slängde då sitt sexliv i ansiktet på dottern -och det var alltså innan denna tråd fanns.
Eller hur?
Det var något som hände en gång och dottern såg inget sexliv eftersom de sov.
Fantasierna om sexliv kommer från dem i tråden som är fixerade vid det.
Varför måste du och andra tjata om det flera gånger om dagen i flera år samtidigt som du låtsas att du bryr dig om barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in