2020-04-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte tjafsa men det var ju du som, helt oriktigt(!), hävdade att barnen W skulle fått veta om mamma LW:s vidlyftiga sexliv genom vad som skrivits här i tråden! Det var DU!

Låt oss för tusan kunna enas om att när dottern EW fann mamma LW i sängen med en för dottern främmande karl, så var mamman vid liv, och slängde då sitt sexliv i ansiktet på dottern -och det var alltså innan denna tråd fanns.
Eller hur?
LW hade inte sex med honom när flickan kom in. Jag har ingen prestige i detta. Men är så jävla trött att 1000-tals trollinlägg handlar om LWs sexliv. Det förstör tråden och tar den inte nånstans och handlar bara om nån egotripp och snaskande. Ta en titt på Snoris, Glorias och Smhfs inlägg under mars-april månad.
Tack.

Mvh
Picasso
Citera
2020-04-24, 19:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Var och när har jag skrivit att jag misstänker att det är E'ster som mördat sin mamma?
Hur har du mage att ställa en sådan fråga, det är fruktansvärt.

Om du bemödade dig med att läsa mitt inlägg från förhöret med E'ster så framkommer det att hon dels tog avstånd och flyttade till sin pappa pga den upplevelsen hon fick bevittna.

Läs Aktb 146 s 67 så framgår det tydligt hur hon upplevde detta.

Men jag säger ju att har läst det MASSOR av gånger. Dels för egen maskin när jag läste barnens vittnesmål.

Men sedan har ett antal ( ja, jag vet vilka) skickat samma citering upprepade gånger.

Då frågar jag mig varför?

Varför är det så viktigt att dessutom feta allt man tycker är negativt?

För mordet då.

Och att du insinuerar att den andra mannen väntade på sin tur, är bara taget ur luften.

Den tanken finns inget som helst belägg för, det finns inget som tyder på att den mannen gjorde mer än sov på den soffan.

Det finns inga gränser för hur långt vissa kan gå.
Det har vi sett genom tråden. Många saker har L*ena lastats för. Vissa har vi aldrig fått belägg för.

Om du nu ska fördöma, är det bra att förklara vad det har för betydelse för mordet. Att du nu skriver det du gör och säger att du inte tror att E*ster är mördaren. Varför skriver du det då?

Jag ser det som ren och skär smutskastning.
Citera
2020-04-24, 19:25
Medlem
Citat:
Detta retrospektiv, alltså tillfället när EW fann mamma med en karl i sängen och den andra karlen på undervåningen, uppstod för att Picasso2 inte ville se/inse att barnen W fått mammans sexliv slängt i ansiktet redan för länge sen. Det skulle enligt P2 vara "trådens" fel att de fick veta sanningen om mamma LW:s vidlyftiga sexliv.

Jag påpekade då att dottern berättat om vad hon varit med om. Kontot Smhf vitsordade det skedda och påminde om karlen #2 -kanske väntandes på sin tur..
Sedan dök det upp en virrpanna i tråden och ifrågasatte om det där med dottern ens hade hänt(!)
Såna LW-kramare är intressanta -eller hur man nu skall säga..

Det går nog inte att komma ifrån att FUP troligen har "breddat bilden" av LW som mamma mer än den gett vad gäller SD som pappa.
Det säger jag som inte ens läst FUP.

Edit: Virrpannan jag ovan hänvisade till var kontot anetor
Läs gärna vederbörandes inlägg fr kl 16:16

Vill helst inte diskutera andra postare i tråden, men gör ett litet undantag just här och nu. Självklart blev E ledsen och förbannad. Men att man i 2 år diskuterat Lenas sexliv och aldrig slutar med det, det tycker jag är sjukt. Varför dessa personer som gör det aldrig tar sig en titt på SDs sexliv och hans märkliga personlighet är för mig obegripligt. Han är ju mordmisstänkt! Men man skyller hellre mordet på offret. Som att Lena fick skylla sig själv, det är vidrigt och blir bara värre och värre.
Citera
2020-04-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men jag säger ju att har läst det MASSOR av gånger. Dels för egen maskin när jag läste barnens vittnesmål.

Men sedan har ett antal ( ja, jag vet vilka) skickat samma citering upprepade gånger.

Då frågar jag mig varför?

Varför är det så viktigt att dessutom feta allt man tycker är negativt?

För mordet då.

Och att du insinuerar att den andra mannen väntade på sin tur, är bara taget ur luften.

Den tanken finns inget som helst belägg för, det finns inget som tyder på att den mannen gjorde mer än sov på den soffan.

Det finns inga gränser för hur långt vissa kan gå.
Det har vi sett genom tråden. Många saker har L*ena lastats för. Vissa har vi aldrig fått belägg för.

Om du nu ska fördöma, är det bra att förklara vad det har för betydelse för mordet. Att du nu skriver det du gör och säger att du inte tror att E*ster är mördaren. Varför skriver du det då?

Jag ser det som ren och skär smutskastning.

Exakt, lögner och evigt ältande om LWs liv men nada om SD. Känns sunt och logiskt.

Lägg till HD försök stoppa tråden vilket hon hade minne att försöka göra, JG som hotat och kartlagt... Känns som en sund tråd som kommer att spegla flashbacks fina sida.
Citera
2020-04-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ska se om jag orkar citera lite ur artikeln i morgon.

I stort ingen skillnad på att det var en kvinna som utövade det psykiska våldet.

Samma typ av mekanismer. Och resultat.

Tack på förhand. Skulle verkligen uppskatta det.
Har läst om mäns beskrivning av förhållanden med psykopatiska kvinnor de levt med, tidigare.

(Som en liten fling tänker jag på fallet med advokaten Olsson/Lilja. Man kan undra vem som är psykopat där....det verkar vara en vårdnadstvist som han vann och besittningsrätten till själva paradvåningen på Norr Mälarstrand i Sthlm.)
Citera
2020-04-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Bör ha varit under sjukdomstiden i så fall. Konversation mellan L och någon annan?

Minns ju inte var jag läste detta med att han gett HD för höga doser sömnmedel.

Detta med googling om hur man dödar barn /eller var det bara googling om spädbarnsdöd?
Menade de att det skrikande barnet varit nära att dö då det föddes men överlevde mirakulöst och sökte finns ett sammanhang? Inte trovärdigt.
Hur förklarade SD egentligen detta i rätten? Förnekade?
Citera
2020-04-24, 19:36
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Detta retrospektiv, alltså tillfället när EW fann mamma med en karl i sängen och den andra karlen på undervåningen, uppstod för att Picasso2 inte ville se/inse att barnen W fått mammans sexliv slängt i ansiktet redan för länge sen. Det skulle enligt P2 vara "trådens" fel att de fick veta sanningen om mamma LW:s vidlyftiga sexliv.

Jag påpekade då att dottern berättat om vad hon varit med om. Kontot Smhf vitsordade det skedda och påminde om karlen #2 -kanske väntandes på sin tur..
Sedan dök det upp en virrpanna i tråden och ifrågasatte om det där med dottern ens hade hänt(!)
Såna LW-kramare är intressanta -eller hur man nu skall säga..

Det går nog inte att komma ifrån att FUP troligen har "breddat bilden" av LW som mamma mer än den gett vad gäller SD som pappa.
Det säger jag som inte ens läst FUP.

Edit: Virrpannan jag ovan hänvisade till var kontot anetor
Läs gärna vederbörandes inlägg fr kl 16:16

Framförallt har FUP givit en ganska tydlig bild av LW's leverne av diverse vittnen/vänner som upplevde LW på många olika sätt. Sen om hon var helt öppen till sina vänner är svårt att veta. Hennes fd UW ville inte vara ett bollplank och höra på hennes relationsproblem med diverse män, det kan man verkligen förstå.
Citera
2020-04-24, 19:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tyvärr är DN-artikeln bakom betalvägg. Skulle vara intressant att höra en man berätta om psykisk terror.
Nu i corona-tider är alla DN:s artiklar tillgängliga för alla, fram till 1:a maj tror jag.
Men man måste skapa ett konto och logga in för att kunna läsa dem.
Citera
2020-04-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror faktiskt inte att SD har särskilt lätt att skaffa en kvinna. Tror inte att många skulle falla för en smilfink som SD. Om nån öht.

Kanske är HD och LW de enda kvinnor han har haft sex med i hela sitt liv?
Nej jag har väldigt svårt att tänka mig att många kvinnor tänder på honom och med tanke på att han raggade på allt som rör sig utan resultat och många vittnar om att han är obehaglig och t.ex. kör med sexuella anspelningar stup i kvarten, kanske det inte är omöjligt att Hanna och Lena fick bli projektionsytor för en del kvinnoförakt, som också underlättade för hans behandling av dem?

Hans relation med mamman var ju störd också. Pussas på munnen och låtsas som att det regnar.
Citera
2020-04-24, 19:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Bör ha varit under sjukdomstiden i så fall. Konversation mellan L och någon annan?
Det tror jag också men tyvärr kommer jag inte ihåg med vem.
Citera
2020-04-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fundera istället om lw var det innan SD kom in i hennes liv, istället för döma beteendet. Men det är ett steg för långt tydligen.
UW sade det så uppenbart i förhör och som vittne. Tacken blev att gloris lägger upp honom som en misstänkt, snoris har haft sonen. Sjuka individer. Hur fungerade LW innan SD, rätt ok. Efter några år med SD, ett vrak till människa.

Men varför blir inte alla promiskuösa som har med en psykopat att göra, i så fall?
Någon skrev här att det hörde litet till hennes ålder, tiden innan man inte längre kan skaffa barn.
Redan haft sitt i äktenskap med barn och allt, vill därefter ha kul medan tid finns.
Att hon drogs ner av relationen med SD tror jag också på.
Men kan man skylla SD för att hon levde promiskuöst?
Senast redigerad av Moschata 2020-04-24 kl. 19:57.
Citera
2020-04-24, 19:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fundera istället om lw var det innan SD kom in i hennes liv, istället för döma beteendet. Men det är ett steg för långt tydligen.
UW sade det så uppenbart i förhör och som vittne. Tacken blev att gloris lägger upp honom som en misstänkt, snoris har haft sonen. Sjuka individer. Hur fungerade LW innan SD, rätt ok. Efter några år med SD, ett vrak till människa.
HD var väl också mer eller mindre ett vrak efter några år med SD, fast det yttrade sig på andra sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in