Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
"Jag behöver inga källor för jag lever i verkligheten" Suck ridå. Om du inte kan hänvisa till adekvata källor så blir det ingen diskussion. Pajas
Min källa är en släkting som hyr en 2a i andra hand i vasastan för 15k/månaden. Det har jag även tidigare nämnt för dig men det ignorerar du totalt. Med det i åtanke förklara hur en 2a på östermalm, förstahands kontrakt, 9k i hyra och utan kötid gå ihop? Svara på min jävla fråga istället för att slingra dig ännu en gång.
Om du inte tror mig så fråga vem som helst som bor centralt för marknadspris antingen av privat hyresvärd eller i andra hand. FRÅGA vad dom betalar så får du samma svar. Men du vill inte. För då förstör jag din agenda eller din stolthet. Vad det nu är som är bakomliggande orsaken.
Idag; Vasastan - 2 rummare - hyra i andra hand - kostnad 15k/månad.
Din modell: östermalm - 2 rummare - förstahandskontrakt - kostnad 9k/månad - UTAN KÖTID.
Du gör ju bort dig ditt jävla pack. Fattar du inte? Du har INGET att sätta emot det jag säger. Nämnd hyra ovan i vasastan betalas IDAG vilket betyder att det finns folk som är villiga lägga såpass mycket därmed är det MARKNADSHYRA initialt på nämnd lägenhet i vasastan pga det är VAD någon är villig att betala för den.
Det jag säger är att FLER människor än det finns lägenheter på östermalm är villiga att betala 9-10k för ett förstahandskontrakt där utan kötid. JAG skulle göra det imorgon men jag har då 100 tals andra som vill detsamma.
KÖTIDEN är därmed INTE borta men vi har fyllt hyresvärdens fickor.
Jävla apskaft som tror vi som läser tråden är hjärndöda av något slag. Antingen har du en dold agenda med detta eller så är du bara en envis jävla senil gubbe som inte kan ägna sig åt logiskt tänkande för en minut.