2020-04-24, 18:10
Medlem
Smhfs avatar
[quote=notknapparen|71325884]Hur många gånger har just detta citerats?
Och är det så att du misstänker att det är E*ster som mördat sin mamma?

Du tror inte E*ster önskar få sin mamma tillbaka mer än allt annat?

Eller tror du att E*ster önskar få detta återupprepat var 50:e sida så alla förstår vilket helvete hon hade?

Eller kanske hon nu mår dåligt av att ha förlorat sin mamma och att en mördare går fri? Och att fallet aldrig löses?

Kanske E*ster som många andra i hennes situation önskar att mamma kom tillbaka och att tråden slutade att skriva hemska saker om hennes mamma?

Många saker inte ens sanna eller starkt överdrivna.

Kanske E*ster är klokare än flera av de hatiska vuxna i tråden och förstår att hennes mamma blev söndertrasad av den destruktiva relationen. Jag är säker på att den kloka UW hjälper henne att förstå hur det kunde bli så destruktivt och nedbrytande.

Han kommer säkert att hjälpa henne att förstå att vuxna kan vara mycket elaka, till och med mot sörjande barn. Att det inte är varken hennes eller L*enas fel.

Lämna alla stackars barn

Var och när har jag skrivit att jag misstänker att det är E'ster som mördat sin mamma?
Hur har du mage att ställa en sådan fråga, det är fruktansvärt.

Om du bemödade dig med att läsa mitt inlägg från förhöret med E'ster så framkommer det att hon dels tog avstånd och flyttade till sin pappa pga den upplevelsen hon fick bevittna.

Läs Aktb 146 s 67 så framgår det tydligt hur hon upplevde detta.
Citera
2020-04-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är jobbigt att läsa in sig på allt som kommit fram omkring L*enas beteende .

Utifrån att jag tyckt mycket bra om henne som person, så är det näst intill omöjligt att bli sams med det man läser ....

Ja det är klart det är jobbigt! Det finns mindre smickrande sidor hos de flesta, ingen nämnd och ingen glömd.
Hoppas att du ändå kan ta fasta på det som var bra och genuint hos L*na! Det finns några bra vittnesmål från tingsrätten om du inte redan hört på dem? L*nas kompis som är psykolog och baserad i Skottland samt ex-maken UW. Båda deras utsagor ger nyanserade bilder av hur hon förändrades i samklang med relationen med SD. Det moras som skedde i det fördolda under flera år kom till en vändpunkt för L*na några veckor innan hon mördades. L*na kände sig fri från SD:s kättingar och var på väg upp och bort från den träskmark som omger SD. Den träskmark som en del fortfarande är kvar i och desperat försöker hålla sig levande i.
Apropå det så finns det även en forskare som vittnar i tingsrätten som åklagaren kallade för att berätta lite mer om relationens bojor som binder kvinnor i destruktiva förhållanden.

Som tidigare sagts, och vittnats om, är det troligt att frigörelsen ändade L*nas liv.
Och det har såklart påverkat din bild av L*na. Men glöm aldrig, aldrig någonsin att L*na blev mördad. Brutalt. Fegt. Lömskt.
Citera
2020-04-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du jämför äpplen och päron. Som vanligt tillför du ingenting till mordutredningen.

Eller ananas och svarta vinbär. Det är kontinenter från verkligheten och inget som leder mot ett svar om varför hon mördades.
Citera
2020-04-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag kan inte ens se att han på allvar valde HD. Tror mer på att han ville hålla uppe skenet men på slutet verkar han ha fått HD att tro att han vill ha en framtid med henne. Pyttsan, snart har han en ny kvinna i smyg, annars vore han inte SD. Över 20 år ihop, jovisst det går väl an när man har andra också.

Allra helst eftersom hans egna familj verkar ha vänt honom ryggen så hade han bara HD:s familj att ty sig till. Officiellt ville han ha HD kvar med familjefördelarna men inte på något annat sätt. Ytan måste skina.
Citera
2020-04-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hennes starka sida ville vinna men det fanns ju aldrig riktigt på världskartan. Eller mja, kanske om det blivit något av misshandelsanmälningarna etc? Tveksamt dock.. Det kunde kanske bara gå på ett vis till slut, Stefan hade ju fantiserat om mord i många år.

Visst är det så! Många års varsamt duperande in i SD:s kvicksand kan bara sluta på ett par olika sätt. Det som hände L*na var det mindre fördelaktiga sättet.
Citera
2020-04-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
- "Välkomna till bords. Ikväll har jag gjort kycklinggryta! Låt det väl smaka, barn".

Kanske låter så här nån dag vid middagen? Spekulation förstås.

Eller kaningryta...?
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-24 kl. 19:16.
Citera
2020-04-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag kan inte ens se att han på allvar valde HD. Tror mer på att han ville hålla uppe skenet men på slutet verkar han ha fått HD att tro att han vill ha en framtid med henne. Pyttsan, snart har han en ny kvinna i smyg, annars vore han inte SD. Över 20 år ihop, jovisst det går väl an när man har andra också.

Tror faktiskt inte att SD har särskilt lätt att skaffa en kvinna. Tror inte att många skulle falla för en smilfink som SD. Om nån öht.

Kanske är HD och LW de enda kvinnor han har haft sex med i hela sitt liv?
Citera
2020-04-24, 18:43
Medlem
Funderar lite på SD's familj....döttrar, svärföräldrar, nära vänner etc. Det första SD skulle göra när han blev släppt var att umgås med sina döttrar, inte konstigt såklart. Men av det man läst så kan man ju undra vad döttrarna tycker om det? Vad vet dom? Är hela högen manipulerade eller rädda? Får lite Charles Manson vibbar av hela skiten........
Citera
2020-04-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eller kaningryta...?

Det var det jag menade fast att det är kanin säger man inte till ungarna. Då är det "kyckling"
Citera
2020-04-24, 18:48
Medlem
Citat:
Naturligtvis var det inte bra! Det tycker väl ingen. Hoppas jag.
Detta retrospektiv, alltså tillfället när EW fann mamma med en karl i sängen och den andra karlen på undervåningen, uppstod för att Picasso2 inte ville se/inse att barnen W fått mammans sexliv slängt i ansiktet redan för länge sen. Det skulle enligt P2 vara "trådens" fel att de fick veta sanningen om mamma LW:s vidlyftiga sexliv.

Jag påpekade då att dottern berättat om vad hon varit med om. Kontot Smhf vitsordade det skedda och påminde om karlen #2 -kanske väntandes på sin tur..
Sedan dök det upp en virrpanna i tråden och ifrågasatte om det där med dottern ens hade hänt(!)
Såna LW-kramare är intressanta -eller hur man nu skall säga..

Det går nog inte att komma ifrån att FUP troligen har "breddat bilden" av LW som mamma mer än den gett vad gäller SD som pappa.
Det säger jag som inte ens läst FUP.

Edit: Virrpannan jag ovan hänvisade till var kontot anetor
Läs gärna vederbörandes inlägg fr kl 16:16
Senast redigerad av Carinah78 2020-04-24 kl. 19:05.
Citera
2020-04-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag lyssnar just nu på SD i rätten och han pratar om HD. Karln har ingen empati. ”Ena dagen så fan hon duger ... andra dar så, hon är ju gullig att titta på men ingen att dela livet med utan att sköta livet åt”

Det tar emot att kalla SD för karl Zissela men okej då. Det är exakt så han beskriver HD, med sina egna ord. Det är bara att lägga till högen av krediteringar som beskriver SD som människa. Eller brist på mänsklighet kanske vi kan säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl

Och denne skyddar HD....

Det finns märkligheter vi alla stöter på i livet men att stöta på så många och som dessutom sammanfaller i en enighet är mer än vad någon kan ha räknat med. HD/SD/JG som suddigummin, apropå att de alla raderade sina telefoner är knas de-luxe. Tror även att jag aldrig tidigare hört någon säga att golvbrunnsrengöring är en favoritgren. Har bara hört ett fåtal försöka slingra sig så konsekvent som HD i förhören förutom livsstilskriminella.

Det finns en alldeles speciell plats för den trion och anhängarna som inte vågar se sanningen i vitögat.
Citera
2020-04-24, 18:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tyvärr är DN-artikeln bakom betalvägg. Skulle vara intressant att höra en man berätta om psykisk terror.

Jag ska se om jag orkar citera lite ur artikeln i morgon.

I stort ingen skillnad på att det var en kvinna som utövade det psykiska våldet.

Samma typ av mekanismer. Och resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in