2020-04-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Ursäkta min eventuella tröghet; men pratar du om ljudfiler fr rättegången eller avskrifterna från förhören i FUP?

Menade främst förhör i text.
Även ljudfiler.
Och ursäkta något stavfel, min dator är programmerad till att hitta på nya ord,
vet ej hur man tar bort detta elände, missar ibland att hinna korrekturläsa.
Citera
2020-04-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ja han säger ju själv att hon under 2018 började acceptera att det inte skulle bli de två.

Ändå kunde hon inte låta bli att bjuda på hjärtformad kaka in i det sista ...
Citera
2020-04-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Finns en del skrivet om gaslightning. Den gamla svartvita filmen "Gasljus" med den fenomenala Ingrid Bergman. Så fenomenet är inte nytt, däremot sällan uttalat. (tänker se om den nån dag)

En annan sak som kan vara intressant i sammanhanget är en
störning som nästan slår både narcissism och antisocial i sin djävulskhet. Som inte är ny, men den nämns väldigt sällan = machiavellism (av Machiavelli)
Googla.
Du känner kanske till detta. Annars blir det en ny kunskap för många här i tråden.

Med tanke på hur SD har jävlats med både HD och LW så är det nog inte så långsökt ändå.

Å det var något helt nytt, det måste jag googla på. Tackar allra ödmjukast och återkommer när jag har en liten susning om vad det är.
Citera
2020-04-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Ny del släpps varje dag runt 21.00.
Tack, jag har min sovtid då...

Tänkte vänta med att lyssna efter att ha scannat av inlägg i tråden. Antar att det förmodligen blir en hel del olika uppfattningar om vad som sägs och inte sägs (som i FUP).
Citera
2020-04-13, 10:13
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jao.. Tragiskt! Hennes starka sida ville vinna men det fanns ju aldrig riktigt på världskartan. Eller mja, kanske om det blivit något av misshandelsanmälningarna etc? Tveksamt dock.. Det kunde kanske bara gå på ett vis till slut, Stefan hade ju fantiserat om mord i många år.
Citera
2020-04-13, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Om jag minns detta rätt vilket jag tror så sov LW i vardagsrummet vanligtvis och i E's säng när hon inte var hemma. E kom hem och då sov det en man i soffan och LW i E's säng med en man. Det nämns inte att de hade sex utan att de sov i sängen. Och jag fattade det som att E inte skulle vara hemma men kom för att hämta något och att det var den veckan hon bodde hos UW. Jag tycker inte detta är konstigt faktiskt och förstår inte relevansen för fallet.

Precis. Tycker inte att man ska lägga till något som inte stämmer med verkligheten eller med de uppgifter som faktiskt finns. Två sov alltså uppe och en nere. Det är väl irrelevant för mordet, dessutom.
Citera
2020-04-13, 10:17
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jao.. Tragiskt! Hennes starka sida ville vinna men det fanns ju aldrig riktigt på världskartan. Eller mja, kanske om det blivit något av misshandelsanmälningarna etc? Tveksamt dock.. Det kunde kanske bara gå på ett vis till slut, Stefan hade ju fantiserat om mord i många år.

Ja alltså när jag nu lyssnar på förhören så känns det faktiskt som att det lika gärna hade kunnat vara HD som fick stryka med. Jag tror att skilsmässan räddade HD faktiskt. Lite samma som SD beskriver LW att det bästa sättet att få henne intresserad var att backa och vara ointresserad. När HD backade blev SD intresserad igen.
Citera
2020-04-13, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

Kan ha varit den enda kakformen hon hade, eller?
Citera
2020-04-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kan ha varit den enda kakformen hon hade, eller?
Fast bakade hon inte den till sonen för övrigt? Jag är inte påläst på just kakan.
Citera
2020-04-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Om jag minns detta rätt vilket jag tror så sov LW i vardagsrummet vanligtvis och i E's säng när hon inte var hemma. E kom hem och då sov det en man i soffan och LW i E's säng med en man. Det nämns inte att de hade sex utan att de sov i sängen. Och jag fattade det som att E inte skulle vara hemma men kom för att hämta något och att det var den veckan hon bodde hos UW. Jag tycker inte detta är konstigt faktiskt och förstår inte relevansen för fallet.

Nu har jag lovat att ha källa på allt, men hur kan man veta vad man behöver källa till, i förväg?
Nu har jag s ä k e r t läst att LW berättat för kompis att mannen och hon låg nakna, att det måste E ha sett, att de låg (ordagrant) "ihoptjorvade", att det hela förlöpte utan incidenter men att hon skulle prata med E senare om det.
Kompisen tyckte att det inte var så farligt.
E ville inte bo hos sin mamma nästa gång det var på tur att bo hos LW.
Relevansen för fallet är, att om man ska intressera sig för interaktionen mellan MGM och hans BO, omgivning, så vill man ha en bild av hur BO levde.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-13 kl. 10:28.
Citera
2020-04-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fast bakade hon inte den till sonen för övrigt? Jag är inte påläst på just kakan.

Det var lite tveksamt: hon skrev till SD att hon gjort kakan till dem men sonen (och LW) hade faktiskt ätit av den först. Misstanken finns ju att det var sonens men kunde ha fungerat som vänskapskaka också. Var det två eller tre bitar borta på bilden?
Citera
2020-04-13, 10:30
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stort tack!!! Fast det verkar som om man måste vara medlem för att lyssna på dina youtu.be-länkar i spoilern för 49 kr i månaden.

Jag har länkat till Youtube-kanalen Rättegången som inte ansvaras av mig, vill notera det för att du skriver "dina youtu.be-länkar".

Ja, det verkar som att man kan få tillgång till alla uppladdade avsnitt till en kostnad och jag berättade om möjligheten till medlemskap för att kunna nyttja avsnitten direkt. Citat från mitt inlägg: (den ansvarige utgivaren erbjuder ett medlemskap till en låg kostnad där medlemmar får tillgång till alla uppladdade avsnitt direkt om man inte orkar vänta till nästa avsnitt som publiceras senare idag)

Tydligen publiceras del 2 ikväll runt kl 21 och för egen del har jag tålamod att invänta "gratis-avsnitten". (är det något man fått övning på i den här tråden, så är det tålamod

Länk till mitt inlägg med samlad info: www.flashback.org/sp71167087
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in