2020-04-24, 16:57
Medlem
Snor-Johans avatar
En annan kvinna som delade Lenas problem i besattheten av att hämnas sina män var K*arin Lilja vilken även hon vände ryggen till omgivningens kloka råd. Lena hade en problematik som var farlig då hon agerade utifrån reptilhjärnan.. Båda hade "allt" innan det gick åt H-E

Lena gift, familj med tre barn och jobb hon trivdes med räckte inte för att övervinna den oemotståndliga spänningen att byta vätskor med mannen hon vigt..
-------------------
Och även kvinnans privatliv tycks ha fungerat bra under större delen av 00-talet.
På en gammal bild syns kvinnan sitta avslappnat framåtlutad i en stol och le mot fotografen.
I bland annat ett uppmärksammat mål för drygt tio år sedan, med en person känd inom sin bransch som stod åtalad för narkotikabrott, så var hon domare.

Under rättegången liknade en reporter henne vid en uppfordrande lärare när hon vände sig mot den tilltalade, önskade att det skulle gå bra för denna och att de skulle slippas ses igen. Några år senare så verkar hon själv ha hamnat i en utsatt situation, enligt domstolshandlingar.

I]Privatlivet hade börjat gnissla och en grupp anhöriga samlades runt kvinnan för att försöka tala henne till rätta, enligt vad som uppgetts i domstolshandlingar.
Effekten som uppnåddes av mötet ska dock ha blivit raka motsatsen till det önskade resultatet, enligt vad som uppges.

Nedförsspiralen fortsatte snurra
.
[/i]
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-foll-livet-samman-for-misstankta-domaren/
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-24 kl. 16:59.
Citera
2020-04-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Svammel, en människa eller homo sapiens kan vara rent asocial och en fara för andra runt omkring honom. Se facit runt SD genom åren. Broder sagt upp all kontakt, psyksjuk fru, strösselförhöret med dottern, svek mot Jerry, flirt med allt med kjolstyg, osund relation med LW, sjutton slag mot LW.
Så skippa flummet om en människa som andra, en del människor tillför inget de bara tar, SD är en sådan. Passar bäst långt ifrån mänskligheten.

Lite vänligt skrivet om SD.
Haha men du.. Du måste ju se Stefan för vem han är på riktigt! Allt det där är bara snömos och handlingar definierar inte en människa!

Nej nej, titta på allt fint han säger till Lena och Hanna mellan varven istället!
Citera
2020-04-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag försår inte det där med att så många i tråden avslutar med "LW var ..si och ..så men för det ska man inge mörda henne" -
man måste väl kunna se hur en person fungerar utan att ens behöva närma sig tanken på mord?

Jag kan aldrig förstå mord (utom av misstag i självförsvar), inte heller fysiskt handgemäng därför att det inte förekommer i mitt liv.
Likväl är det inte litet underligt t LW trodde på at hon och SD kunde bli ett par på riktigt
samtidigt som hon ägnade sig åt andra män?
Jag talar inte om moral just utan om logik mest. Skulle han av hennes liv med andra män
tända på henne, sympatisera, vilja fortsätta prata om att han och hon kanske kunde fortsätta
tillsammans? Han var ju ärlig med att han vill fortsätta med HD.
Om han uppmuntrat henne att ha andra män så var väl det i senare skede?
När han bestämt att återgå till HD? Det var ju i tidigare skede han kunde tänka sig att leva
på riktigt med LW.

Han knullade henne rätt villigt, så hans val av HD är inte så förbannat klart som vissa påstår. En sjuk relation där han först sugit all energi från frugan och sedan LW.

Men klart, låt blame LW fortgå. Om folieskallarna la tio procent av tiden på SD istället för LW hade tråden kommit bra mycket längre. Men de är nyttiga idioter som fått och får info från HD, SD och JG. Som de sprider ut här. Domen blir hård mot er. Karma is a bitch.
Citera
2020-04-24, 17:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Inte bara för SD utan även för HD. Är övertygad om att de hårdkrypterade appar de använde kommer knäckas med tiden och att det då är möjligt att återskapa det som SD, HD och JG raderade från sina telefoner.

Mycket tyder på att det blir en friande dom i TR men vi får tro på prövningstillstånd i hovrätten och att det då blir mer press på de oklarheter i vittnes/misstänktas lämnade utsagor i förhör.
För egen del så blev jag imponerad av den forskande kvinnans vittnesmål angående hur våld i nära relation kan ta sig uttryck. Om man då lägger till de tidigare mordhoten samt strössel-förhöret som allt är signerat SD tycker jag att det är rimligt att tillmäta åklagarens linje ett större värde.
Likaså Drottning av minnesluckornas återkommande ovilja att svara på utredarnas frågor kommer ligga i vågskålen. För att inte tala om raderingarna ur de tre:s telefoner.

Andra saker av intresse är hur SD, HD och JG kommer framleva sina sociala liv från nu. Att JG har kollegor på universitetet som är ytterligt förvånade över hans deltagande i förhören och i tingsrätten vet vi redan. Hur det kommer se ut på den kollegiala fronten framöver avgörs på plats. Det känns som att arbetsgivaren skulle behöva göra en omorganisation.
Hur ser det ut på HD:s jobb? Vad känner kollegor i hennes närhet inför att HD inte vill hjälpa utredningen framåt med alla dessa svar att hon inte vill svara på frågor, inte vill uppge vad hon känner inför presenterade fakta under förhören? Att den märkliga omständigheten att HD verkade veta att LW var funnen innan ens polisen gått ut med det? Det borde vara en väldig anspänning att ha HD som kollega och försöka utestänga det som framkommer i FUP:en och som benas ut här i tråden. Har HD lika svår minnespåverkan i jobbet som på fritiden?

Enligt vad som framkom under rättegången har SD kvar sitt jobb. Hur känns det för kollegorna som även de kan ha följt tråden och sett FUP:en? Nu tror jag att företaget T**rens är drabbat av arbetsbrist i dessa coronatider. Kanske inte finns så mycket jobb kvar för SD på den firman? Det är hur som helst ingen bra PR att ha SD som anställd när detta fall har fått så mycket uppmärksamhet just för den/de misstänktas beteende i härvan. Om min arbetsgivare vill beställa kvalitetssäkring av en byggnation skulle uppdraget gå till en konkurrent om inga tvingande avtal redan är ingångna med T**rens eller i vart fall en garanti att inte SD är den som kvalitetssäkrar.

Vad tänker grannskapet om hur SD och HD skött sig i utredningen och rättegången? Är det så att man gemensamt väljer att distansera sig från D*vidssons eller hur tänker man? Har SD åter börjat ta kontakt med boende i närheten och bedyrar sin oskuld och hur har det i så fall mottagits när det framkommer i FUP:en att SD haft strösselförhör och slagit näven genom gipsväggen i samtal med ena dottern? Och hur ser man på HD:s svar angående detta att "det är mellan dem (SD och dottern)"?
Och det finns mer som skvalpar runt; tanken på barmhärtighetsmord på HD och deras gemensamma barn och hotet mot LW och hennes ena barn för att nämna något.

Det kan bli mycket mentalt, socialt och ekonomiskt lidande för den/de misstänkta som kommer i kölvattnet av rättegången och beteendet under förhören. En realitet som kan beskrivas "Som man bäddar får man ligga".

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD har en allt annat än professionell inställning både till kunden och sitt arbete, vilket framkommer när han chitchattar med vännen JG:
"Besiktigat just nu. Bygge för 70 miljoner.
----
Underkände entreprenaden här nu. Det är kul."

(AB 145/sid 115)

SD längtar säkert efter att få fortsätta sitt "kuliga" jobb.
Citera
2020-04-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Ehm.. som han är till vardags? Har du sett konversationerna och hur långa det var, i princip varje dag? Har du tänkt på hur många år han manipulerade Hanna och Lena?

Du kanske menar till vardags när han uppfostrar sina barn? Well.. Strösselförhöret då? När han skulle mörda Hanna och barnen?

Ja precis så. Herregud Moschata. Du verkar ju blivit manipulerad av Stefan själv? Du kan inte applicera vanligt beteende på Lena. HON VAR MANIPULERAD I ÅRATAL

En del i maktkampen. Därför starka kvinnor blir värre offer, de vill inte inse.

Han har fått info från snoris gloris och kompani som i sin tur får rubbet från paret d och JG samt ev svärfadern. Är ju ingen hemlighet.

De dömer en människa i slutet av en sjuk relation med en psykopat men info från miljön kring psykopaten. Yeah bright brains.
Citera
2020-04-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag vet att boken Omgiven av Psykopater och författaren Thomas Erikson är omdebatterad - men i den boken får man en unik inblick i vem psykopaten väljer ut som offer - och varför - och även om manipulation och vem som helst manipuleras. De som oftast är offer för manipulation är kvinnor som är empatiska - har någon form av sår i själen - och som gärna hjälper till lite för mycket. LW var pastor och han vände sig till henne under en svår period i sitt liv. Inte alls speciellt konstigt. Det LW inte hann lära sig är att du inte tar dig ur det genom att jobba med vad som är sjukt med den som manipulerar. Du tar dig ur det genom att stärka dig själv och växa. När du gör det blir du ointressant eftersom det inte går att manipulera dig mer. Men ju mer du grottar in dig i det som hon gjorde (i samtal med vänner) ju mer plockas bort av din själ och ju mer sårbar blir du för angreppet. Och du förändras. Jag tycker det är oehört sorgligt. Och trist att fokus hamnar på LW så mycket. Jag är mycket mer intresserad av vad som får SD att fungera och andra som honom. Det svåra är ju att han inte direkt ger oss en inblick i hur han fungerar. Merän glimtvis.

Intressant.
Har inte läst boken men sett en del program på Youtube om pykopater och har egen erfarenhet -
Kan ej redogöras här för det skulle bli en alltför lång Off topic (men handlar om alla år EFTER en relation som aldrig verkade ta slut).
Men jag stod emot under flera år
och fick till slut använda alla medel för att bli kvitt personen, dvs jag skrev bl.a. på hans Facebook helt öppet vad jag tyckte och bad honom sluta kontakta mig. Det tog skruv.
...
Detta är sant: Att försöka bearbeta psykopaten är som att skada sig själv!
Han är inte "kränkbar" på vanligt sätt. Han reagerar inte ens när man påtalar hans brister,
hur snällt man än går tillväga, eller hur rakt.
Nog känner de flesta av när en brist påtalas men ej en psykopat.
Däremot att stärka sitt eget ego, visa på fler sätt att man har eget liv - det är ett bra medel,
om man nu har ett eget liv att visa efter samvaro med en sådan...?
Precis som du relaterar till i den bok du skriver om.

Men vad fas-ken, jag tycker SD sitter där i rätten och säger att han är sårbar men inte vill gråta inför publik och väljer att inta neutral attityd?
Har han gråtit alls någon gång?

Visst är han lika intressant att skriva här om, som LW.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-24 kl. 17:06.
Citera
2020-04-24, 17:04
Medlem
Citat:
Han har fått info från snoris gloris och kompani som i sin tur får rubbet från paret d och JG samt ev svärfadern. Är ju ingen hemlighet.

De dömer en människa i slutet av en sjuk relation med en psykopat men info från miljön kring psykopaten. Yeah bright brains.
Ja det är rätt jävla uppenbart.
Citera
2020-04-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Haha men du.. Du måste ju se Stefan för vem han är på riktigt! Allt det där är bara snömos och handlingar definierar inte en människa!

Nej nej, titta på allt fint han säger till Lena och Hanna mellan varven istället!

Äh pip SD tillför inget till mänskligheten. Kostat oss normala en massa pengar. Gött veta att han i resten av sitt liv vet att straffet kommer. Mör det har kommit ser vi snoris, gloris stå med tända ljus utanför anstalten och sjunger kumbajala
Citera
2020-04-24, 17:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja jag instämmer.
Många är så fixerade vid begreppet MÖRDARE att detta färgar hela bilden av SD:s personlighet.
Din vinkling är intressant. Vad ser denne strukturerade och logiskt tänkande man (ibland logisk in absurdum liksom) som önskar ha sansade relationer omkring sig, hos stridbara, passionerade och envisa LW (båda envisa som synden!) - på sikt?!
Hon såg till att det inte bara skulle handla om ett snedsteg från SD:s sida ...
Hon ville utmana ödet och ta över honom helt från HD, varigenom hon utnyttjade HD:s utmattningssyndrom och svaga punkter -
Han går med .. följer LW:s tongångar.
Sedan ändrar han sig en bit i taget när han inser hur stridbar LW är och att hon omger sig med andra män.
Men varför gör han inte slut på riktigt då?
Var LW alltför stark?
Hennes hållhake att hon skulle avslöja ... men jag tror att HD fattat det mesta ändå.
HD är ju inte korkad.
Är det något som klickar hos honom så är det att han inte fimpar henne. Känns som han gör samma misstag som dom som curlade fram henne till elakheterna. Tyckte synd om henne ?

Om man inte tror SD haft en sån osannolik tur att mordet nästan inte hänt så bör det tänkas bredare om vem som är GM.
Citera
2020-04-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Möjligen har man uteslutit att beskylla honom för att misshandla djur, i synnerhet kaniner, som många kända seriemördare brukar beblanda sig med under barndomen.

- "Välkomna till bords. Ikväll har jag gjort kycklinggryta! Låt det väl smaka, barn".

Kanske låter så här nån dag vid middagen? Spekulation förstås.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
I detta fallet betyder korruptibel inhonnett så som ohederlig.

Jag ansåg att Björn Lindén var korruptibel så som inhonnett när vederbörande vägrade under den då pågående rättegången att ta hänsyn till de omständigheterna som KammarÅklagaren Åsa Hiding framförde gällande SD som Gärningspersonen.

Korruptibel betyder ungefär det samma som mutbar, men i ovanstående skrivet med betydelsen inhonnett eller ohederlig och det anser jag att Björn Lindén var vilket jag står för.

Mvh / @JokerMannen
Det är en intressant vinkling att använda ord och själv bestämma deras betydelse utan att ta hänsyn till vad de egentligen betyder och hur de andra som man skriver till tolkar orden.
Senast redigerad av hoppsann 2020-04-24 kl. 17:13.
Citera
Medlem
Citat:
Han knullade henne rätt villigt, så hans val av HD är inte så förbannat klart som vissa påstår. En sjuk relation där han först sugit all energi från frugan och sedan LW.

Men klart, låt blame LW fortgå. Om folieskallarna la tio procent av tiden på SD istället för LW hade tråden kommit bra mycket längre. Men de är nyttiga idioter som fått och får info från HD, SD och JG. Som de sprider ut här. Domen blir hård mot er. Karma is a bitch.

Om man inte själv hyllar promiskuitet så må man beröras av LW:s val av liv och "resonemang".

Jag är minst lika intresserad av hur SD fungerar och jag tror dig när du säger att han
högst villigt hade sex med LW samt var / är ambivalent gentemot HD.
Men motivet att döda? Är det för att hon var för kämpastark i förhållande till honom i deras lilla
intensiva värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in