2020-04-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://forumbilder.com/i/roI7

Ovanstående bild, som någon lade ut för en stund sen, säger allt om SDs djävulska spel. Detta är enbart en hint om hur SD fungerar. Jag har läst konversationen tidigare och JG har svår ångest ang hans oro att SD är skyldig till mordet. SD raljerar, driver med JG och fyller på hans oro. "Alla är oroliga utom jag" är SDs budskap. Hade han inte varit mördaren så hade även SD varit nervös om vem som begått dådet. Men det är han inte. Han gillar att driva med sin bäste vän - att topprida honom. Fy fan vilken kompis.
Det där är så stört alltså.. En annan gång han mindfuckade Jerry var ju när han fick Jerry att tro att han inbillat sig att han sett Stefan ränna runt utomhus. Otroheten var inte avslöjad då och Stefan hade sagt till Jerry att han var någon annanstans, tror jag det var.

Liknande han skulle göra mot Hanna, få henne att tro hon inte alls sett foton på Stefan och Lena tillsammans.

Mästermanipulatören i stövlar! Fy fan.
Citera
2020-04-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Till råga på allt så var det inte bara en karlslok, nr två låg i soffan, ( kanske väntade på sin tur att få inta E:s säng ).
Jo, du har alldeles rätt! Det var två karlar.

Minnet av det besöket hemma hos mamma LW tycks ha satt djupa och outplånliga spår hos dottern EW.
Fast Pablo2 tycker kanske inte det där är nåt anmärkningsvärt alls?!
Enligt resonemanget: "LW var singel och hade därför rätt att leva preciiis som hon ville"
Citera
2020-04-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, intressant det du skriver om att din bild av SD ändrats till, i ditt tycke, något bättre.
Jag, som alltså inte läst nånting från FUP, utan bara fått hemskheter därifrån uppläst för mig, har alltså börjat tycka alltmer illa om honom.
Vilket i sig är lite paradoxalt; jag som inte mött honom irl öht..

Människan i gemen är inte alltid rakt igenom gemen -om jag får skoja till det lite, men min bild av SD är dock inte positiv, det får jag nog medge.

Kanske kommer jag att läsa FUP när domen kommit och när domskälen presenteras?
Så kan det mycket väl bli.

Min bild är inte heller positiv, subjektivt sett.
Det jag skrev om att han har intelligens i sin struktur mm., inte företog reella verbala hot osv.,
skriver jag utifrån en betraktelse av SD som en fristående människa, utanför min världsdel.
En annan typ helt enkelt, än de jag är van vid.
Personligen tycker jag han är knivig, krävande, styrande - som han verkar till vardags.
När/ om det slår slint för en sådan person - ja då är jag inte med i förståelsen längre.
Så jag motsäger inte dina personliga intryck.
Men inte heller LW står mig nära subjektivt!
Citera
2020-04-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Min bild är inte heller positiv, subjektivt sett.
Det jag skrev om att han har intelligens i sin struktur mm., inte företog reella verbala hot osv.,
skriver jag utifrån en betraktelse av SD som en fristående människa, utanför min världsdel.
En annan typ helt enkelt, än de jag är van vid.
Personligen tycker jag han är knivig, krävande, styrande - som han verkar till vardags.
När/ om det slår slint för en sådan person - ja då är jag inte med i förståelsen längre.
Så jag motsäger inte dina personliga intryck.
Men inte heller LW står mig nära subjektivt!
Citat:
Nu när jag läst mer och lyssnat på honom måste jag medge att han tidvis varit som en snäll
farbror i försöken att få mer stadga i LW:s beteende gentemot honom - blandat med
viss typ av ironisk "elakhet", alltså ord och uttryck som jag inte upplever som reellt hotfulla utan är mer av retoriskt slag, dvs han svarar med samma mynt hon ger.Han ger svar i sina påståenden.
En taktik. Där uppfattar jag honom som ganska intelligent i strukturen av sin verbala aktivitet, han tappar inte tråden!
Förstår faktiskt inte vad du menar.

Hela grejen är ju att han leker med Lena och hennes känsloliv. Pendlar mellan att hylla, flirta, hota och stänga av. ”Jag ska lämna henne men måste ge henne tid.”

Kan du ge exempel på när han ger tillbaka med samma mynt och vad det innebär? Hon hotade ju bara med att avslöja verkligheten och han kunde ha bröstat den istället för att mörda henne.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-24 kl. 16:16.
Citera
2020-04-24, 16:15
Medlem
landbandys avatar
Det är jobbigt att läsa in sig på allt som kommit fram omkring L*enas beteende .

Utifrån att jag tyckt mycket bra om henne som person, så är det näst intill omöjligt att bli sams med det man läser ....
Citera
2020-04-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Till råga på allt så var det inte bara en karlslok, nr två låg i soffan, ( kanske väntade på sin tur att få inta E:s säng ).

Kan inte ha varit trevligt för dottern att uppleva, kanske en av orsakerna varför hon flyttade till sin pappa, det kanske inte var första ggn hon fick uppleva sånt.

Och vad har du och Carinah 78 för belägg på era påståenden?
Citera
2020-04-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Nu när jag läst mer och lyssnat på honom måste jag medge att han tidvis varit som en snäll
farbror i försöken att få mer stadga i LW:s beteende gentemot honom - blandat med
viss typ av ironisk "elakhet", alltså ord och uttryck som jag inte upplever som reellt hotfulla utan är mer av retoriskt slag, dvs han svarar med samma mynt hon ger.Han ger svar i sina påståenden.
En taktik. Där uppfattar jag honom som ganska intelligent i strukturen av sin verbala aktivitet, han tappar inte tråden!

Förstår faktiskt inte vad du menar.

Hela grejen är ju att han leker med Lena och hennes känsloliv. Pendlar mellan att hylla, flirta, hota och stänga av. ”Jag ska lämna henne men måste ge henne tid.”

Kan du ge exempel på när han ger tillbaka med samma mynt och vad det innebär? Hon hotade ju bara med att avslöja verkligheten och han kunde ha bröstat den istället för att mörda henne.

Jag betraktar SD utanför LW med den personlighet han visat upp bla i rätten.Hans allmänna sätt att vara.
Hur han beter sig mot LW beror väldigt mycket på LW. Hon triggade igång hans sämre sidor
och det visste han säkert om och bad henne återgå till den tidigare trevliga positionen eller annars skulle han dra sig tillbaka och han hade ändå valt HD - vilket han underströk och påminde LW om.
Både LW och SD betedde sig synnerligen otrevligt mot varandra.
LW behövde ständigt utmaningar, eller hur.
Hon manipulerade faktiskt också - med SD liksom han gjorde med henne som vi vet.
(Hon älskade, hon hatade, hon snackade skit om honom, hon hade fler män,hon vädjade, flirtade, ställde krav och ultimatum ..se hur Zilvereko beskrev henne!)
Senast redigerad av Moschata 2020-04-24 kl. 16:21.
Citera
2020-04-24, 16:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, du har alldeles rätt! Det var två karlar.

Minnet av det besöket hemma hos mamma LW tycks ha satt djupa och outplånliga spår hos dottern EW.
Fast Pablo2 tycker kanske inte det där är nåt anmärkningsvärt alls?!
Enligt resonemanget: "LW var singel och hade därför rätt att leva preciiis som hon ville"

LW hade ingen egen säng utan sov i vardagsrummet och när hon hade barnfri vecka sov hon i E's säng. Detta var barnfri vecka. Hon förväntade sig således inte att någon skulle komma hem. Det var inte så att det var en orgie som pågick där utan de hade geocachat och båda männen sov över. När E såg dem hade de inte sex utan sov. Javisst var det dumt - men vi har väl redan konstaterat att LW tyckte om att ha sex - att hon var singel - och att hennes moral ibland inte var den bästa? Oavsett vilket inget skäl att bli brutalt ihjälslagen.
Citera
2020-04-24, 16:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag tycker du har skrivit vettigt den tid jag läst.
Vill tillägga att i mitt fall är det litet tvärtom - från början letade jag omedvetet fel hos SD
pga vad som skrevs och målades upp -
Däremot är han inte lika smart i sina tillrättalägganden om sig själv och sin tidslinje i förhör.
Han driver stundtals med FL.

Inte lika generellt hård mot LW som i strösselförhöret med ena dottern men "vägvisande".

Detta säger ingenting om ifall det kan slå slint!?
Men han har varit i minst lika stressade situationer som LW.

Jag brukar i vilket fall somna gott när jag funderat en stund ...
Instämmer i det. Överlag ger han ett balanserat intryck och knappt med ett ord talat illa om älskarinnan medans hon pratat illa till alla som orkat lyssna hur hemsk Stefan och Hanna varit 24/7.

Vad som inte går att förstå är vad han såg hos en kvinna där primitiva känslor som sex/hämd/strid var så tongivande.

En gång vad läst har han sagt någon nedlåtande om henne och det var i förhör med PS då han kallat älskarinnan : Kinesluder.. taget från filmen jägarna.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-24 kl. 16:23.
Citera
2020-04-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är jobbigt att läsa in sig på allt som kommit fram omkring L*enas beteende .

Utifrån att jag tyckt mycket bra om henne som person, så är det näst intill omöjligt att bli sams med det man läser ....
Som UW beskriver det i rättegången så var hon en vanlig kvinna med ovanligt stort rättspatos. Men hon förändrades i och med relationen med SD. När man bryter ner en människa så sker det under en längre tid. Och det sjuka beteendet normaliseras - även om LW ar medveten om att det hon kände och gjorde var sjukt. Jag tror inte man kan lasta LW för något av detta. Det är SD som är oerhört skicklig på att manipulera - trycka ner - mindfucka sin omgivning. Se bara hur han beter sig mot sin egen tonåriga dotter T. Vidrigt. LWs beteende de sista åren är uppenbarligen inte hennes rätta jag, även om några här vill få det till att detta ingick i LWs personlighet. Det gjorde det inte. Lyssna gärna på UWs vittnesmål i Youtube. Det är mycket intressant att lyssna på. En väldigt naken, ärlig bild om vem Lena faktiskt var.
Citera
2020-04-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Jag tycker att du ska ta vara på dina goda minnen. Som UW säger blev hon väldigt förändrad mot slutet. Det går nog att se det som en sjukdom även om den orsakades av SD och inte av ngt kroppsligt. Då blir det litet som att minnas sin farmor innan hon fick stroke och inte visste vem och var hon var längre.
Citera
2020-04-24, 16:26
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Och vad har du och Carinah 78 för belägg på era påståenden?

Aktb 146 s 67.

Es'ter berättar om ett tillfälle under vintern/våren-18 när hon kom hem till mamma för att
hämta en tröja. Det var pappavecka och alla tre barnen var hos pappa.
När hon kom in så möttes hon av en kille som låg i soffan och sov, när hon sedan kom upp
till sitt rum så låg mamma och en främmande kille i Es'ters säng.
Es'ter säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras
överenskommelse, hon fick inget svar och gick in i huset ändå.
Es'ter tyckte ändå att det var jobbigt att mamma och den där killen låg i hennes säng.
Mamma sa senare att det var en kille från Stockholm, hon fick aldrig veta något namn på
killen.
Es'ter säger att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma och anledning till
konflikt mellan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in