2020-04-23, 22:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Hur vet du detta? Låter inte alls rättssäkert. Om vi två har samsittning och jag berättar allt om mitt fall till dig och vem du ska ringa och berätta vad, om 2 dagar släpper dom dina restriktioner eller du blir släppt..... Och nu dör folk eller massa bevis försvinner....

Ja jag förstår vad du menar, Det här hände på saltvik januari nu i år.
Citera
2020-04-23, 23:11
Medlem
Några reflektioner;
Den nya nuvarande utredningen (ang anstiftan hösten 2018) startade alltså ungefär 2 veckor efter att HOL blivit skjuten 2019 då KLs “apparater” tagits i beslag.
Nu iom den senaste förhandlingen angående beslaget av dessa apparater så togs KL (och ÖG ) in.
Därmed knyts mordförsöket 2019 ihop med anstiftan 2018.

Tittar man på historien länkad i trådstarten var Liljas familjeliv tillfälligt lugnt runt 2018. Förutom då att KL blev dömd “2018/09/26 DOM Våldsamt motstånd x2“ mot poliser när hon varit ute på fyllan 2017.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
En av gångerna greps hon boende på ett hotell på Rådamansgatan “på grund av berusning och oförmåga att ta hand om sig själv”, samt att hennes hund också bodde där utan tillåtelse.
Nu senast greps hon återigen på ett hotell och med den fn trådsanningen ”överträdelse av förbud”. - Samma hotell, och kanske med hund? Igen?

Möjligen blev KL förbannad på domen i september 2018, och skyllde då sin ‘situation’ på HOL - som därför måste dö? Que - oskyldig 17-åring...

Det är tydligt att den nuvarande utvecklingen bottnar i KLs beslagtagna “apparater”. Oavsett hur ‘lite minne’ dom har så glömmer nätet väldigt väldigt lite. Har man väl lyckats få tillgång till bara vilka b-nummer hon kommunicerat via sitt a-nummer, kan man enkelt rita upp en karta med alla som i sin tur osv. Vem (a-#) som ringer/sms:ar vem (b-#) sparas alltid. Med geodata (mobiltornen) tillsammans med b-# kan man enkelt återknyta nya a-# till det gamla och därmed person. Vet man därmed vilka som pratar med varandra så utvidgar man spaningen till sociala nätverk osv. Pratar inte en person, så gör någon annan det. Det tar lite tid att lägga pusslet, men i dagens ‘big data’ samhälle så är det vardagsmat och grundbulten till hur alla sociala media funkar, och går dessutom att köpa som tjänst från ett flertal sk data-brokers. Jag erkänner iofs att jag inte följt med i hur den möjligheten fn används i svenskt rättsväsende, men möjligheten finns och används brett kommersiellt.
Senast redigerad av anon9361 2020-04-24 kl. 00:01.
Citera
2020-04-23, 23:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Märkligt resonemang. En 17-åring ("ett barn") som planerar ett mord ska inte tas på allvar.
I ett fritt land ska sånt ske.
Ligger en hund begraven här. Troll bara?
Grattis till dit första inlägg.
Det var svårt även för mig att hänga med. Men bra sammanställning.
Citera
2020-04-23, 23:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Grattis till dit första inlägg.
Det var svårt även för mig att hänga med. Men bra sammanställning.
Tja. Inlägg nr 65. Men fattar inte din kommentar.
Citera
2020-04-23, 23:29
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Jo, billighetsskäl existerar.

Med anledning av detta hoppas jag killen är smart nog att lufta lite på trycket.
Det riktiga boven i dramat är KL.
Hon har säkert utnyttjat sin ställning i sitt utnyttjande.
Ett rejält övertramp som borde ge han nån form av förmildrande.
Att goola i detta fall tänker jag inte kommer missgynna, snarare tvärt om.
Och Om det skulle innebära att hon hamnar bakom lås och bom, vem fan skulle hämnas? Hon lär knappast ha särskilt många vänner kvar efter detta?

3:e gången gillt hon försöker göra sig av med exet va? Vem vet kanske finns det fler hon försökt göra till sina springpojkar.

Hoppas verkligen åklagaren har nog på bena för att häkta henne på lördag.
Hon är Både en fara för sig själv och för andra!
En riktig parasit.
Nu får det fan räcka med anstiftningar och mordförsök.
Det är ju i slutänden vi skattebetalare som får stå för notan.
Senast redigerad av LaLokal 2020-04-23 kl. 23:54.
Citera
2020-04-24, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Oj, hoppas att detta inte är ytterligare något som din kära vän Karin Lilja har sagt till dig. Så detaljerad koll på hur offrets bevakning ser ut bådar inte gott i stalkersammanhang och skulle troligen betyda att det fortfarande ruvas på hämnd och snart kan kläckas nya mordplaner i den delen av din bekantskapskrets. 😒🥺

Skitstövlar kommer undan för lätt och hämnd är en rätt som skall avnjutas kall. Kanske något som stör gemene man, men jag kan se utöver horisonten. Det gäller fallet Holger som styckades och mördades och som aldrig klarades upp tex. Man misstänkte sonen med kamrat men det blev aldrig något mer än att staten fick betala ut skadestånd till grabbarna för häktningstiden. Holger sköt sin fru rakt av med en hagelbrakare, och var tyrann i stort sett hela deras samliv. Han avtjänade sitt straff och några månader efter muck var han försvunnen tills någon fann en likdel flytandes i havet. Men någon hel kropp hittades aldrig, så visst finns det hämndmord. Så skillnad finns på stalker och hämnd om man säger så.
Citera
2020-04-24, 00:17
Medlem
LaLokals avatar
En analys av de senaste händelserna :

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/det-har-kan-bli-slutet-pa-olsson-liljas-mardrom/
Citera
2020-04-24, 00:25
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skitstövlar kommer undan för lätt och hämnd är en rätt som skall avnjutas kall. Kanske något som stör gemene man, men jag kan se utöver horisonten. Det gäller fallet Holger som styckades och mördades och som aldrig klarades upp tex. Man misstänkte sonen med kamrat men det blev aldrig något mer än att staten fick betala ut skadestånd till grabbarna för häktningstiden. Holger sköt sin fru rakt av med en hagelbrakare, och var tyrann i stort sett hela deras samliv. Han avtjänade sitt straff och några månader efter muck var han försvunnen tills någon fann en likdel flytandes i havet. Men någon hel kropp hittades aldrig, så visst finns det hämndmord. Så skillnad finns på stalker och hämnd om man säger så.
Självklart finns det gott om hämndmord. Ett ännu bättre exempel är karate-tränaren som våldtog och mördade en ung flicka. Han blev ihjälskjuten med en kpist på en sunkig parkering i Kristineberg under permission några år senare.

Fattar inte riktigt hur du menar att det skulle vara relevant i den här soppan. Fast jag skulle tro att de flesta "hämndmord" bara känns rättvisa och logiska i hos de som känner GM och försöker urskulda brottet. Eller av GM själv. Ytterst sällan är mord en proportionerlig reaktion för att någon är en skitstövel.
Citera
2020-04-24, 02:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Hon kanske spårade ur och började härja och bita poliser och greps pga det? 😄
Med tanke på Karins beteende tidigare så är det ju inte förvånande i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Låter märkligt om så är fallet. Men man vet aldrig. Hon borde väl haft sin advokat med som lite babysitter.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Hon bet nog honom/henne också isf.
Ja eller gav hen sparken som alla andra som inte lyder henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det har alltid varit nån i tråden som tagit ställning i skuldfrågan och anklagat den stackarna som blev skjuten.
Märkligt, men så är det. Hen dyker upp nu också. Härligt, då är vi igång!

Allt som får mig att slippa tänka på bakterier och virus är bra.
Nu kan jag stå ut lite bättre till och med att vara smittad.
Härligt att något händer och jag hoppas innerligt att dom har nåt som håller på fyllot.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Håller med! Skönt att det äntligen händer något. Hon har fått gå lös utan munkorg alldeles för länge.

Fru Hannibal Lecter

Jag har inte orkat med pladdret i tråden på ett tag men läser ikapp nu.
Citera
2020-04-24, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Du tror att man kan det, du har inte påvisat ett enda bevis för det. Jag däremot läste länkade domen och där pratas om lindring men i slutändan är det bara bokstäver på ett papper. Du är det största trollet på hela AB&K. Irrläran nr1.
Du bad mig visa på rättsfall för du kände inte till något och du fick det av mig och flera andra. Du som kan så mycket varför behövde du det ha ha ha
Citera
2020-04-24, 06:04
Medlem
Combivals avatar
Gillar inte att de tar tid för Karin. Hoppas att ett positivt besked kommer idag. Ju längre tiden går ju svårare att få henne häktad, inbillar jag mig. Senast i morgon klockan 12.00 får vi veta.
Citera
2020-04-24, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Gillar inte att de tar tid för Karin. Hoppas att ett positivt besked kommer idag. Ju längre tiden går ju svårare att få henne häktad, inbillar jag mig. Senast i morgon klockan 12.00 får vi veta.
Denna historia är ju helst sanslös. En f.d åklagare och domare försöker få sitt ex mördad.

Kan det vara så att HOL misshandlat henne tidigare eller liknande? Jag fattar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in