Citat:
Ursprungligen postat av
flushbuch
Någonting slog mig. Antagligen bara trams, men ändå.
Tänk om LW dödades av någon typ av fälla eller maskin. Något GM byggt, gillrat och kanske fjärrstyrt.
Det är för omständigt och långsökt för att jag ska tro det, men ändå. Det är något konstigt med brist på spår.
Edit; har nu tänkt lite till och tror ovanstående long shot går att avfärda helt med ett rätt enkelt argument. En sådan anordning hade behövt se till att offret stannade kvar på plats under mordet. Det skulle kräva något som höll fast och det skulle i så fall lämnat spår. Debunked, tror jag.
Det låter för avancerat eftersom offret måste hålla sig på en given punkt, antar jag. Men en tanke!
Om du tänker dej in i rollen att planera ett mord på den platsen som LW hittas på och att det är sen kväll/förnatt, hur skulle du förbereda dej för att lämna så lite fysiska bevis efter dej som det bara går?
Äckligt att tänka så, jag vet, men om du kan så försök! Utelämna själva delen som har med att lura dit LW, tänk bara på själva gärningen på plats och hur du kan undvika att lämna spår som på något sätt kan binda dej till brottsplatsen just den tidpunkten. Och förutsätt att du (som tillförordnad GM i detta fall) inte lämnar digitala spår som knyter dej till platsen.
Det kommer nog kräva en penna och block för att spalta upp detaljerna som måste ses över.
Det ska vara mörkt och undanskymt så inte grannar ser, du ska ha kännedom om grannarnas vanor för att i möjligaste mån undvika upptäckt och om misstänkt upptäckt sker så måste du på något sätt förbereda dig på att dölja vem du är så att okulär identifiering inte kan ske.
Det är förutsättningarna. Nu fyller du på med själva gärningen som sådan.
En klar miss, under vad vi är ganska säkra på är själva tidpunkten för gärningen, är de upprepade skriken som ett vittne säger sig ha hört vid tidpunkten och ringt in till polisen om.
Det finns andra indicier som pekar mot SD men om du utgår från själva tiden för gärningen. Hur skulle du klä dig? Vilka tillhyggen skulle du ta med dig, o.s.v.?