2020-04-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Hur förklarar du Mållgan-storyn då?

Jag tror som jag skrivit tidigare att händelsen med kladdkakan har upprepats förut i andra former,
att hon sagt sig vara på väg bort från honom men inställt sig snart igen och ville träffa honom till varje pris.
Det stämmer ju att SD sedan längre tid sagt att han ville återförenas med HD -
men LW lät ju faktiskt SD åka berg - och dalbana med "Vill avsluta, vill ses igen" om vartannat
med chattar till kompisar däremellan.
Denna gång, med kladdkakan, blev en av gångerna.
Kladdkakan är ett bra exempel på hur hon kan ha uttröttat honom under en längre tid.
Citera
2020-04-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Det bekräftat både Kristin och Jenny, it was all about L och S relation .

En väldigt manipulerad person beter sig ofta som manisk...
Var hon manisk eller manipulerad?
Citera
2020-04-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Så du är övertygad om att det finns inget mer att utreda om SDs mobtrafik?

Jo kanske finns det det.
Men som i alla svårlösta fall är det något som fattas.
Kan man göra mer för att spåra den trafiken? Finns något land som kan
spåra bättre än som man redan prövat i Sverige? USA?
Citera
2020-04-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tror som jag skrivit tidigare att händelsen med kladdkakan har upprepats förut i andra former,
att hon sagt sig vara på väg bort från honom men inställt sig snart igen och ville träffa honom till varje pris.
Det stämmer ju att SD sedan längre tid sagt att han ville återförenas med HD -
men LW lät ju faktiskt SD åka berg - och dalbana med "Vill avsluta, vill ses igen" om vartannat
med chattar till kompisar däremellan.
Denna gång, med kladdkakan, blev en av gångerna.
Kladdkakan är ett bra exempel på hur hon kan ha uttröttat honom under en längre tid.
Uttrötta till dig sjutton bangs to the head?
Han hade x antal dagar på sig efter första upptäckten att avsluta ena eller andra relationen, det menas ej sjutton bangs to the head.
Citera
2020-04-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
M*ats L*arsson även kallad M*attan, från Västerås.

Ah, tack. Jaha ja, Mattan känner man ju till. Det var visst en av de mer meningsfulla relationerna
hon hade ... men var det inte så att LW var mer angelägen än han? Eller minns fel ..
Citera
2020-04-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Uttrötta till dig sjutton bangs to the head?
Han hade x antal dagar på sig efter första upptäckten att avsluta ena eller andra relationen, det menas ej sjutton bangs to the head.

Vad ska jag svara på det ... SD är ju också människa, oavsett.
Är inte expert på olika grader av hälsotillstånd hos de båda, LW och SD ...
Citera
2020-04-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
En väldigt manipulerad person beter sig ofta som manisk...
Var hon manisk eller manipulerad?

Hon led antagligen av nymfomani, se Lars von Triers film på samma tema. "Nymphomania."

Bekräftelsesökande säkert. Både Lena och Stefan manipulerade och manipulerades. Mot slutet hade Lena blivit som Stefan. Lena hade hållhakar på Stefan mot slutet, så han var tvungen att ligga med henne motvilligt och vid varje tillfälle fick Lena ännu mer bevismaterial mot honom som hon hotade med att kasta i Hannas fejja.
Senast redigerad av Mimmirider 2020-04-23 kl. 20:14.
Citera
2020-04-23, 20:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Som säger nada då du har noll koll på slasken. End of story.

Hur vet du att Gloriouslife inte har tillgång till Överskottsmaterialet/slasken som finns i en förundersökning/polisutredning?
Citera
2020-04-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Jo det är så slående även om det gick fyra dygn innan hon hittades, så fanns där inga hårstrån eller annat. Teknikerna har garanterat klippt gräs runt omkring, siktat övre jordlagret och så vidare men inte hittat ett dyft. Man hade kunnat fundera om det var så att de funnit hår eller annat som inte gick att testa p.g.a. tiden som gick men något sånt framgår ju inte av FUP:en. Det verkar inte heller ha funnits någon rengöringsvätska eller annat (för att dölja spår) i anslutning till BP. Det var ett välplanerad dåd.

Någonting slog mig. Antagligen bara trams, men ändå.

Tänk om LW dödades av någon typ av fälla eller maskin. Något GM byggt, gillrat och kanske fjärrstyrt.

Det är för omständigt och långsökt för att jag ska tro det, men ändå. Det är något konstigt med brist på spår.

Edit; har nu tänkt lite till och tror ovanstående long shot går att avfärda helt med ett rätt enkelt argument. En sådan anordning hade behövt se till att offret stannade kvar på plats under mordet. Det skulle kräva något som höll fast och det skulle i så fall lämnat spår. Debunked, tror jag.
Senast redigerad av flushbuch 2020-04-23 kl. 20:23.
Citera
2020-04-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ah, tack. Jaha ja, Mattan känner man ju till. Det var visst en av de mer meningsfulla relationerna
hon hade ... men var det inte så att LW var mer angelägen än han? Eller minns fel ..

Tvärtom. Han ville, och när de var tillsammans var Lena otrogen mot honom med Stefan. Sedan ville hon inte ha en seriös relation med Mattan mer. Mot slutet var hon intresserad av Jimmy, men han ville inget seriöst, utan mest ligga och umgås då och då. Exp. ville Beholder dela tält med Lena I Norge, inte stanna och leta efter henne i Örebro då hon försvann.
Citera
2020-04-23, 20:21
Medlem
Hej @Draifos

Det fanns en liten fågel som råkade att kvittra i mitt öra om att Björn Lindén är korruptibel, det vill säga, inhonett ... och att vederbörande skulle vara besticklig, kan det möjligtvis ligga någon sanning i detta ? ... eller skall jag tolka dig som att as-gamar också är fåglar ?

Jag tror att Härads-Psykopaten SD och Björn Lindén har någon form av överenskommelse i detta fallet bakom Polisens och KammarÅklagaren Åsa Hiding:s ryggar, om det nu skulle vara på detta sättet, så anser jag att det är ett mycket fult spel.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Draifos

Det fanns en liten fågel som råkade att kvittra i mitt öra om att Björn Lindén är korruptibel, det vill säga, inhonett ... och att vederbörande skulle vara besticklig, kan det möjligtvis ligga någon sanning i detta ? ... eller skall jag tolka dig som att as-gamar också är fåglar ?

Jag tror att Härads-Psykopaten SD och Björn Lindén har någon form av överenskommelse i detta fallet bakom Polisens och KammarÅklagaren Åsa Hiding:s ryggar, om det nu skulle vara på detta sättet, så anser jag att det är ett mycket fult spel.

Mvh/ @JokerMannen
Ska vi fortsätta på ditt inlägg så kanske man kan anta att det låg någon grund i att vår kära åklagare lade in en jävsinlaga mot Björn Lindén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in