2020-04-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ah, tack. Jaha ja, Mattan känner man ju till. Det var visst en av de mer meningsfulla relationerna
hon hade ... men var det inte så att LW var mer angelägen än han? Eller minns fel ..

Nej, det var M*attan som var mer angelägen.

Enligt Lena själv: "Åker till M*ats för tröst, bekräftelse, sällskap, vill inte ha sex, men
vet vad han vill."

Tror du tänker på B*eholderX; Lena ville mer än vad han gjorde. Han bor utanför
Stockholm, har barn, var inte intresserad av ett seriöst, fast förhållande med Lena.
Citera
2020-04-23, 20:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Enligt Ls vän La*rs Å så var SD alltid nr 1
för L. Alla andra var reserver.
Vid vilket datum var det så?
Hade han kontakt med LW de senaste veckorna när hon enligt uppgift var på väg bort från SD?
Citera
2020-04-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Någonting slog mig. Antagligen bara trams, men ändå.

Tänk om LW dödades av någon typ av fälla eller maskin. Något GM byggt, gillrat och kanske fjärrstyrt.

Det är för omständigt och långsökt för att jag ska tro det, men ändå. Det är något konstigt med brist på spår.

Edit; har nu tänkt lite till och tror ovanstående long shot går att avfärda helt med ett rätt enkelt argument. En sådan anordning hade behövt se till att offret stannade kvar på plats under mordet. Det skulle kräva något som höll fast och det skulle i så fall lämnat spår. Debunked, tror jag.

Det låter för avancerat eftersom offret måste hålla sig på en given punkt, antar jag. Men en tanke!

Om du tänker dej in i rollen att planera ett mord på den platsen som LW hittas på och att det är sen kväll/förnatt, hur skulle du förbereda dej för att lämna så lite fysiska bevis efter dej som det bara går?
Äckligt att tänka så, jag vet, men om du kan så försök! Utelämna själva delen som har med att lura dit LW, tänk bara på själva gärningen på plats och hur du kan undvika att lämna spår som på något sätt kan binda dej till brottsplatsen just den tidpunkten. Och förutsätt att du (som tillförordnad GM i detta fall) inte lämnar digitala spår som knyter dej till platsen.
Det kommer nog kräva en penna och block för att spalta upp detaljerna som måste ses över.

Det ska vara mörkt och undanskymt så inte grannar ser, du ska ha kännedom om grannarnas vanor för att i möjligaste mån undvika upptäckt och om misstänkt upptäckt sker så måste du på något sätt förbereda dig på att dölja vem du är så att okulär identifiering inte kan ske.
Det är förutsättningarna. Nu fyller du på med själva gärningen som sådan.

En klar miss, under vad vi är ganska säkra på är själva tidpunkten för gärningen, är de upprepade skriken som ett vittne säger sig ha hört vid tidpunkten och ringt in till polisen om.
Det finns andra indicier som pekar mot SD men om du utgår från själva tiden för gärningen. Hur skulle du klä dig? Vilka tillhyggen skulle du ta med dig, o.s.v.?
Citera
2020-04-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sa väl också till LW att om ett barn inte blir som man önskat så kan man ta bort dom. Nåt sånt. Han upplevs som supertrevlig, hjälpsam, mr nice osv osv. Jag får intrycket att det är väldigt viktigt för honom att vara solen som de andra (grannar/LG etc) skall kretsa kring som små planeter. Han gillar att göra sig oumbärlig. Han gillar att folk är tacksamma mot honom. Detta verkar t o m uträknat. Han säger aldrig någonsin nej. Han verkar ha en grandios självbild. Allt han gör är med baktanke. Så upplever jag honom - men jag kan ju självklart ha fel.

Eller helt rätt med tanke på vad som kan läsas i FUP:en, höras i hans utsaga från tingsrätten samt de bilder och skrifter från sociala plattformar som kablats ut i tråden.
Många resonerar precis som du och därför går polariseringen mot SD (och HD) med all rätta. Avsaknad av känslor som sorg och förtvivlan, omsorg & föräldraansvar, försök till påverkan av skribenter, raderingar ur telefoner, allt vägs in som delar av en helhet för alla att värdera utifrån sin egen inre kompass.
Och kompassnålen pekar oundvikligen åt ett visst håll.

En annan fundering jag haft apropå att SD bevisligen okey:at/stöttat LW att se sig om efter annan partner trots att det egentligen är SD hon är trollbunden av (åtminstone fram till några veckor före mordet då LW känner att förtrollningen bryts och hon är "fri"), är att SD pekat finger mot sin (ex)-fru som, enligt SD, skulle ha bättre motiv att ta LW av daga. Vid ett tillfälle har han även pekat finger åt grannen med hunden (som han träffar på förnatten strax efter det påstådda mötet med obehagliga typer i Vivallaskogen). Det är befängt.
Om SD däremot hade pekat finger mot någon av LW:s andra nära manliga bekanta skulle det vara mer begripligt och vettigt. Jag är inte säker på att han vet allt om LW:s kontakter med andra män, men jag tror faktiskt han var ganska väl informerad hur LW:s relation med andra utvecklade sig. Han borde om inte annat förstå det eftersom LW la energi åt annat håll än åt SD. Det syns inte nödvändigtvis i sms att de talat om andra män som LW träffat under våren -18, men kan ha varit sånt som SD och LW diskuterat muntligt då de ändå träffades regelbundet.
Citera
2020-04-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Hur förklarar du Mållgan-storyn då?

Imaginärt skapade och sprungna ur Härads-Psykopatens hjärna för att ge sken av att det fanns hotfulla personer som ville LW illa, och Härads-Psykopaten SD kontaktad ju poliserna gällande de då lös-springande samt hotfulla Mållgorna för att sålunda visa att vederbörande var rättfärdig så som rättsinnad och tillika en rättskaffens person.

Härads-Psykopaten var bland annat otrogen mot sin maka i cirka 6 års tid, anledning var att Härads-Psykopaten SD var djupt fixerad vid LW:s vagina, vederbörande var jämt svullen, vilket han för henne deklarerade och ständigt vill tränga sig in.

Det märkligaste i hela denna historien om den cirka 6-åriga otroheten mot sin maka, var att den bedragna makans Fader inte tyckte att det var märkvärdigare än att alla kan ju begå misstag.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Eller helt rätt med tanke på vad som kan läsas i FUP:en, höras i hans utsaga från tingsrätten samt de bilder och skrifter från sociala plattformar som kablats ut i tråden.
Många resonerar precis som du och därför går polariseringen mot SD (och HD) med all rätta. Avsaknad av känslor som sorg och förtvivlan, omsorg & föräldraansvar, försök till påverkan av skribenter, raderingar ur telefoner, allt vägs in som delar av en helhet för alla att värdera utifrån sin egen inre kompass.
Och kompassnålen pekar oundvikligen åt ett visst håll.

En annan fundering jag haft apropå att SD bevisligen okey:at/stöttat LW att se sig om efter annan partner trots att det egentligen är SD hon är trollbunden av (åtminstone fram till några veckor före mordet då LW känner att förtrollningen bryts och hon är "fri"), är att SD pekat finger mot sin (ex)-fru som, enligt SD, skulle ha bättre motiv att ta LW av daga. Vid ett tillfälle har han även pekat finger åt grannen med hunden (som han träffar på förnatten strax efter det påstådda mötet med obehagliga typer i Vivallaskogen). Det är befängt.
Om SD däremot hade pekat finger mot någon av LW:s andra nära manliga bekanta skulle det vara mer begripligt och vettigt. Jag är inte säker på att han vet allt om LW:s kontakter med andra män, men jag tror faktiskt han var ganska väl informerad hur LW:s relation med andra utvecklade sig. Han borde om inte annat förstå det eftersom LW la energi åt annat håll än åt SD. Det syns inte nödvändigtvis i sms att de talat om andra män som LW träffat under våren -18, men kan ha varit sånt som SD och LW diskuterat muntligt då de ändå träffades regelbundet.
Jag tror han hade totalkoll på LWs mail. Han hade det på HDs. Hon var tvungen att skaffa nytt konto för att få ha sina konversationer med Sillen ifred. Han var en snokare, bevakare, kontrollant. Inte minst vad gäller barnen som han styrde med järnhand - inte minsta lilla frihet där. Han kringskar allas livsrum. Fy fan - hade jag varit HD hade jag verkligen försökt skaffa mig ett eget liv. Gemensam vårdnad om barnen kan man ha ändå. Om han verkligen går fri, domen är ännu inte meddelad, så tycker jag faktiskt synd om hans döttrar.
Citera
2020-04-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Visst kommer de där tiderna från AB 163 s 520?

Där står vilken anslutning/nät som används samt typ av paket. Samtliga här står som GoogleMaps. Rimligtvis är det då appen Google Maps som pratat med sin server.

Jag uppfattar det inte alls som att enheten ansluter till wifi dessa tider, utan att mobilen befinner sig i nätverket hela tiden, och att man extraherat specifika anrop. Det händer betydligt mer med en mobil än några få anrop som visas här. Bland annat anrop till en NTP-server, nätverksadressen förnyas, routern/AP'n frågar med jämna mellanrum om enheten är kvar på nätverket, Google Play kör uppdateringar osv.

Jag blir inte klok på var den här datan i tabellen kommer ifrån, men om jag får gissa är det loggfiler från diverse program och i det här fallet rimligtvis Google Maps eller Play Services.

Jag gissar att eftersom tiderna är högst oregelbundna så är det användarinitierad trafik, förslagsvis från användning av just Google Maps. I rapporten finns även en cookie som uppdaterats 2:12:44, vilket verkar vara relaterat till en sökning? Det är ett uppehåll på knappt två timmar så lite sömn blev det säkert.

Det fetade: Även program som är kodade till Android och/eller Google som t.ex. väderlekstjänster, fitness-appar och andra tredjepartsappar. Sen kan det som bekant bero på ifall apparna omfattats av batterisparläge eller inte och i så fall om dessa appar undantagits från batterisparläge manuellt i inställningarna. Bara en kompletterande tanke.
Citera
2020-04-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tror tyvärr du har helt rätt.
Han ser sig som förmer, killen hela dagen, den som alla andra vill vara...
Stackars barn, de kan inte ha det lätt. De måste leva under konstant press, inte säga eller göra någonting fel. Pappa kontrollerar ALLT

Han är nog drömsnubben om Stasi hade funnits idag.
Citera
2020-04-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Draifos

Det fanns en liten fågel som råkade att kvittra i mitt öra om att Björn Lindén är korruptibel, det vill säga, inhonett ... och att vederbörande skulle vara besticklig, kan det möjligtvis ligga någon sanning i detta ? ... eller skall jag tolka dig som att as-gamar också är fåglar ?

Jag tror att Härads-Psykopaten SD och Björn Lindén har någon form av överenskommelse i detta fallet bakom Polisens och KammarÅklagaren Åsa Hiding:s ryggar, om det nu skulle vara på detta sättet, så anser jag att det är ett mycket fult spel.

Mvh/ @JokerMannen

Om det är på det viset så är det ett fult spel.
Alternativet är ju då såklart att du bedriver ett jävla fult spel.
Citera
2020-04-23, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det är på det viset så är det ett fult spel.
Alternativet är ju då såklart att du bedriver ett jävla fult spel.
Det är väldigt mycket viskande som hörs under rättegången. Skulle gärna vilja veta vad som sägs
Citera
2020-04-23, 21:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så grundprincipen om att mord aldrig preskriberas kan komma att ändras. Det finns redan idag ett undantag som många inte känner till och det handlar om unga mördare, då finns det stadgad preskriptionstid.

Men riksdagen kan återinföra preskriptionstid för mord och om/när så sker kommer inte längre SD att formellt kunna vara misstänkt d v s OM han i nuläget kommer att frias.
Vad som kan göras är helt irrelevant.
Preskriptionstiden för mord kommer aldrig att förkortas därför att undersökningsmetoderna (till exempel dna och möjligheterna att ta fram dold elektronisk information) hela tiden förbättras.
Mord som inte kan lösas idag kommer kanske att kunna lösas i framtiden.

Varför verkar du så nöjd varje gång du kan skriva vad du känner till och vad du tror att andra inte känner till.
Där påminner du väldigt mycket om Trump.
Du anser att du alltid vet bäst men nöjer dig inte med det utan måste alltid tala om hur lite andra vet.
Citera
2020-04-23, 21:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Stämmer det att han erbjöd sina lösenord till Google Maps till utredarna 2018 men att de inte tog emot dem men att när de ville ha dem 2019 så ville han inte ge dem eftersom han trodde det kunde förlänga hans tid i häktet??
Har de verkligen tackat ned till att ta emot hans lösenord så är det allvarligt.
Var det Springare med anhang som tackade nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in