2020-04-23, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Gissar att orsaken är lika banal som tragisk:
Att bli bekräftad.
Bara det.
Ja, se på mig, duger jag?
Samtidigt som hon och SD var sexmissbrukare.
Citera
2020-04-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Samma här så jag säger inte emot. Försöker bara tänka utanför boxen och sätta mig in i hur han tekniskt skulle lämna så lite oförklarliga spår efter sig som möjligt, alltså utifrån alternativa tillvägagångssätt som ändå kan finnas med som tänkbart genomförande.
Försöker visualisera händelseförloppet med det vi vet från FUP:en och aktivt stänga ute känslorna och bara tänka på att döda och att lämna så lite spår som möjligt.

Han kan även ha haft ett litet "paket" med tunn överdragsklädsel som jag beskrev, i fickan.
Först ett par slag för att LW ska bli omtöcknad och hamna på backen. Sen på med en sån där tunn regnponcho eller rent av en variant med hela ben för att sedan gå loss så det blev de konstaterade 17 slagen (ett för varje cache som LW raderade för HD). Jag tror dock inte att han hade någon avancerad och helbens-variant men kanske någon variant med huva i vart fall.
Jag tänker på vittnet som uppger att denne hörde flera skrik i omgångar under ett par minuters tid. Kanske hann LW skrika lite innan ett par slag gjorde henne medvetslös, SD tog på sig "stänkskydd" och under tiden vaknade LW till och hann skrika innan SD tillslut ändade livet på LW. Det skulle i vart fall förklara varför vittnet uppger att det hördes skrik i omgångar och under några minuters tidsspann.

Och visst är det så att lägesförändringen ställer till det lite. SD borde ju tänkt på det innan, att ta med telefonen direkt när han lämnade platsen för att vara säker på att inte efterlämna något som pekade åt hans håll. Det kan förklaras med att han trots allt fick någon sorts stresspåslag när akten var slutförd och då kom på att han måste åter för att hämta den i så fall.
Men som jag läser/lyssnar på krimteknikerns utsaga "tyder på en lägesförändring" är att kan finnas utrymme för tolkning. Apropå det torkade blodet på benen och höger arms placering vid anträffande.
Det kanske inte var en så lång tid efter döden som lägesförändringen skedde? Kanske det bara handlade om några minuter trots allt? Kanske SD stannade kvar på platsen tills han fick ordning på tankarna och inte gick hem emellan?

När det gäller digitala spår man kan lämna efter sig vid inköp så kanske det gjordes med kontanta medel eller så fanns det på någon av de arbetsplatser SD besökte. Kanske hade han inhandlat det för flera år sedan för att ha på sig i samband med att han renoverade huset hemma (slipdamm, målarfärg och andra renoveringsprojekt kan man tänkas vilja ha en tunn skyddsdräkt för att skydda kläderna/kroppen) och att den blev över? Kanske HD kunnat smussla hem en från jobbet, de enklare finns det ju gott om som vi båda vet.

Men jag vill inte släppa HD mitt i allt det här. Däremot kan jag släppa JG när det gäller den aktiva biten men inte HD. Det är alldeles för oklart varför HD inte medverkade i förhören när det krävdes av henne.

Tror inte han hade så mycket med sig, men blåa plastskydd för skorna, såna som finns i bl.a sjukhus, kan GM ha haft. Därför inga skospår. Resten kan man som sagt fundera på. GM har garanterat tänkt ut hur hen ska lämna så få spår som möjligt.
Citera
2020-04-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vist kunde han ha gjort det, men vi män är inte så där bra på
att anmäla kvinnor, det är inte så jävla macho å göra det.
Tror det hänger på det, ser lite mesigt ut.

Kom nu inte med att jag säger att det är bättre å mörda henne, för
det menar jag alltså inte.

Nejdå. Jag vet att det är så som du beskriver. Men han kunde ändå ha valt att ta den "mesigare" metoden att anmäla istf att mörda.
Citera
2020-04-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är det bara jag som tycker att det ser ut som att hon har en cykelhjälm under armen på kjolbilden? Kanske är det en väska? Om inte: var hade hon då nycklar och annat?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mKEoA/filmas-pa-polisstationen--mordas-tio-timmar-senare

Jag förmodar att det är den här bilden när Lena kommer in i entrén på
polishuset måndag den 14/5 som du syftar på?

Jovisst, har hon en cykelhjälm under ena armen, inte är det bara du som tycker
det, nämndes väl bland annat under rättegången.

Ser ut som om hon håller något i den andra handen, en nyckelknippa till exempel.
Citera
2020-04-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han hotade LW att skicka en sexvideo med
dem till MgL om det skulle bli allvar mellan
LW och honom.
Kanske han skickade den till Beholder?

Kanske något sådant. Något måste han ju ha menat.
Men har missat vem som är MgL ...
Citera
2020-04-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kanske något sådant. Något måste han ju ha menat.
Men har missat vem som är MgL ...

M*ats L*arsson även kallad M*attan, från Västerås.
Citera
2020-04-23, 19:48
Medlem
Citat:
Vad kallas sådana? "Flick-pics"?

Det hjälps inte att jag kanske blir moraliserande, men är detta ett vanligt och accepterat beteende inom församlingarna i Örebro?
Tidigare: Bibelbältet
Nu: Underbältet

Jag hoppas verkligen att inte LW:s intimbilder presenterades inför rätten. Det är illa nog att hennes mer unkna sidor har fläkts upp offentligt. Inte bra för barnen och de stackars föräldrarna som försökte fostra henne i en kristlig anda.
Bra att noga välja sitt liv.
Slippa hamna i Flashback.

Vissa av LW:s intimbilder ligger i fup och sonen N vill ju att människor ska läsa Fup. Kanske svårt att undvika i kombination med sexchattar, att då komma över dessa. Noa kanske inte ännu hunnit igenom Fup, han lär väl märka vad han länkat till att läsa så småningom.
Citera
2020-04-23, 19:50
Medlem
Citat:
Han kunde ha anmält Lena för stalking, tagit kraftigt avstånd, inte mördat henne!!!
Men de båda bara fortsatte till the bitter end. BÅDA.

Ja något sådant. De kunde anmält varandra eller bara stått för sina ord om att gå skilda vägar -
och se till att inte försöka umgås som vänner - utan att känna dem närmare, så verkar det ju inte som att det hade kunnat fungera.
(Skrev visst LW istället för HD i början men det framgick kanske att det avsågs HD)
Citera
2020-04-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ja. Trodde hon verkligen att alla människor
var så intresserade av henne? FB, Insta,
GC-loggen + alla ändlösa monologer om
sig själv till hennes ”vänner”.

Hennes jobbarkompis som skrev tidigt i
tråden att L var egotrippad och bara
brydde sig om sig själv hade verkligen rätt.

Det bekräftat både Kristin och Jenny, it was all about L och S relation .
Citera
2020-04-23, 19:53
Medlem
Citat:
Nej.
Eftersom jag inte är det minsta intresserad av den här förhandlingen (har inget som helst med de inblandade att göra även om SD #2 och en Låtsas-Smarta tycks tro det), så skulle det aldrig falla mig att kontakta Örebro TR i detta mål.

Att jag tipsade om "metodiken", d v s tågordningen, gällande hur man ibland kan få ut sekretessat material berodde på att det fanns ett par konton, bl a Picasso2 som verkade lite uppgivna. Jag ville vara snäll och hjälpsam.
Det visade sig vara helt onödigt.

Vad antyder du att jag tycks tro här?
Är du igång och vill smutsa ner mig med lögner nu?
Var har jag nämnt dig i någon mening om någon förhandling över huvud taget?
Citera
2020-04-23, 19:55
Medlem
Citat:
Om du menar den med olika alternativa GMs och motiv;

Det är information som finns i FUP.

Som säger nada då du har noll koll på slasken. End of story.
Citera
2020-04-23, 19:58
Medlem
Citat:
Tror inte han hade så mycket med sig, men blåa plastskydd för skorna, såna som finns i bl.a sjukhus, kan GM ha haft. Därför inga skospår. Resten kan man som sagt fundera på. GM har garanterat tänkt ut hur hen ska lämna så få spår som möjligt.

Jo det är så slående även om det gick fyra dygn innan hon hittades, så fanns där inga hårstrån eller annat. Teknikerna har garanterat klippt gräs runt omkring, siktat övre jordlagret och så vidare men inte hittat ett dyft. Man hade kunnat fundera om det var så att de funnit hår eller annat som inte gick att testa p.g.a. tiden som gick men något sånt framgår ju inte av FUP:en. Det verkar inte heller ha funnits någon rengöringsvätska eller annat (för att dölja spår) i anslutning till BP. Det var ett välplanerad dåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in