2020-04-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag tycker han mest försöket lista ut vad Hilding vill att han ska svara, läs
inte svara, istället för att faktlskt svara utifrån sanningen. Men det kan iofs vara helt fel bedömning av mig.
Ja han säger ju rakt ut flera flera gånger saker som ”jag vet inte vad du vill att jag ska svara”...
Citera
2020-04-23, 15:33
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Är den bekante med i utredningen och i så fall vilken aktbilaga tänker du på? Eller är det informella uppgifter så att säga?

Utifrån frågorna du ställer så kan jag lite snabbt tänka mig följande i så fall:

(obs. detta utgår ifrån att det fanns en agenda att mörda LW och ev. så kan det i så fall ha planerats med någon sorts framförhållning i tid. Och den tar inte hänsyn till om HD är medgärningsperson eller anstiftare)

1. Oavsett när mordet ska ske så har det planerats för just det här med att inte lämna spår efter sig, om man nu inte väljer att mörda LW och få det att se ut som en olycka.
När det gäller klädsel så kanske en kompakt heltäckande överdragsklädsel som vi t.ex. ser att sjukvården använder i dessa Coronatider, plus hårnät, plus handskar, plus i övrigt klädsel som lätt kan göras av med. En regncape+ handskar+hårnät kan lätt komprimeras till en storlek som motsvarar en större telefon. Har sånt själv i bilen (dock ej hårnät).
Någon form av tillhygge som inte väcker uppmärksamhet där det förvaras (t.ex. ett däckjärn i bilen eller en hammare, slagtålig handlampa, en bit rör som kan döljas under ytterkläderna utan att det buktar ut konstigt).

2. Med vetskap om LW:s rutiner borde det vara relativt lätt att planera ett par, tre olika scenarier när och var mordet kan ske. T.ex. att lura ut henne till cashen med någon förevändning.

Eller att arrangera en olycka i oländig terräng i samband med caschandet. Det skulle inte vara konstigt om de digitala spåren sammanfaller med LW:s eftersom det var en "olycka" och inget annat. Men det scenariot bygger på, enligt mig, osäkra faktorer som att klätterrep brast och bevisligen inte skars av eller att en klätterhake hade en defekt som bevisligen inte var manipulerad, att hon dör av olyckan och att man inte behöver "hjälpa till" om hon inte dör direkt, och så vidare.

Ännu ett scenario bygger på mord i hemmet. Det skulle t.ex. inte vara konstigt om SD:s DNA fanns där. Men då skulle mordet i så fall ha skett på LW:s barnfria veckor. Och det är svårt att veta vem och vad hon messat till andra innan mordet sker. Har gärningspersonen t.ex. anmält sin ankomst kanske LW även uttryckt det i chat med någon i hennes stora nätverk och det kan inte gärningspersonen förhindra och GP kan då förklaras vara den sista personen som såg LW i livet och därmed är högintressant i utredningen.
I annat fall skulle GP dyka upp spontant och ganska snabbt ta livet av LW för att säkerställa att hon inte har en chans att meddela sig med någon att hon t.ex. fått spontan/oväntat besök.
Där är även en osäkerhetsfaktor gällande kunskap om hur grannarnas rytm vanligtvis ser ut. För man vill inte vara den som blir utpekad av nattugglan till granne som kan intyga att man var där sent på kvällen när det var mörkt/skumt ljus ute.

Jag håller mig till teorin att LW blev utlurad på så sätt att hon reagerade instinktivt och direkt (SD Telegrammade att caschen var förstörd eller liknande och ev. skickade han en bild på den trasiga cashen, via telegram då alltså. Det förklarar även överskrivningen av ledigt utrymme på telefonen så att det inte skulle gå att återställa raderat material). Eftersom det var kväll och hon visste hur terrängen var vid caschen tog hon på sig fleecejackan med tumgrepp och rejäla snörade skor istället för något mer bekvämt som slippers eller foppatofflorna. Jag utesluter att hon i hemmet bar en fleecetröja med tumgrepp för att värma sig t.ex.
Därefter begav hon sig till platsen där banemannen och ev. medhjälpare väntade.

Det finns fler scenarier att tänka sig som inbegriper att t.ex. HD deltog på plats eller att HD själv utförde mordet.
Om HD själv utförde allt så tänker jag mig att hon ändå på något vis måste ha lurat ut LW till platsen för gärningen och då finns det många fler scenarier att tänka sig. Speciellt i planeringen eftersom HD och LW inte var kompisar direkt.

Jag tror att han lurade ut henne med någon slags förevändning om hennes cache - alternativt ett svar på hjärtekakan. Jag tror att han fick ner henne på knä under förevändningen oralsex och sedan slog ihjäl henne. Därav alla slag mot huvud/ansikte och max 60 cm stänk höjd. Jag tror att han hade skorna på sig och att det stänkte ner på dem. Hon rev /klöste inte honom eftersom hon snabbt blev snurrig av slagen och jag tror han hade shorts på sig som han eventuellt slängt alternativt tvättat. Något tvättade han ju - och det fanns en blodfläck på tvättmaskinen. Han nämner även i brevet till domaren att "de shortsen var där inte blod på" - vilket säger mig att det fanns ett par andra shorts. Jag tror inte på en rymddräkt. Vapen tycker jag är svårare. Jag har dock en känsla att det finns kvar precis som skorna fanns kvar. Säkert gömt "in plain sight" som diskuterats i tråden. Rymddräkt känns otroligt. Han ska ju ta sig till fots eller med cykel hem sen. Lättare att cykla hem - spola av sig i trädgården. Jag tror han återvände senare till platsen - vände på henne och tog mobilen. Men allt är ju så klart spekulationer. Men det är vad jag tänker mig efter att ha grottat ner mig i FUP.
Citera
2020-04-23, 15:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
UW är givetvis inte gärningspersonen som du vill få det till. Om ex-maken hade några invändningar i föräldraskapet så har han yttrat det, enligt förhöret.
Tycker du har en konstig uppfattning om hur UW är som person faktiskt. Var har du fått att "alla ville hon skulle stanna" ifrån samt att "hon bara satt med mobilen"?
Vad jag vet satt hon mycket med mobilen och några reagerade på det och det lugnade sig lite.

Jag vill inte att UW ska vara GM.
Återigen; jag skriver inte om vad jag önskar.
Jag spekulerar.

"alla ville hon skulle stanna" samt att
"hon bara satt med mobilen" har jag läst i
förhören med extradottern och hennes
pojkvän.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-23 kl. 15:44.
Citera
2020-04-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag hoppas verkligen att Polisen och Åklagaren har koll på att någon KANSKE sprider en sekretessbelagd aktbilaga? Läcker någon i utredningen?

Jag säger som @anniesbrev :

Om det är en sekretessbelagd bilaga, ska den då spridas av dig i tråden, Snoris?

#TeamÅsaHiding

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Det är troligen en felskrivning. Texten finns i aktbilaga 151.
Citera
2020-04-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä

Just den här mail-inloggningen stör mig lite. För jag förstår inte syftet med den och den verkar ha varit väldigt betydelsefull för MGM.

Det kan vara så att GM letade efter ngt specifikt - borde dock synas om ngt raderades. Nu minns jag inte vilket konto det går, men hennes mobils rörelser fanns i ngt googlemoln, och det är klart att en GM gärna kommit åt dem, för att t.ex. peta in tvivel kring tidpkt för brottet.
Det misslyckades hen med i så fall.

Jag har inte förstått om det var fullständigt klarlagt ifall inloggningen skedde på LWs dator hemma. Man borde spalta upp för sig vilka konton det gäller och vilken åtkomst man hade till dem.
Citera
2020-04-23, 15:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, motivet är givetvis att SD inte längre hade 100% kontroll på LW. Kanske kombinerade han det med en "gåva" till HD?

#TeamÅsaHiding

Det enda din bild säger är att han skickade
textmeddelande istället för att ringa.
Citera
2020-04-23, 15:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tror att han lurade ut henne med någon slags förevändning om hennes cache - alternativt ett svar på hjärtekakan. Jag tror att han fick ner henne på knä under förevändningen oralsex och sedan slog ihjäl henne. Därav alla slag mot huvud/ansikte och max 60 cm stänk höjd. Jag tror att han hade skorna på sig och att det stänkte ner på dem. Hon rev /klöste inte honom eftersom hon snabbt blev snurrig av slagen och jag tror han hade shorts på sig som han eventuellt slängt alternativt tvättat. Något tvättade han ju - och det fanns en blodfläck på tvättmaskinen. Han nämner även i brevet till domaren att "de shortsen var där inte blod på" - vilket säger mig att det fanns ett par andra shorts. Jag tror inte på en rymddräkt. Vapen tycker jag är svårare. Jag har dock en känsla att det finns kvar precis som skorna fanns kvar. Säkert gömt "in plain sight" som diskuterats i tråden. Rymddräkt känns otroligt. Han ska ju ta sig till fots eller med cykel hem sen. Lättare att cykla hem - spola av sig i trädgården. Jag tror han återvände senare till platsen - vände på henne och tog mobilen. Men allt är ju så klart spekulationer. Men det är vad jag tänker mig efter att ha grottat ner mig i FUP.

Typiska SD-kommentarer. I samma stil som: "Skorna var torra till 06:30".

Tror ditt händelseförlopp är ett av de mest troliga.

Intressant är också att han skriver "om ring rispat SD´s ben..." i sitt "kompisbrev" till Tingsrätten, då ingen av oss tycks minnas oss ha läst något om att LW´s ring skulle ha rispat GM´s ben?

SD´s brev med kloka tillägg av Honan6 hittar man här:

https://www.docdroid.net/sQelk72/brevet-efter-rattegangen-pdf#page=3

Jag tror också vapnet finns kvar någonstans. In Plain Sight...

#TeamÅsaHiding

Citera
2020-04-23, 15:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han kanske vill göra gällande att han är indirekt orsak till mordet på något sätt,
men har inte medverkat aktivt. Undviker därför ord som oskyldig.

Han hotade LW att skicka en sexvideo med
dem till MgL om det skulle bli allvar mellan
LW och honom.
Kanske han skickade den till Beholder?
Citera
2020-04-23, 16:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det rör sig om 2 olika dagar. Träningskläder på fredagen. Kjolen hade hon på måndagen.

Då hon cyklade iklädd kjol.
Citera
2020-04-23, 16:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo,

Jag tror ju fullt och fast på att när HD yttrade orden;"-Jag önskar att L*ena är död ." ,så menade hon utifrån strulet mellan henne SD och HD omkring vem som låg med vem ,när hur och var ! ,och absolut INTE; att hon önskade livet ur henne för att sonen A*ron skulle bli för evigt ledsen eller resterande familjemedlemmar skulle sörja resten utav sin tid på jorden...Nej så pass ond är inte HD .

Hade L*ena kunnat struntat i att fortsätta det galna relationsåbäket som deras intimitet lyckats åsamka alla parter så hade ju inte ens HD behövt yttra de orden ,utifrån att hon ej hadebehövt ens tänkt de tankarna....

Och pga att LW var elak och trakasserade
HD. Och inte ens lät henne vara ifred när
hon flyttade och begärde skilsmässa från SD.
Hon bara fortsatte.
LW hade förstört livet för HD. Det är inte
konstigt att hon sa så.
Hade hon varit skyldig så skulle hon
givetvis inte ha sagt så.
Citera
2020-04-23, 16:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det är troligen en felskrivning. Texten finns i aktbilaga 151.

Tack för svar! Då lämnar vi det.

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding

Citera
2020-04-23, 16:14
Medlem
Vill SD få uppmärksamhet på att han är den skyldige, när gärningspersonen i själva verket är någon i SDs närmsta bekantskapskrets? Bl a med tanke på hans uttalande (ungefär): "Polisen kommer aldrig att lösa mordet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in