2020-04-23, 10:44
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är tungt och svårt att vara alarmist just nu. Både c19.se och platz.se står på 1939 avlidna. Tegnell kommer att helgonförklaras, han blir årets man och Stefan Löfvén går till historien som den statsman som höll huvudet kallt och satsade på hämtmat.

Men missförstå mig inte, jag vill inte att fler skall dö, men när kommer alarmisterna att kapitulera?

Du verkar lite skadad eller iaf allvarligt PK indoktrinerad.

Du försöker framstå alarmister som något negativt då alarmister egentligen är något bra som vi behöver fler av i samhället för att undvika korrumption och maktmissbruk.

Du verkar försvara just detta i alla dina inlägg. Hir kan någon VILJA ha ett sammhälle byggt på Korruption och maktmissbruk ?

Det övergår mitt förastånd. Förmodligen är du en maktmissbrukare själv som inte vill avslöjas eller mista din korrupta plats i samhället.
Citera
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
All of these statistics are from their latest report and are in reference to COVID19 patients.

Aah, I see you have not yet found the UI to SIR that I am talking about...
Go here
https://portal.icuregswe.org/utdata/en/home
and then play around with all the different reports you can create

(As I said, not intuitive (choose type of report, then refine for date and other parameters by clicking the funnel to the left), and sometimes quite slow.)

[Edit: ursäkta engelskan, det gick av bara farten.]
Senast redigerad av Aspsusa 2020-04-23 kl. 10:49. Anledning: lade till ett postscript
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Lät på ditt inlägg som du var helt frisk och kry!! Eller inte.
Det jag belyste med mitt inlägg är att det finns risk för bestående nedsatt lungfunktion även när man blivit frisk.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Jag tror dom används även för transport mellan sjukhusen inom stockholm. Men jag har ingen direkt koll. Dock så känns det som att dom flyger och kommer tillbaka rätt omgående. Korta flygsträckor.

Skumt att man måste använda helikopter för det - kostar ju multum!
Citera
2020-04-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det jag belyste med mitt inlägg är att det finns risk för bestående nedsatt lungfunktion även när man blivit frisk.
Det jag belyste är. Känner man sig inte helt frisk. Spela inte paddel med dina kompisar.
Citera
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Intressant, har märkt det hos folk därute. Jag själv som röker ville få harkla lite men höll inne för att ej skapa noja hos andra, gabrielle tror jag dock är ärlig, inte lider av det. Hon är reko

Ah okej. får tro henne.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är tungt och svårt att vara alarmist just nu. Både c19.se och platz.se står på 1939 avlidna. Tegnell kommer att helgonförklaras, han blir årets man och Stefan Löfvén går till historien som den statsman som höll huvudet kallt och satsade på hämtmat.

Men missförstå mig inte, jag vill inte att fler skall dö, men när kommer alarmisterna att kapitulera?
2000 döda. Du har ingen respekt för människoliv?
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Perfekt sätt att döda de belastade pensionärerna så att man slipper ge de massa pensioner, ett tyst folkmord
Exakt! Socialdemokratin definierade pensionskostnaderna som ett problem redan under Persson. Tillfället gör tjuven.
Citera
2020-04-23, 10:46
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Det jag belyste är. Känner man sig inte helt frisk. Spela inte paddel med dina kompisar.
Men jag känner mig ju helt frisk
Citera
2020-04-23, 10:46
Medlem
Citat:

Men han är ju inte sjuk för fan. Det är bara det att han råkar ha symtom på corona. Nej nej, inte sjuk!!!! Måste spela paddel!!!! Aaaaaaa,!!

Hur fan tänker folk.
Citera
2020-04-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja? Det står jag fast vid. Ni alarmister vill ju få det att verka som det är pesten vi har att göra med, vilket det inte är. Dom som dör har underliggande sjukdomar och skulle ha dött iallafall, inte av corona men av t.ex sin astma eller sin ålder.

Så når samfund oplever at tusindvis af mennesker dør i løbet af tre måneder på grund af nye forhold i samfundet, så skal man generelt ingenting gøre ved det, eller i hvert tilfælde ingenting som på nogen måde forstyrrer socialt samkvem eller økonomiske processer i samfundet - for mennesker dør jo på et eller andet tidspunkt alligevel, og heldigvis er det mest de svage i samfundet som dør mens de stærke overlever.

Tja

Hitler har ikke levet forgæves - hans tankegods lever i bedste velgående.
Citera
2020-04-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är tragikomiskt hur Tegnell pratar till nationen som till ett gäng utvecklingsstörda.

Det finns kanske en ljusning, men det är ständiga eftersläpningar, så han vet ju inte, och nu är S-holms kurva ganska rak, och läget stabiliseras nog nationellt, trots alla oklara eftersläpningar osv.

Dvs han säger att han inte har koll på läget, för de döda är inte räknade, men han levererar några allmänna vag positiva kommentarer, baserade på en situation som han alltså medger att han inte har överblick över, samtidigt som han uppmuntrar oss att utsätta oss för ett okänt virus i en för honom lämplig hastighet ...

Den enkla sanningen är att det inte går så bra, om det är liv man vill rädda, och att rädda liv och skydda hälsa är ju vårdens kärnuppgifter. Samtidigt säger Tegnell att man vill ge vården "arbetsro". Hur ska vården få arbetsro när vi ska smitta så många som möjligt?

Vården gick på knäna redan innan coronakrisen, så att prata om arbetsro och vård i samma andetag känns ju mer än cyniskt.

Jag klev nyss in i coronavården och kan redan säga att någon j-a arbetsro är det inte.
Ja, vården gick på knä innan ...och ändå lyckas man gå runt idag utan nån speciell kaos/katastrof?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in