Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
Detta kan förklaras med att de som sitter på äldreboenden får morfin för att slippa lida, det ingår i palliativ vård. Då somnar man in lugnt och slutar andas innan viruset tar död på en.
På sjukhus kämpar de för att överleva, då är det inte frågan om något morfin, (om de inte är gamla och ber om det)
Där kämpar de hellre tills de drabbas av plötsligt hjärtstillestånd/drunknar i sitt eget blod, det är ju inte lika snyggt.
Nä men det kämpar i alla fall! Hellre att kämpa än att ge upp inför fienden! Det är inte vackert, men de gjorde sin del! All heder åt dem!
Jag förstår att man ger dem som inte har mer att ge morfin., det är ok, det vill jag också ha! Men jag förstår inte att man inte ger dem som vill leva, chansen!? Vi har ledig kapacitet, de har betalat skatt hela sitt liv för det här ögonblicket, nu pissar vi på dom?

Jag har inget emot att det ligger en 90-åring i respirator som måste ge plats åt en 20-åring, men varför i helvete är vi inte ärliga om det! Italienarna är ärliga, varför kan inte vi vara det? Humanitär stormakt - my ass! Tror faktiskt inte ens att 90-åringen säger ifrån! Tror inte min egen far hade tvekat faktiskt, jag gillar min pappa! Stark, rättfram men ibland dum i huvudet! Tjurig som in i helvete!