Citat:
Jepp, just den. Hämtade du alla uppgifterna i ditt inlägg därifrån? (Inget fel om de är en blandning av källor, vill bara veta)
Har du tittat på hur många icke-Covid19, eller ens icke-luftvägsinfektion, som fortfarande vårdas på IVA?
Nu lekte jag själv inte så länge med den sajten, men går det att ur den få ut hur många som är intuberade/ventilerade? (Antagligen lättare om man tar en ögonblickbild eller en period på en vecka eller så och inte det kumulativa.)
Bara som ett tips så någonstans här på FB (vårdpersonal corona-tråden) så hittade jag en bra lista på vad de olika IVA förkortningarna står för, typ BIVA=barn, TIVA=Thorax, MIVA=Medicinsk etc
Har du tittat på hur många icke-Covid19, eller ens icke-luftvägsinfektion, som fortfarande vårdas på IVA?
Nu lekte jag själv inte så länge med den sajten, men går det att ur den få ut hur många som är intuberade/ventilerade? (Antagligen lättare om man tar en ögonblickbild eller en period på en vecka eller så och inte det kumulativa.)
Bara som ett tips så någonstans här på FB (vårdpersonal corona-tråden) så hittade jag en bra lista på vad de olika IVA förkortningarna står för, typ BIVA=barn, TIVA=Thorax, MIVA=Medicinsk etc
All of these statistics are from their latest report and are in reference to COVID19 patients. I cannot find specific information regarding these things on the website. One would have to compile the data available for every separate hospital based upon numbers released weeks ago to now to be able to tell the difference — alongside daily reports, as the information available is presented in a yearly total.
The Barn/Thorax/Medicinal IVA ward distinctions is good knowledge, but also raises further concerns, as MIVA and BIVA wards make up 2/7 of the hospitals to report within the past two days. It seems unlikely that BIVA wards are filled with coronavirus patients as no child has been reported as receiving IVA care in the ICU registry. That leaves us with six hospitals left reporting, with only one having above two remaining beds; St Görans.