2020-04-23, 10:28
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/andelen-aldre-covidpatienter-har-minskat-kraftigt

Men försvararna av den svenska strategin inklusive här på FB har ju sagt att vården hela tiden klarat det och att inga patienter har bortprioriterats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Flygs det TILL eller FRÅN Karolinska, tro..?

Någon som vet om vi skickar patienter utomlands än? Det gör vi inte, va?

Jag tror dom används även för transport mellan sjukhusen inom stockholm. Men jag har ingen direkt koll. Dock så känns det som att dom flyger och kommer tillbaka rätt omgående. Korta flygsträckor.
Citera
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Greta Thuneberg säger att ni ska lyssna på "experterna" och fortsätta med isolering.
Men det har ni ju varit duktiga på.
Citera
Medlem
Det är tungt och svårt att vara alarmist just nu. Både c19.se och platz.se står på 1939 avlidna. Tegnell kommer att helgonförklaras, han blir årets man och Stefan Löfvén går till historien som den statsman som höll huvudet kallt och satsade på hämtmat.

Men missförstå mig inte, jag vill inte att fler skall dö, men när kommer alarmisterna att kapitulera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Bor rätt när Karolinska Solna och har vissa dagar hör så många ambulanser att man nästa funderat om man blivit tokig. Men vissa dagar är det väldigt få.

Dock senaste veckan, tio dagarna är det helikoptrarna man reagerar på. Tidigare har dom haft en helikopter på Karolinska som man hört, innan Corona, kanske någon gång i veckan. Nu har dom två stycken som man hör konstant. Det sticker ut väldigt mycket då typ all annan flygtrafik försvunnit.

Hann inte skriva klart detta inlägg innan jag hörde helikoptern. Fan va dom måste flyga.
De flyttar väl runt patienterna..
Citera
2020-04-23, 10:29
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Nej, jag vet inte. Kan du förklara för mig.

Haha och du "jobbar inom sjukvården"

Tycker du ska googla och sen återkomma om det isåfall.
Citera
2020-04-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Some people are delusional and just in the way. Internationell har antalet dödsfall ökat med över 100% på två veckor.

När planade statistiken kära virusexperter. Kinas siffror stämmer inte riktigt heller va.

Ja "det ser bra ut nu" har vi hört sedan 50 döda och upp till 2000 men det verkar fungera fortfarande.
Citera
2020-04-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha och du "jobbar inom sjukvården"

Tycker du ska googla och sen återkomma om det isåfall.
Jag skulle kolla om du hade någon koll. Men det hade du uppenbarligen inte.

Jobbat med sjukvård, personskador sedan sommarjobb och 20år i yrkesliv. Så har rätt bra koll på det där.
Citera
2020-04-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Superbra info. Men lediga platser... Går det att få veta ngt om det...

Only one out IVA ward (disregarding the childrens IVA ward) has reported more than two empty beds within the past two days. St Göran’s reports five empty beds. Six hospitals have reported in the past two days in total, four of which are at capacity.

The other hospital IVA ward to declare spare capacity is Södersjukhuset’s MIVA ward, which has two empty beds. However, a disclaimer is placed, stating that:

“Antal patienter som kan vårdas varierar med vårdbehov och tillgängliga resurser. Angivet antal lediga vårdplatser stämmer därför inte alltid med möjligheten till att ta emot ytterligare patienter.”
Citera
2020-04-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är tungt och svårt att vara alarmist just nu. Både c19.se och platz.se står på 1939 avlidna. Tegnell kommer att helgonförklaras, han blir årets man och Stefan Löfvén går till historien som den statsman som höll huvudet kallt och satsade på hämtmat.

Men missförstå mig inte, jag vill inte att fler skall dö, men när kommer alarmisterna att kapitulera?

Vad menar du? Bara 1939 döda medan vi i princip toppar världen? Är det något att hurra för?
Citera
2020-04-23, 10:32
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Panik Panik!!!!!
Svenne kommer nu dricka bärs i solen bara med max 8 stycken polare vid samma bord!!!!
Panik Panik!!!!!

Oj oj! Nu jävlar tar vi krafttag mot smittan. Blir ju coronafri zon det ser ju jag det.

Blir ju mer och mer tydligt att man kan plocka valfri alkis och sätta in som represent för FMH och denne hade gjort ett bättre jobb.
Citera
2020-04-23, 10:33
Medlem
New York: 88% av respiratorpatienterna dog.

https://edition.cnn.com/2020/04/22/health/coronavirus-ventilator-patients-die/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in