2020-04-22, 23:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Just nu så måste bara statsmakten att försöka dölja hur illa det är eftersom man tidigare har sagt att detta bara är en liten influensa.
Många kommer att dö och detta behöver döljas!
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
När har statsmakten sagt att detta bara är en liten influensa?
Ge källa på det tack eller ge fan i att ljuga och förpesta tråden!

Bland annat här:

Citat:
4 mars:

Enligt Anders Tegnell är coronaviruset som en vanlig influensa

https://www.expressen.se/tv/nyheter/statsepidemiologen-det-har-kommer-ligga-i-narheten-av-influensa/

Så lät det innan första svenska dödsoffret.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pliiisken
Ja det förstodd man av hans uttalande. På sätt och vis körde han över FHM och Tegnell och jag tror han vill skydda sig och sitt parti då han vet "the shit will hit the fan soon".

Med över 100 döda per dag så hamnar vi snart i toppen för COVID-19!
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men man baserar inte hälsoskäl på "vill" utan på vetenskap. Vilken vetenskap ligger bakom ditt "vill"? En läkare kan inte bara "vilja" ge en patient en viss behandling. Särskilt om den ges utan information och samtycke så krävs det verkligen ett gott vetenskapligt stöd, allt annat vore allvarligt tjänstefel.

Ditt argument att du bara "vill" och "tycker" duger inte. Det blir underkänt.

Du får naturligtvis vilja och tycka vad du vill, däremot inte utsätta andra för konsekvensen av ditt viljande och tyckande hur som helst.

Det är som om du saknar all förståelse för vetenskapligt underbyggda åtgärder och mänsklig frihet. Varför skulle någons frihet inskränkas bara för att du "vill" och "tycker" något? Det verkar ju snudd på psykopatiskt. Och faktiskt extremt självcentrerat. Skrämmande. *ryser*

"Jamen jag vill!" Du låter som ett litet barn vad gäller mognadsgrad.

Du som verkar ha så bra koll.
Kan du lista vilka åtgärder som Sverige har vidtagit (eller förkastat) som baserar sig på beprövad vetenskap förutom "tvätta händerna"?
Är en gräns på 50 personer vetenskapligt grundad?
Att säga att tester är "onödiga", är det beprövad vetenskap?
Att pre-/a-symptomastiska inte smittar? Att barn inte smittar? Att skyddsutrustning i äldrevården inte skulle hjälpa? Att ansiktsmasker inte hjälper?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
SCB citerades väl rätt friskt vad gällde jämförande studier mellan Covid-19 och en vanlig influensa vill jag minnas...

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/scb-publicerar-preliminar-statistik-over-doda-i-sverige/?fbclid=IwAR0BVoR2meb869mJDvaX-Zu_eEJgProSbQtJyy8xzRSjJfFo01IS5RxLt_g

Jämförande studier har väl inget att göra med saken?
Jag kan läsa jämförelser mellan en Ferrari och en Fiat.
Det innebär inte att en Ferrari är en Fiat.
Citera
2020-04-22, 23:38
Medlem
Hur ser skillnaden ut mellan ”nordisk lockdown” och ”det svenska experimentet”?
Jo, så här!
https://www.bildtagg.se/file/t8llyfzqpdyyfucjv8j6y4j
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bland annat här:

Så lät det innan första svenska dödsoffret.

Det kommer ligga i närheten av en vanlig influensa gissade han felaktigt men sa inget om att det var en liten influensa.
Citera
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Giesecke kör influensatåget hela tiden och säger att inte så många kommer att dö.

Skitsnack. Han är kallt analytiskt och säger att merparten av de som får Corona har inte värre symtom än vid en vanlig influensa. Däremot finns det riskgrupper bla de äldre och de med underliggande sjukdomar. Vad är det som är så svårt att fatta?
Citera
2020-04-22, 23:39
Bannlyst
Citat:
Frisk är inte alls relativt i detta fall.
Du är frisk eller inte.
Aspergers används inte längre. Tillhör autismspektrat.

Du är frisk och fri från coronaviruset men har "ärr" efter viruset, skador. Viruset finns inte längre i din kropp. Härskarmetoder funkar inte på mig, aspie.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Man blir förbannad för detta visste många i tråden eller anade redan i februari och mars. Görs inget effektivt blir det en sträckbänk med många döda och en ännu mer ansträngd ekonomi. Blir det än mer döda per dag kommer paniken hos regeringen och nedstängning, ännu mer förödande för ekonomin men nödvändigt för att spara liv och inte se ut som massmördare för folket och omvärlden. Har regeringen "tur" håller det sig "bara" runt 100 döda om dagen som du skriver. Sjukt att man skriver det nu, 100 döda per dag i en sjukdom i kanske månader och FHM hyllas för dom plattat ner kurvan och dödstalen är stabila. Tur att våra grannländer är kloka i alla fall, en lite tröst här uppe i norden.

FHM menade ju på att pandemin skulle försvinna till sommaren men nu säger statsministern att vi inte kan fira midsommar. Vilken total förändring från tidigare budskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ett större problem är nog att enklare masker släpper igenom viruspartiklar medans mer avancerade oh bättre masker kan ge upphov till andningsproblem och hjärtfel om man inte har god fysik.
Enklare masker förhindrar de sjuka smittar friska personer. Eftersom minst 30 % Corona smitta asymtomatisk det vill säga de vet inte ens de är sjuka . Det är de som smittar mer än 80 % befolkningen. Samtidigt kontakt nära 2 meter är riskabelt. När man pratar ger ut virus droppar till luften. Enkla masker, att hålls avstånd hjälper mycket. Man får viruset genom mun näsa och ögonen . Under en dag man rör cirka 80 gånger ansikte. Masken förhindrar detta med. Naturligtvis mycket viktigt att tvättat händerna rätt sätt och minst 20 sekunder.
Citera
2020-04-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pliiisken
Du är frisk och fri från coronaviruset men har "ärr" efter viruset, skador. Viruset finns inte längre i din kropp. Härskarmetoder funkar inte på mig, aspie.

Man är frisk men har kvar farliga skador...
Jag förstår...
Citera
2020-04-22, 23:41
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Haha
Mycket tro här och inget vetande. Uppenbart...
Jag tror att rosa elefanter kommer flyga över Sthlm imorgon eftermiddag.

https://www.flashback.org/sp71304865.

Jag föreslår att du läser den här länken. Aftonbladet 1 februari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in