2020-04-22, 23:53
Medlem
Det är inget argument det är menat som en förolämpning.
Citera
2020-04-23, 00:11
Medlem
Vissa länder har traditionellt sexuella svordomar. Ett sådant land är USA. I Sverige ingår det inte i våra "traditionella" svordomar. Så om man om läser in något om mena bör man kanske även fundera på USA...

Men för folk från Mellanöstern är som någon nämnt mamman något speciellt. Utöver det även fruar, syster och övrig kvinnlig släkt särskilt illa att förolämpa.

Mamman dock mest känsligt så de kör på det... Liknande uttryck finns för övrigt i Östeuropeiska länder.

Men som någon skrev är det även delvis "bara ett uttryck". Visst säger en del det men frågan hur bokstavligt de menar det? Typ samma med svenskar som när de blir arga kör svordomar de är vana att använda.
Senast redigerad av Snobird 2020-04-23 kl. 00:18.
Citera
2020-04-23, 00:45
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Går du i högstadiet? Jag har inte hört det många gånger sen högstadietiden. Men ja, det är mer eller mindre en direkt översättning av diverse förolämpningar på andra språk.
Har du lämnat din skyddade medelklassmiljö? Det är såhär blattar håller på vare sig dom är 15 eller 45.
Citera
2020-04-23, 01:09
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Har du lämnat din skyddade medelklassmiljö? Det är såhär blattar håller på vare sig dom är 15 eller 45.
Skyddad medelklassmiljö? Jag bor i "orten" och har gjort i hela mitt liv.
Citera
2020-04-23, 01:26
Medlem
dobbelinas avatar
Eftersom så många av dom säger så, får man väl tolka det som att det ligger en del sanning i begreppet.
Kan förklara mycket utav MENA boskapens låga intelligens.
Lite som dom degenererade hillbilly familjerna i Mississippi.
Citera
2020-04-23, 01:30
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Skyddad medelklassmiljö? Jag bor i "orten" och har gjort i hela mitt liv.
Men ändå saknar du de mest basala observationerna om blatten och hans mentalitet... Har du internaliserat medelklassens oförstånd om etniska motsättningar av att läsa DN eller andra vänsterblaskor dagligen människa?
Citera
2020-04-23, 01:44
Medlem
Onanikrems avatar
Ids man lyssna vad babbar har att säga? Funderar man över vad de har att säga? Reflekterar man över något en babbe säger?

Har babbar något vettigt att säga? Sist jag sa åt en babbe att ställa sig i kön kom det där med mamma upp, vem fan bryr sig? jag bara log åt honom, en sån där svartskägg tre äpplen hög... och han ställde sig i kön men stirrade på mig i de fem minuter kön tog och jag bara log tillbaka kallt...
Citera
2020-04-23, 02:13
Medlem
Glenn-i-GBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Om man tillrättavisar en babbe, t.ex "håll avstånd"(med tanke på Corona), så får man höra "knulla din mamma".
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Kan förklara mycket utav MENA boskapens låga intelligens.
Babbe-uttrycket "knulla din mamma" är punschig fulhaveristisk goja.

I princip är det att betrakta som rasism då det enkom och systematiskt riktas mot etniska svenskar och dylika.
Citera
2020-04-23, 07:36
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Motherfucker typ. Babbar har nog rätt lätt att hamna i det predikamentet. Måste därför påminna varandra som en varning. Fast det uttalas som en risk eller hot.

Fast Motherfucker betyder ju morsknullare alltså det motsatta att det är något perverst. Fan allt är verkligen bakvänt i mena land.
Citera
2020-04-23, 07:39
Bannlyst
I många länder svär man med könsord, medan man i andra länder svär med religiösa ord, som vi i Sverige.

Här är det fan, helvete, satan, jävlar osv. Motsvarande är vanligt i världen fast med könsord - då blir det mycket knullade mammor/systrar och dylikt.
Citera
2020-04-23, 07:47
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
I många länder svär man med könsord, medan man i andra länder svär med religiösa ord, som vi i Sverige.

Här är det fan, helvete, satan, jävlar osv. Motsvarande är vanligt i världen fast med könsord - då blir det mycket knullade mammor/systrar och dylikt.

Fast varför skulle man vilja knulla någons mamma man framstår ju som mindre vetande.
Citera
2020-04-23, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Fast varför skulle man vilja knulla någons mamma man framstår ju som mindre vetande.
Om någon ber dig dra åt helvete, gräver du dig rakt nedåt i tusentals meter då? Man måste inte göra allt som uppmanas av en.

Om du säger att nåt smakar skit behöver inte det betyda att du äter skit och vet hur det smakar. Testa tänka längre än näsan räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in