2020-04-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Mammor är premiumsegmentet. I hemlandet är det väll åsnor egentligen

HAHAHAHAYA Tack för ett gott skratt.

OnT: Det är det heligaste runt medelhavet så, därför säger man alltid att folk är honungar (figlio di puttana, hijo de puta, hijueputa...).

Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Tycker mest man brukar säga cazzo till allt och alla. Eller vai in culo. Betyder typ ”ta din kuk i röven” om jag minns rätt

Har aldrig hört just den svordomen men den verkar ha kuk, gris, röv och Kristus i sig iaf.

Stämmer. Cazzo på italienska används som ”fuck” på engelska, till allt.
Citera
2020-04-22, 21:48
Medlem
GreyForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"Din mamma" körde dom med förr, men deras språk verkar ha utvecklats. Även om grammatiken inte alltid hänger med. Och jo jag hörde det idag när jag stod i kön, min mamma var dessutom med, eftersom det var henne vi handlade åt.
”Knulla din mamma” är antagligen en efterbliven förkortning på ”jag knullar din mamma”, men vem vet. Jag tror inte att klientelet som använder uttrycket reflekterar speciellt mycket i de etymologiska detaljerna, syftet för dem är bara att kränka och visa makt. Frågan är hur man bäst hanterar en sådan situation du beskriver TS, utan att behöva spendera många år i fängelse. Hur hanterade du situationen?
Citera
2020-04-22, 22:03
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Om man tillrättavisar en babbe, t.ex "håll avstånd"(med tanke på Corona), så får man höra "knulla din mamma".

Stoppas en babbe av polisen för fortkörning, ja då skall polisen "knulla sin mamma".

Är en babbe inne och snattar, blir påkommen av butiksperonal som säger till, ja då ska minsann de också "knulla sin morsa".

Diskussion: Varför har de sådan fallenhet för "knulla din mamma"? Vad kommer det sig att babbar som inte kan svenska kan klämma ur sig "knulla din mamma"? Ligger de i deras kultur att man knullar sin mamma om man inte får som man vill? Har de en skev bild av det kvinnliga könet? Har de ständigt fantasier om att knulla sin egen mamma?

Jävligt trött på att höra dessa ord. Vet inte när fenomenet kom till Sverige, men det var inte direkt något man hörde när jag var yngre.

I hela MENA och U-världen så är mamman helig och ett ord om henne då de små mörka krypen krisar sinsemellan är en återvändgränd. Att nämma någons mamma är det värsta som finns, typ jag står ut med allt men inget ord om min mamma. Varför då? Inte för att de är sådana fina väluppfostrade pojkar, utan för att de har sett sina mammor slava dag in och dag ut, gråta och få stryk av pappan.
Mamman för dom är inte en mångsysslande, skolad, ansvarsfull, självständig förälder och medborgare som för oss, utan en mage som har kläckt ur dom och en oerhört sårbar slagpåse som dessa mammas pojkar också ofta går till för att gråta ut.
Senast redigerad av TuffRobban 2020-04-22 kl. 22:19.
Citera
2020-04-22, 22:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Otroligt löjligt att hålla på med förolämpningar. När jag var liten var det "bög" och "CP". I dag säger antagligen kidsen något annat.

Har svårt att tro att vuxna araber vräker ur sig "knulla din mamma", men det stämmer säkert. De gör så mycket konstigt, araberna. Vad gör man själv om någon säger så? Rycker på axlarna.
Citera
2020-04-22, 22:10
Avstängd
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
En av mina föräldrar är från Italien och har släkt kvar där nere och har spenderat en hel del tid där nere.

Att be någon knulla sin mamma är absolut inget man använder sig av i Italien. Familjen är lite heligare där än här, men ingen skulle ta åt sig om någon okänd människa skulle be dig knulla din mamma.

Det är något som araber eller andra muslimer hittat på.

Ja det är inget som spanjorer eller italienare håller på med, bara araber!
Citera
2020-04-22, 22:20
Medlem
Stormkappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Otroligt löjligt att hålla på med förolämpningar. När jag var liten var det "bög" och "CP". I dag säger antagligen kidsen något annat.

Har svårt att tro att vuxna araber vräker ur sig "knulla din mamma", men det stämmer säkert. De gör så mycket konstigt, araberna. Vad gör man själv om någon säger så? Rycker på axlarna.

Det gör dom, det har jag själv hört flera gånger på stan. Slå på vilket avsnitt som helst av Norrmalmspolisen så har du en vuxen babbe säga ”knulla din mamma”
Citera
2020-04-22, 22:25
Medlem
shaktas avatar
Det är väl den grövsta förolämpningen i ett MENA land när man säger något elakt om någons morsa.
Babbeluringarna tror förstås att det är samma i Sverige. Men i Sverige är vi mer, öh jaha gör det då.

Men prova säg det till en MENA.
Citera
2020-04-22, 22:42
Medlem
Frontlinjens avatar
I korthet är det väl för att de har en - i jämförelse med den svenska - underutvecklad kultur där självdistans och behärskning förefaller vara okända begrepp. Det leder till ständiga konflikter och dålig produktivitet.

Denna sketch sammanfattar kulturkrocken perfekt (vid 2:00):
https://youtu.be/8_asVWhfZYg
Citera
2020-04-22, 22:47
Bannlyst
Dom knullar sina mammor i sina hemländer, det är meningen att man ska bli svartsjuk.
Dom tror att vi också knullar våra mammor, som dom gör hemma i sina länder och då är det meningen att man ska bli svartsjuk och arg när dom hotar med att dom ska knulla våra mammor.
Citera
2020-04-22, 22:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormkappa
Det gör dom, det har jag själv hört flera gånger på stan. Slå på vilket avsnitt som helst av Norrmalmspolisen så har du en vuxen babbe säga ”knulla din mamma”
Ja, okej då. Kan inte påstå att jag är precis förvånad.
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
I korthet är det väl för att de har en - i jämförelse med den svenska - underutvecklad kultur där självdistans och behärskning förefaller vara okända begrepp. Det leder till ständiga konflikter och dålig produktivitet.

Denna sketch sammanfattar kulturkrocken perfekt (vid 2:00):
https://youtu.be/8_asVWhfZYg
Så härligt att den här sortens trådar alltid utvecklar sig till etnografiska studier.

Men absolut: som någon i tråden observerade kan de inte ta kritik. De uppfattar det som att man hoppar på dem, och då måste de slå tillbaka för att "försvara sin heder". De kan inte välja sina strider utan ligger i konstant konflikt med andra. Kul folk.

Behärskning och självdistans är f.ö. två mycket fina, civiliserade egenskaper.
Citera
2020-04-22, 23:13
Medlem
Det här har tidiga anor från när Babben Larsson turnerade med sina största hits "Hey Babberiba" "Knöl i skrevet" & "Big Mama". Det blev en stökig turné och hela skiten fick ställas in. Kanske den enda turnén med tre basister Abbe, Babbe och Babbas. Sena nätter ställde till det och delar av gaget var ofta i alkohol. Inavel har sedan dess klassats som otukt och självbefläckelse.
Citera
2020-04-22, 23:40
Medlem
Jofs avatar
Motherfucker typ. Babbar har nog rätt lätt att hamna i det predikamentet. Måste därför påminna varandra som en varning. Fast det uttalas som en risk eller hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in