Citat:
Ursprungligen postat av
kansascityshuffle
-Vinställ
-Högklassig vit Bourgogne
-Sancerre
-Minuty
Jag skäms för att berätta hur mycket vinglasen kostade.
Jag tittar mycket på prisklassen men inget under 150kr. Jag tänker mig 200-300:-
Senaste gången jag drack rosévin var hemma hos en tjej för många år sedan. Hon förklarade minsann att det var så gott. Jag höll bara med. Livet var bra vid 20.
Älskar verkligen rött vin. Vitt kan ju vara gott med damsällskap men man kanske får en ny uppfattning inom en snar framtid.
Vad rekommenderar ni för rött? Jag har glömt bort så mycket. Australien var ett dominerande tillverkningsland vill jag minnas. Ska återkomma när jag har svaren. Måste ju höra om Flashback godkänner detta.
Tack för era svar. Jag trodde min 30årskris skulle börja efter att jag fyllt 30.

Vinställ? Om du inte har det i garderoben (mörkt och svalt) kan du skippa det.
Anständig Riesling; Karthäuserhof Riesling Kabinett 2017.
Anständig vit Bourgogne med rimligt pris: Olivier Leflaive Meursault (2016 är lite ung i nuläget, men ok)
Sancerre; Sancerre Le Grand Rochoy brukar vara pålitlig.
Minuty; godkänd i brist på annat. Bättre alternativ är La Reine des Bois Tavel Rosé.
Vinglas; det svårt att hitta vettiga glas under 200 kr. En tumregel är att en flaska vin bör kosta mer än glaset som det serveras i.
Rött: något från Frankrike, Italien, Spanien, USA, Nya Zeeland, Sydafrika. Till att börja med.