2020-04-22, 17:37
Medlem
Wigilantes avatar
Ser fram emot en ny Aktuella brott tråd: "Man bakom utpressningshärva hittad bakbunden och avrättad" inom ett halvår. Synar det nu!
Citera
2020-04-22, 17:49
Bannlyst
Wow, evalena har inte varit min goto vendor men har gjort ett köp där, dock inget brev...
Har dock gjort köp av säkert tjugotals vendors men går säkert o lista ut om många hjälps åt
Citera
2020-04-22, 17:53
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustangola
Hej! Fick idag ett brev där det stod följande:

"Nu går vi rakt på sak om ber dig betala det du är skyldig oss, detta kommer vara din enda varning. Du ska betala 1000 sek i bitcoin till följande adress (bitcoin adress) senast 28 april 2020 23:59.
Gör du inte det kommer följa de konsekvenser hända 1. Du kommer bli arbetslös 2. Dina familj kommer få reda på ditt missbruk 3. Polisen kommer få information om dig och vad du köper. Länk till att köpa bitcoin (länk)".

Detta är alltså ordagrant vad som stod i brevet och saken är att jag för ca 1.5 månader sen handlade på flugsvamp 3.0 vilket gör att det som står i brevet stämmer. Ett brev blev taget av polisen men jag är ej misstänkt för brott (fick brev från dem). Tänker spontant aldrig betala men vad är era tankar om detta?
Inte mycket att bry sig om.
Små kriminella as typ Njord eller Innerstans som vill tjäna lättförtjänta pengar bara.
Citera
2020-04-22, 19:22
Medlem
Nu har jag förvisso inte fått något sånt här brev, men hade jag fått det hade det nästan varit dråpligt hur lite jag hade brytt mig om personen som ligger bakom scammen hade gjort det som står. Jag har (just nu) inget jobb, min familj och alla mina vänner på Facebook vet redan att jag röker cannabis för jag har lagt upp en del cannabis-memes, och till sist polisen bryr sig förmodligen inte heller - tar de inte någon på bar gärning i till exempel en trafikkontroll kommer de inte på hembesök bara för att någon ringt in och tjallat att en viss person röker cannabis (eller tar andra droger).
Citera
2020-04-22, 20:11
Medlem
Har endast handlat på fs3 med adressen jag fick brev till. Har handlat utav EL och rwd och krn.
Min vän fick igår. Han har gjort 1 köp endast utav El. Tror inte det är "säljaren" utan någon längre ner i ledet. Tycker dem som styr Fs3 skall trycka på alla säljare att kolla sina gubbar och rätta till problemet.
Citera
2020-04-22, 20:28
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hur kan det vara scam om säljaren postat droger till TS?
Att snuten tagit dom är ju knappast säljarens fel, han vill ju ha sina pengar ändå?
Tycker TS kan betala och göra rätt för sig istället!

Om andra fått liknande brev utan att vara skyldig någon pengar, ja då kan man börja prata "scam".

Det är colleteral som säljaren får stå för. Tar de inte betalt innan köp, synd för dig.
Citera
2020-04-22, 20:47
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
http://www.bilddump.se/bilder/20200422130311-87.96.155.84.jpg

Här är en bild på brevet i sin helhet.
Länk funkar ej.
Citera
2020-04-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Länk funkar ej.
Ber om ursäkt, här är en snodd bild från den andra tråden som behandlar samma ämne. https://m.imgur.com/2PP4Wrv
Citera
2020-04-22, 21:51
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning

Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2020-04-22, 21:57
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ber om ursäkt, här är en snodd bild från den andra tråden som behandlar samma ämne. https://m.imgur.com/2PP4Wrv
Här här ni adressen!

Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Posta gärna btc adressen så vi kan kika på vilka mongon som betalat.

Citat:
Ursprungligen postat av 5ever
Kan det vara den här?
https://www.blockchain.com/btc/address/1K58uSFRoEYMPCWqdztK7SYxMPyqn5DSKJ

Se (FB) Utpressning med bitcoins massutskick per post - tråd vol 2.
Citera
2020-04-22, 22:32
Medlem
avsmakens avatar
Jag har också blivit hotad av dessa små svin, har också lagt beställningar hos en viss EvaLena tidigare som det verkar råda enighet i att det handlar om. En narkotikamissbrukade packare kan vara i farten eller dyl misstänker jag. Har personligen bara haft goda erfarenheter med undertecknad säljare men det behöver ju inte betyda att resten av teamet är likadana. Drabbade köpare pekar onekligen åt ett håll och det vore ett misstag att låta sinnet korrumperas av godtrogenhet.

Det är knarklangare vi har att göra med för tusan!
Citera
2020-04-23, 05:47
Medlem
ChristerSs avatar
Fått samma brev med adressen: 1K58uSFRoEYMPCWqdztK7SYxMPyqn5DSKJ
Vitt stort kuvert med ett Sverige frimärke.

FYI, så har jag alltid betalat och alltid fått varan jag köpt, aldrig haft problem med FS03.
Ska vi samköra vilka shoppar vi handlat ifrån och försöka spåra upp råttan?

EvaLena har jag blandannat också handlat hos, rena skitet jag fick hem. något brunt tjockt svart klet som säkert inte varken var hälsosamt eller berusande. Fick även en retur adress på en av hennes brev, första gången jag fått det när jag handlat hos någon.

Men ni tror inte det kan vara en Ksalol försäljare? Köpt av dom också nämligen.
Senast redigerad av ChristerS 2020-04-23 kl. 06:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in