2020-04-22, 11:35
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustangola
Grymt, jag kollar upp samma sak! Ja den som är skyldig ska absolut hängas ut, så otroligt respektlöst mot folk som faktiskt har stöttat deras försäljning.

Fick nyss ett PM som säger att det rör sig om säljaren ”EvaLena” vilket verkar vara sant då även jag nyligen handlat av denna vendor.
Citera
2020-04-22, 12:37
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Fick nyss ett PM som säger att det rör sig om säljaren ”EvaLena” vilket verkar vara sant då även jag nyligen handlat av denna vendor.
Hoppas nån kommer på vem säljaren som gör så är irl. Såna jävlar kan gott få åka fast.

Ni som fått brevet. Vad har ni handlat? Kollade på EvaLenas profil och h*n har olika former av oxy och gräs till salu.

OnT: TS, spara brevet fall i fall något händer. Men ignorera det. Det är en langare som helt enkelt börja punda sina egna saker och gjorde bort sig och är desperat.
Citera
2020-04-22, 12:51
Medlem
Posta gärna btc adressen så vi kan kika på vilka mongon som betalat.
Citera
2020-04-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Då kan vi nog vara rätt så säkra på att det är EvaLena, jag har också handlat där och jag har endast köpt av 3 olika under hela min karriär på flugsvamp.
Citera
2020-04-22, 13:04
Medlem
Länk till bild på brev

http://www.bilddump.se/bilder/20200422130311-87.96.155.84.jpg

Här är en bild på brevet i sin helhet.
Senast redigerad av Mustangola 2020-04-22 kl. 13:07. Anledning: Felaktig länk
Citera
2020-04-22, 13:06
Medlem
5evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Kan det vara den här?
https://www.blockchain.com/btc/address/1K58uSFRoEYMPCWqdztK7SYxMPyqn5DSKJ

Se (FB) Utpressning med bitcoins massutskick per post - tråd vol 2.
Citera
2020-04-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5ever
Kan det vara den här?
https://www.blockchain.com/btc/address/1K58uSFRoEYMPCWqdztK7SYxMPyqn5DSKJ

Se (FB) Utpressning med bitcoins massutskick per post - tråd vol 2.
På pricken identiskt!
Citera
2020-04-22, 13:17
Medlem
Dom fick mig sparkad och kommer nu förlora lägenheten.Min tjej stack igår.Det är bäst att betala.
Citera
2020-04-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Dom fick mig sparkad och kommer nu förlora lägenheten.Min tjej stack igår.Det är bäst att betala.
Sista betalningsdag är den 28e, sluta trolla och nojja upp personer.
Citera
2020-04-22, 13:20
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx

Är du dum i huvudet eller? Vi behöver ju inte hänga ut folk som blivit rädda och betalat när någon langare hävdat att dom tänker förstöra deras liv.

Kommer inte ihåg hur det var men fanns det inte någon anmälningsfunktion på flugsvamp för att få bort scammers och så? Kanske är läge att anmäla där så personen inte får personer som den kan försöka utpressa. Eller åtminstonde lämna review med info om att det kan dyka upp utpressningsbrev om man shoppar hos säljaren.
Citera
2020-04-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Är du dum i huvudet eller? Vi behöver ju inte hänga ut folk som blivit rädda och betalat när någon langare hävdat att dom tänker förstöra deras liv.

Kommer inte ihåg hur det var men fanns det inte någon anmälningsfunktion på flugsvamp för att få bort scammers och så? Kanske är läge att anmäla där så personen inte får personer som den kan försöka utpressa. Eller åtminstonde lämna review med info om att det kan dyka upp utpressningsbrev om man shoppar hos säljaren.

Asså om du har betalat, trist för dig.
Citera
2020-04-22, 13:32
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Det är sånt här jag varnat för flera gånger när folk uttrycker att det är så jäkla säkert att beställa från Darknet.

Ovanpå detta kommer scenarion som att det är främmande makt du köper av, vilka använder det som utpressning mot dig för att få fördelar senare i ditt liv. Det kanske inte är aktuellt idag men värre om tio år när du är politiker, jobbar på en myndighet med hemliga saker eller på Ericsson med teknologi någon vill åt.

Även givetvis klassikern att de behåller adresslistor för framtida försäljning eller så.

Kopplingen mellan säljare och köpare ska vara minimal. Den är verkligen inte minimal Darknet och dessutom är informationen endast en väg - du kan inte slå ihjäl säljaren nästa gång du ser honom.

Ni som får detta brev bör hålla er rena uppåt ett år och skulle polisen säga något, så bara tokneka.
Senast redigerad av Ljusetidittliv 2020-04-22 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in