2020-04-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustangola
Sista betalningsdag är den 28e, sluta trolla och nojja upp personer.

Jag fick mitt brev för 1.5 månader sedan.Jag kanske är en test.
Citera
2020-04-22, 13:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Efter flera pm, både här o på flugforum samt vänner spridda i landet vill jag varna för vendor EvaLena står bakom scammen. Kan vara en av dess packeterare men gör inga affärer alls med denna vendor. Admin på Flugsvamp 3,0 är på saken i detta nu o nystar i härvan. Även den bitcoinadress som förekommit i utpressningsbreven är stoppad o undersöks i andra änden av snöret via btc.

BETALA EJ; RIV O SLÄNG BREVEN!

SCAM
Citera
2020-04-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Efter flera pm, både här o på flugforum samt vänner spridda i landet vill jag varna för vendor EvaLena står bakom scammen. Kan vara en av dess packeterare men gör inga affärer alls med denna vendor. Admin på Flugsvamp 3,0 är på saken i detta nu o nystar i härvan. Även den bitcoinadress som förekommit i utpressningsbreven är stoppad o undersöks i andra änden av snöret via btc.

BETALA EJ; RIV O SLÄNG BREVEN!

SCAM
Snyggt!
Citera
2020-04-22, 14:30
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Asså om du har betalat, trist för dig.

Har inte varit därinne på evigheter. Men det är ju fullständigt idiotiskt att förstöra för resten av personerna som faktiskt använder plattformen.
Citera
2020-04-22, 14:56
Medlem
Hur kan det vara scam om säljaren postat droger till TS?
Att snuten tagit dom är ju knappast säljarens fel, han vill ju ha sina pengar ändå?
Tycker TS kan betala och göra rätt för sig istället!

Om andra fått liknande brev utan att vara skyldig någon pengar, ja då kan man börja prata "scam".
Citera
2020-04-22, 15:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Att snuten tagit dom är ju knappast säljarens fel, han vill ju ha sina pengar ändå?

Om andra fått liknande brev utan att vara skyldig någon pengar, ja då kan man börja prata "scam".
Vilket skitsnack, nästan så man tror du är polare med ovanstående vendor.

Folk som handlat över 1 år bakåt o BETALAT O GJORT RÄTT FÖR SIG har blivit hotade med utpressningsbrev så håll nu din käft!
Citera
2020-04-22, 15:06
Medlem
Citat:

Vet inte hur pass insatt du är men betalningen gick till autosläpp vilket betyder att säljaren fick sina pengar innan jag visste att polisen tagit brevet. Så det är absolut en scam!
Citera
2020-04-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilket skitsnack, nästan så man tror du är polare med ovanstående vendor.

Folk som handlat över 1 år bakåt o BETALAT O GJORT RÄTT FÖR SIG har blivit hotade med utpressningsbrev så håll nu din käft!
Men din jävla pajas, jag pratar om TS och inte dina pundarpolare.
Jag skriver jävligt tydligt dessutom att om andra haft liknande problem är det en annan sak, men du är väl för korkad för att ta till dig så mycket text.

Enligt trådstarten här har TS försökt scamma säljaren (eller någon annan) genom att inte betala för att han fick sina grejer beslagtagna.

Citat:
Vet inte hur pass insatt du är men betalningen gick till autosläpp vilket betyder att säljaren fick sina pengar innan jag visste att polisen tagit brevet. Så det är absolut en scam!
Nä, jag handlar inte droger på nätet. Nu var det länge sen jag knarkade men på min tid hade jag en miljard bra irl-kontakter för precis allt så jag har aldrig behövt handla av okända säljare.

Det jag gick på var din egen text där du skriver längst ner att du "spontant inte tänker betala" vad du är skyldig.
Om du redan har betalat för det knarket som blev beslagtaget så är det ju självklart att du inte ska ge några mer pengar.

En bra grej är att han gett sig på så många, då blir det uppenbarligen enklare att identifiera honom.
Senast redigerad av Blalotus 2020-04-22 kl. 15:41.
Citera
2020-04-22, 15:34
Medlem
invisuss avatar
Lämna brevet till polisen dom kanske kan dra DNA bevis ifrån det och leta upp bögjäveln
Citera
2020-04-22, 16:05
Medlem
Citat:
Men din jävla pajas, jag pratar om TS och inte dina pundarpolare.
Jag skriver jävligt tydligt dessutom att om andra haft liknande problem är det en annan sak, men du är väl för korkad för att ta till dig så mycket text.

Enligt trådstarten här har TS försökt scamma säljaren (eller någon annan) genom att inte betala för att han fick sina grejer beslagtagna.

Nä, jag handlar inte droger på nätet. Nu var det länge sen jag knarkade men på min tid hade jag en miljard bra irl-kontakter för precis allt så jag har aldrig behövt handla av okända säljare.

Det jag gick på var din egen text där du skriver längst ner att du "spontant inte tänker betala" vad du är skyldig.
Om du redan har betalat för det knarket som blev beslagtaget så är det ju självklart att du inte ska ge några mer pengar.

En bra grej är att han gett sig på så många, då blir det uppenbarligen enklare att identifiera honom.

Ja alltså knarket som blev beslagtaget är självklart betalat sedan länge, jag menade att jag inte tänkte betala de 1000 kronorna som utpressaren begärde.
Citera
2020-04-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ja alltså knarket som blev beslagtaget är självklart betalat sedan länge, jag menade att jag inte tänkte betala de 1000 kronorna som utpressaren begärde.
Ja men dåså, då är det väl bara fiska fram vem denna evalena är?

Sen vet jag inte riktigt hur trovärdig en sån där snubbe skulle vara om han nu fullföljde hoten, jag menar varför skulle en arbetsplats eller någons föräldrar tro på honom liksom?
Citera
2020-04-22, 16:54
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Hej! Fick idag ett brev där det stod följande:

"Nu går vi rakt på sak om ber dig betala det du är skyldig oss, detta kommer vara din enda varning. Du ska betala 1000 sek i bitcoin till följande adress (bitcoin adress) senast 28 april 2020 23:59.
Gör du inte det kommer följa de konsekvenser hända 1. Du kommer bli arbetslös 2. Dina familj kommer få reda på ditt missbruk 3. Polisen kommer få information om dig och vad du köper. Länk till att köpa bitcoin (länk)".

Detta är alltså ordagrant vad som stod i brevet och saken är att jag för ca 1.5 månader sen handlade på flugsvamp 3.0 vilket gör att det som står i brevet stämmer. Ett brev blev taget av polisen men jag är ej misstänkt för brott (fick brev från dem). Tänker spontant aldrig betala men vad är era tankar om detta?
Fattar inte? Du kan väl förneka? Låtsas som om du inte vet vad de pratar om? Eller låtsas som om de fått fel adress eller något?

Är ni helt hjärndöda eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in