2020-04-19, 10:27
Medlem
Avsiktarens avatar
Jag testade att dricka ett sexpack 3,5or. Ja man blir mer påverkad än 2,8or men inte tillräckligt mycket för att motivera priset. Man kan lika gärna dricka åtta 2,8or istället.
Citera
2020-04-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag testade att dricka ett sexpack 3,5or. Ja man blir mer påverkad än 2,8or men inte tillräckligt mycket för att motivera priset. Man kan lika gärna dricka åtta 2,8or istället.

Jag får helt klart ett rus av 2,8 öl om jag dricker några stycken.
Men det går över snabbare jämfört med liknade russtyrka av starköl.
Citera
2020-04-19, 10:34
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Jag får helt klart ett rus av 2,8 öl om jag dricker några stycken.
Men det går över snabbare jämfört med liknade russtyrka av starköl.

Jo kanske det. Men nu var det 3,5or jämfört med 2,8or jag talade om. Jag dricker hellre 7,2or eller 10,2or än 3,5or om jag får välja.
Citera
2020-04-22, 00:12
Medlem
Senaste gången jag drack folköl var antagligen i gymnasiet, men jag köpte just ett sexpack norrlands 3,5 när jag var och handlade. Blev så ölsugen när jag gick förbi stapeln hehe. Smaken saknar väl en del mot originalet, dels känner man att den är svagare men det finns även en lite metallisk eftersmak. Har hunnit dricka en och kan säga att jag helt klart känner av den, intressant.
Citera
2020-04-22, 02:30
Medlem
Okej, nu har jag druckit upp mitt sexpack. Och att bli full på folköl tror jag inte på, jag kom liksom aldrig över tröskeln till att känna mig berusad. Men lite mysig kände jag mig där i början, fast sen planade det ut. Det är helt klart nånting som saknas hos folkölen, det finns inte någon botten i smaken och man tänker liksom hela tiden på det som saknas. Vet inte riktigt vilken plats folkölen kan fylla, jag tror att ta några riktiga öl och sen dricka folköl kan vara en väg till framgång. När man bara vill lyssna på musik eller slösurfa utan att bli för påverkad.
Citera
2020-04-22, 22:45
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittre
Okej, nu har jag druckit upp mitt sexpack. Och att bli full på folköl tror jag inte på, jag kom liksom aldrig över tröskeln till att känna mig berusad. Men lite mysig kände jag mig där i början, fast sen planade det ut. Det är helt klart nånting som saknas hos folkölen, det finns inte någon botten i smaken och man tänker liksom hela tiden på det som saknas. Vet inte riktigt vilken plats folkölen kan fylla, jag tror att ta några riktiga öl och sen dricka folköl kan vara en väg till framgång. När man bara vill lyssna på musik eller slösurfa utan att bli för påverkad.

Folköl eller ens vanligt kring femprocentigt starköl är inte det ideala om man vill bli så full att man ser dubbelt och och bara raglar omkring. Men oftast vill man bara att det skall kännas gott och då passar lite alkohogsvagare öl och det smakar rätt gott för den delen.
Citera
2020-04-23, 10:36
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittre

Själv behöver jag 3st 6-pack (alltså 18st 3,5or) för att bli full. Tar ett tag att få i sig och det är nog inte speciellt bra för njurarna att dricka så mycket vätska under en dag.
Citera
2020-07-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Själv behöver jag 3st 6-pack (alltså 18st 3,5or) för att bli full. Tar ett tag att få i sig och det är nog inte speciellt bra för njurarna att dricka så mycket vätska under en dag.
Hur tung är du? Sök "full på folköl" på Youtube så finns det en kanal som kallas matkoma som testade, den ena vägde 75kg och drog i sig 7st folköl på drygt en timme och blåste sedan över 1.5 promille.. Då är man full.. Den andre liraren vägde 10 kg mer och blåste 1.2. Full blir man. Men väger man 90+ gäller det att hålla tempo om det ska hända något nämnvärt.
Citera
2020-07-28, 00:12
Bannlyst
Genom att ha druckit väldigt mycket alkohol innan.. jag är inte en doktor precis men levern gör så att man blir mindre tolerant och känner sig mer påverkad på mindre alkohol än vad icke-alkoholister gör har jag förstått det som
Citera
2020-07-28, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Genom att ha druckit väldigt mycket alkohol innan.. jag är inte en doktor precis men levern gör så att man blir mindre tolerant och känner sig mer påverkad på mindre alkohol än vad icke-alkoholister gör har jag förstått det som
Ligger säkert något i det du säger.. Men för de allra flesta vuxna människor är det inget som helst problem att bli duktigt full på att dra i sig ett 6-pack folköl på en timme.
Citera
2020-07-28, 10:46
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Hur tung är du? Sök "full på folköl" på Youtube så finns det en kanal som kallas matkoma som testade, den ena vägde 75kg och drog i sig 7st folköl på drygt en timme och blåste sedan över 1.5 promille.. Då är man full.. Den andre liraren vägde 10 kg mer och blåste 1.2. Full blir man. Men väger man 90+ gäller det att hålla tempo om det ska hända något nämnvärt.

Jag pendlar i vikt mellan 85-90 ja. Därför det är lite svårare för mig. Sen skulle jag nog spy om jag försökte bälga i mig 7st på en timme. 18st tar nog 4-5 timmar för mig
Citera
2020-10-14, 10:02
Medlem
Skurhinkens avatar
Går absolut att bli full på folköl. "Riktiga män" som hävdar annat snackar skit.

Är 190cm och väger 92kg. En hel del muskler. Inga problem för mig att bli full på 8-9 stycken folkisar. Dessa är fördelade på fem timmar.

Sedan är det givetvis individuellt hur mycket en människa tål men kom inte och säg att man inte kan bli full.

Folkölsfyllan är idyllisk tycker jag. Ordet lagom passar bra här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in