2010-05-21, 22:19
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
har för mig att en 3,5% halvliters fegis. motsvarar 4cl ren sprit.
kan dock ha fel.
men visst,12 st 3,5or i hyffsat tempo så.
Stämmer bra, men man förbränner ju en
2-3 cl i timmen också, så om man dricker
sakta, säj två folköl i timmen så får man bara i sej
kanske en 5-6cl/h.
Senast redigerad av Avva66 2010-05-21 kl. 22:23.
Citera
2010-05-22, 02:56
Medlem
Haengbuksvins avatar
Nu när man börjar bli äldre och uppskattar ölen för ölens skull och inte alkoholen så är faktiskt 3,5or och mellanöl helt okej. Ett tips är dock att köpa importerade 3,5or då de smakar "riktig" öl och inte kanot som det vanliga blasket gör ibland.

Det är dock ingen tvekan om att man blir full på 3,5or, det handlar bara om att häfva i god takt om fylla är målet.
Citera
2010-06-18, 18:23
Medlem
BrainDisorders avatar
Drack ett sexpack igår och vart lite smådragen på det, är riktigt packad innan jag fått i mig två sexpack.
Har blivit full på folköl många gånger, dock mest 3,5or. Förstår inte vad problemet är riktigt, bara att dricka och se glad ut. Och nej, sitter man och mjäkar i sig en pissljummen folköl varannan timme så händer det ju givetvis inte så mycket, men det borde vara uppenbart.

Går alldeles utmärkt att bli full på lättöl också, men då är nästan bonga eller "klämma" som gäller.
Citera
2010-06-18, 22:51
Medlem
Skitonds avatar
Om trefemmorna är välkylda, utav en sort du gillar och om du har något tilltugg som t.ex chips så är det inga problem att bli full på trefemmor, det har jag blivit många gånger.
Citera
2010-06-18, 23:16
Medlem
Det hela beror på vilken typ av fylla man vill uppnå. Om man är ute efter att i princip stå upp och ner med en halv kebabrulle smetad över ansiktet, så framgår det snabbt att 3,5 är ineffektiva. Men om man är ute efter att göra synen småluddig och tillföra lite härliga "Bloom"- effekter så är det perfekt.
Citera
2010-06-18, 23:29
Medlem
surfacings avatar
Folköl är lite milt för att jag ens ska tycka det är gott, alltså även att dricka sådär kvällsspontant. Ska jag sedan bli full på skiten får jag dricka över tjugo stycken halvliters. Nej så även om jag är ett jävla drägg duger då en stor, stark kvalitetsöl från systemet minst lika fint.
Citera
2010-06-18, 23:41
Medlem
Klart man blir full på folköl om man vill.
Dem första 3-4 ölen går i riktigt fint sen blir min mage överfull och det tar lite längre tid att få ner resten av bärsen för att uppnå fyllan man är ute efter.

Men fy fan vad man måste pissa när man dricker folköl. Inte så kul att prata med någon (ragga) sen måste man be om ursäkt för man måste gå o pissa typ 2-3 gånger per timme.
Citera
2010-06-23, 08:59
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag brukade bli full på folköl förr, men idag blir jag bara bukstinn, trött och får springa och pissa hela tiden. Ett sätt kan ju vara att äta mindre och försöka gå ner i vikt. Ju mindre du väger, desto fortare blir du full.
Citera
2010-06-23, 09:08
Medlem
adoptivnegers avatar
Jag blir lusselulle på 3-4 folköl förutsatt att jag hysteridricker dem på ett mycket ovackert sätt, dvs får ner alla inom loppet av en halvtimme-timme. Sen får jag ont i magen, får inte ner mer och det lilla lull jag uppnått hinner gå över i dendär jobbiga tröttheten istället. De sista två ölen hade fixat det men vid det laget är jag så jävla osugen så jag sitter bara och pöser.

Inte för att detta är en vana jag har, men de få gånger jag försökt uppnå fylleri på folkisar har det sett ut ungefär som ovan.
Citera
2010-06-23, 09:12
Medlem
gunfighters avatar
e väl bara o dricka helt pack så snabbt som möjligt så har du en schysst fylla
Citera
2010-06-23, 09:14
Medlem
HrNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joydrive
ett hett tips är att bonga i bastu, då slipper man dra i sig den där sista jobbiga halvlitern.

Folla i bastu är och förblir ett vinnande koncept !
Citera
2010-06-23, 17:25
Medlem
karbolexans avatar
Bonga ölen är ett bra tips om man vill bli full på 3.5;or
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in