2016-08-01, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Fortfarande bullshit. Talar vi om folköl med 3,5% alkohol så kommer de flesta med normal alkoholtolerans att bli berusade av dem. Folk blir snorfulla av alternativimporterad öl på 33 cl burk, men det är omöjligt att bli ens lite salongs på folköl? Detta trots att en 33:a med 5,3% innehåller exakt lika mycket alkohol som en 50 cl folköl!
Nu kommer garanterat argumentet att det är ju sååå mycket mer vatten i folköl och det går inte alls att jämföra så! Okej, så man blir inte full av 35 cl 40% alkohol om den kommer från folköl, däremot blir man jättefull om samma mängd alkohol kommer från starköl, och då måste man alltså bli jätte, jätte, jättefull om man i stället dricker en kvarting vodka eftersom det är såååå mycket vatten i starköl? Eller?

Men jag jämför det jag dricker nu 7% (cider denna gången), där räcker inprincip 2 cider för man ska få samma effekt som 7 folköl. Därför är det vansinne att köpa Folköl enbart om man vill bli full, sedan smakar det rätt illa också ibland, fördelen med 3,5% är att de finns att köpa på ICA.
Citera
2016-08-01, 16:19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Men jag jämför det jag dricker nu 7% (cider denna gången), där räcker inprincip 2 cider för man ska få samma effekt som 7 folköl. Därför är det vansinne att köpa Folköl enbart om man vill bli full, sedan smakar det rätt illa också ibland, fördelen med 3,5% är att de finns att köpa på ICA.
2 st cider 7% 50 cl = 17,5 cl 40%, 7 st folköl 3,5% = 30,6 cl 40%. Samma effekt? Skulle inte tro det.
Citera
2016-08-01, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
2 st cider 7% 50 cl = 17,5 cl 40%, 7 st folköl 3,5% = 30,6 cl 40%. Samma effekt? Skulle inte tro det.
För mig känns det så typ iallafall.
Citera
2016-08-01, 16:24
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
För mig känns det så typ iallafall.
Googla "Placebo" så får du ett svar på det också.
Citera
2016-09-03, 15:36
Medlem
Jag är väldigt lätt påverkad och jag vart extremt lullig på ett sexpack , drog i mig de på ca 1 timme när min polare fyllde 18 , kan även informera Er om art jag är 187 lång och väger 100 kg så jag är inte direkt någon liten pojk heller
Citera
2016-09-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpalo
Jag är väldigt lätt påverkad och jag vart extremt lullig på ett sexpack , drog i mig de på ca 1 timme när min polare fyllde 18 , kan även informera Er om art jag är 187 lång och väger 100 kg så jag är inte direkt någon liten pojk heller

Du är inte nån som gillar att tala sanning heller, har aldrig någonsin blivit full på folköl och jag har druckit mkt utav det.
Citera
2017-04-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerkingredbull
Du är inte nån som gillar att tala sanning heller, har aldrig någonsin blivit full på folköl och jag har druckit mkt utav det.

det går utmärkt med både 2.8 och 3.5or

https://www.youtube.com/watch?v=flNyI6OtxJU

https://www.youtube.com/watch?v=kjHSrAH4sRM
Citera
2017-04-28, 23:25
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Om du är van att dricka så måste du dricka 12 3,5or om du ska bli full. Jag blev full på 12 3,5or. Men 2,8or blir jag bara ganska full på.
Jag föredrar hellre 5,2or eller 7,2or ☺
Citera
2017-10-10, 22:00
Avstängd
Offerviljas avatar
Oj, det är helt otroligt vad många vansinniga inlägg det skrivits i den här tråden. Precis alla människor på hela jordklotet kan bli fulla på folköl. Du måste faktiskt vara helt dum i huvudet för att inte begripa det. Jag vill inte vara arg och elak, men det krävs ju bara att du kan matte på lågstadienivå för att räkna ut det.

Kram
Citera
2017-10-14, 18:08
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Jag gjorde ett experiment med detta idag.

Jag köpte ett 10-pack (33cl) heineken (3,5%). åt mat vid halv 10 och började dricka vid klockan 10.

Jag hade druckit upp alla 10 öl vid klockan 03.00.

Jag kan nu skriva min slutsats, och den är att min blir full. Kände lätt rus redan efter de 2 första. Efter 10 öl uppdruckna känner jag mig riktigt gott berusad.

Det fina med folköl är att de är mycket lättare och godare att dricka än starköl så man kan dricka dem mycket snabbare. Jag drack upp mina 10 folköl på 5 timmar. Fungerar nog ännu bättre som nödraket på tom mage!

Folköl är underskattat!

Jag gillar ditt experiment, synd att du är avstängd du hade kunnat bli en mycket bra forskare!

P.S.
Visst är folköl underskattat, helt klart. Själv ska jag snart gå ner till den lokala kiosken och köpa mig några stycken (givetvis till vad jag antar är ett helt rimligt överpris, ej köpt öl där förut).
Citera
2017-10-14, 18:21
Medlem
RZLAs avatar
En 50cl 3,5 innhåller ca 4,3 cl 40% alkohol. En 50 cl 5,2 innehåller 6,5 cl 40% alkohol. Skillnaden är alltså inte så jättestor och det går att dricka sig berusad på folköl, men man får hålla en snabbare takt på drickandet än när man dricker starköl.

Själv får jag en rätt behaglig salongsberusning av ett sexpack 3,5. Men jag föredrar så klart starköl, det smakar godare och man behöver inte stressa.
Citera
2017-10-29, 15:01
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag blir full på 9 3,5or. Det gäller att dricka dem fort. Sen kan man shotta ölen med.
2,8or blir jag bara ganska full på. Dem får man dricka fort ☺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in